Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Excel vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het volgende mogelijk is in excel:

Ik ben bezig met een factuurbuilder te maken. Ik link de factuurbuilder aan een clientendatabase (is ook een excel sheet). Nu heb ik het zo gemaakt dat wanneer de BSN wordt ingevuld de excel vanzelf allerlei gegevens uit de clientendatabase trekt (dit doe ik met een combinatie van de VLOOKUP/INDEX/MATCH functies).

Nu zou ik graag ook nog de mogelijkheid hebben om de gegevens die geladen worden te corrigeren. Het liefst in de betreffende cel waar ik de gegevens laadt. Als je dit nu echter doet gaat de formule die in de cel is ingevuld verloren. Is hier een oplossing voor? Ik los het nu op door naast de cel dan een andere cel te maken voor handmatige invoer en dan in de factuur zelf met een IF formule automatisch te laden. Maar kan het mooier?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik heb zo even geen excel oplossing voor je (misschien een macro?) maar waarom doe je dit niet in zijn geheel in bijvoorbeeld Access?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ja goed punt, maar hier loop ik tegen de beperkingen van mijn apple aan waar volgens mij Access niet op is uitgebracht.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 16:47

Wish

ingwell

Nee, maar wel een vergelijkbaar product:
http://www.openoffice.org/product/base.html

No drama

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
Ooit in een grijs verleden heb ik een factuur in Excel ontworpen. Is het geen mogelijkheid om je clientendatabase in een apart excel bestand te steken? Je formules in je "factuur" dan zodanig aanpassen dat deze naar die externe sheet verwijzen. En vervolgens je "factuur" tot template maken.

Vervolgens ga je voor elk factuur beginnen met een nieuw bestand op basis van die template. Dan kan je zonder problemen die cel wijzigen zonder je template stuk te maken. Bovendien kan je elk factuur nog apart opslaan ook.

Mijn vader heeft zeker 10 jaar op die manier zijn facturen gemaakt voor zijn zaak. Wel niet getest of die oplossing werkt op Excel for Mac, maar totdat het tegendeel bewezen is, is er geen reden om aan te nemen dat dat niet werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door v0LrAtH op 04-09-2013 08:02 ]