Ik ben van plan een browserextensie voor Chrome van sync-functionaliteit te voorzien. Specifiek gaat het om een set bookmarks, die ik desgevraagd wil kunnen syncen met de Google account van de gebruiker. Omdat er niet persee voortdurend syncing plaatsvindt (een gebruiker kan offline werken of simpelweg een tijdje niet willen syncen) kunnen er conflicten ontstaan tussen de lokale dataset en de cloud. Een voorbeeld:
Lokale dataset:
Nu is mijn vraag: wat is de meest gebruiksvriendelijke manier om hiermee om te gaan? Ik hou alle opties open: het opslaan van de timestamp per item, een lijst bijhouden van alle wijzigingen, de gebruiker laten kiezen wat te doen bij conflicten, backups maken zodat er een 'roll-back' mogelijk is, etc. Hoe implementeren jullie zoiets?
De reden dat ik deze discussie wil voeren is simpel: ik wil het graag in een keer goed doen. Deze extensie heeft duizenden gebruikers en die worden er niet blij van als ik hun data verknoei
Lokale dataset:
- id 1: Foo
- id 2: Bar
- id 3: Tapir
- id 2: Bar
- id 3: Spek
- id 4: Hoi
Nu is mijn vraag: wat is de meest gebruiksvriendelijke manier om hiermee om te gaan? Ik hou alle opties open: het opslaan van de timestamp per item, een lijst bijhouden van alle wijzigingen, de gebruiker laten kiezen wat te doen bij conflicten, backups maken zodat er een 'roll-back' mogelijk is, etc. Hoe implementeren jullie zoiets?
De reden dat ik deze discussie wil voeren is simpel: ik wil het graag in een keer goed doen. Deze extensie heeft duizenden gebruikers en die worden er niet blij van als ik hun data verknoei