Norton Ghost netwerk bootdisk en PCMCIA (cardbus)?

Pagina: 1
Acties:

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:23
Ik heb een Compaq ARMADA E500 laptop. Ik heb hier een Edimax EP4103 netwerkkaart (cardbus). Deze werkt verder perfect.

Nu moet ik alleen van een andere computer een Ghost image trekken en datn MOET via het netwerk, vanwege snelheid en zo (en er is op die pc zelf geen ruimte meer). Het maken van een bootdisk voor de vaste netwerkkaarten is niet zo moeilijk: DOS NDIS driver kiezen en klaar.

De PCMCIA kaart is echter weer een ander verhaal: Om een netwerkkaart onder dos te kunnen gebruiken moeten er ook cardbus drivers geladen worden. Het enige probleem is dat de NDIS drivers (*.dos extentie) in de config.sys geladen worden en de met de kaart meegeleverde cardbus drivers alleen in autoexec.bat geladen kunnen worden.

Iemand hier ervaring mee?

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

het spijt me, maar ik zie je probleem eigenlijk niet. Je tikt in: dit moet ik doen, heeft iemand anders dat wel eens gedaan ? Sja.. iedereen hier, denk ik :)

Je kan eens kijken in je dos 6.2 boek (allemaal bladeren! oem-nl-versie!) hoofdstuk 4. :)

Wil je een flopje maken, dan zou je van flop kunnen booten en dan de drivers daarnaar toe kunnen installeren, hoe dat moet hangt van je netwerkkaart en de progsels die daarbij zitten af...

I have usernames older than you.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:13
Als er op de laptop Win95 of Win98 draait kun je gewoon met ghost onder windows een backup maken, veel makkelijker.

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 22:03 schreef pjottum het volgende:
het spijt me, maar ik zie je probleem eigenlijk niet. Je tikt in: dit moet ik doen, heeft iemand anders dat wel eens gedaan ? Sja.. iedereen hier, denk ik :)

Je kan eens kijken in je dos 6.2 boek (allemaal bladeren! oem-nl-versie!) hoofdstuk 4. :)

Wil je een flopje maken, dan zou je van flop kunnen booten en dan de drivers daarnaar toe kunnen installeren, hoe dat moet hangt van je netwerkkaart en de progsels die daarbij zitten af...
Ik denk niet dat daar echt z'n probleem zal liggen ;)
Devices in config.sys worden geladen voor progjes in autoexec.bat
Tja hij kan wel leuk z'n netwerkkaart drivertje laden in config.sys , maar als het cardbus drivertje dan nog niet geladen is, dan zal dat niet helemaal werken.

Ik heb zo eigenlijk ook niet echt een oplossing.

• eymey
Voorlopig heeft Nelske inderdaad m'n vraag goed gelezen :). Het gaat er inderdaad om dat m'n netwerkkaart drivers pas geladen mogen worden NA de cardbus zooi (waarom meneer Realtek daar niet gewoon ff device drivertjes ipv. TSR's voor heeft gemaakt snap ik ook niet |:()

Enneh, Norton ghost onder win95 (ik neem aan dat hierboven bedoeld wordt: het draaien van Ghost in een dos box onder win95/98 :)) schietniet zo op - wordt vrolijk eruit geschopt door windows.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Boot naar de commmandoprompt (of eerst naar windows en dan naar "dos") van windows en probeer dan eens "NET START" om je netwerk te starten.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Er zijn zat proggie's waarmee jhe device drivers met de hand kunt laden vanaf de prompt.
Bij IBM DOS is dat zelfs standaard.
Weet ook wel een andere site waar't opstaat, maar die zit hier niet in m'n favo's, zalstrax ff opde zaak kijken.

Van Madge PCMCIA kaarten weetik dat je ze op de gewone manier kunt laden, maar dan eerst MADGECS.EXE moet laden (deze vind dan de cardbus).
Sowieso snap ik eigenlijk niet waarom je eerst in config.sys moet laden :?
Al mijn TCPIP dos diskette's zijn gewoon met de hand wat dat betreft.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• eymey
NiPeng: Dat had ik ook al geprobeerd (uiteraard voor "net start" eerst de cardbus drivers geladen). Dit levert me echter geen tcp/ip op (wat Norton Ghost graag wil zien).

Koffie: Ik zeg niet dat je ze daar MOET laden (van mij hoeft het iig. niet :D ) maar ik weet dat Norton Ghost bij het aanmaken van de bootdiskette de NDIS driver daar neer gooit. Als jij een manier weet (met een of ander hulp proggie ofzo?) om hem in autoexec.bat pas te laden zou het fijn zijn.

Ik hoop dat je die site nog kunt vinden (of anders misschien ff een kopietje van de bestanden of een image van 1 van je floppen met tcp/ip ondersteuning kunt sturen).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

http://www.salokin.demon.co.uk/devload.zip
Load device drivers from the command line at any time without rebooting.

Config.sys:
code:
1
2
3
4
5
6
7
DEVICE=A:\DOS\HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF
DEVICE=A:\DOS\EMM386.EXE I=B300-B7FF NOEMS
DOS=HIGH,UMB
FILES=40
BUFFERS=20
DEVICEHIGH=A:\NET\IFSHLP.SYS
LASTDRIVE=Z

Netwerk drivers laden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
REM *********** STARTUP NETWORK
ECHO ÉÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ»
ECHO º  Starting the network......                            º
ECHO ÈÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍŒ
NET INITIALIZE
NETBIND.COM
UMB.COM
TCPTSR.EXE
TINYRFC.EXE
NMTSR.EXE
EMSBFR.EXE
NET START

inhoud van net directory:

CONNECT.DAT
EL90X.DOS
EMSBFR.EXE
files.txt
IFSHLP.SYS
INSTALL.INI
NDISHLP.SYS
NEMM.DOS
NET.EXE
NET.MSG
NETBIND.COM
NETH.MSG
NETWORKS
NMTSR.EXE
PROTMAN.DOS
PROTMAN.EXE
PROTOCOL
PROTOCOL.INI
SYSTEM.INI
TCPDRV.DOS
TCPTSR.EXE
TCPUTILS.INI
TINYRFC.EXE
UMB.COM
WCSETUP.INF
WFWSYS.CFG

Braaikamer - Smoke&BBQ

• eymey
koffie: Bedankt voor "devload". Helaas wil deze onder windows 98 dos niet werken, hij wil in ieder geval de .dos drivers die Ghost in config.sys wil laden niet pakken.

Kun jij jouw net directory eens inpakken en sturen?

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Kijk eens even rond op www.bootdisk.com.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• eymey
Bedankt, die site kende ik nog niet :)
Ik denk dat ik hier wel wat mee kan, ik ga ook maar eens kijken of realtek niet meer info heeft.

Want als ik naar een paar van die voorbeeld bootdisks kijk, dan zie ik dat sommige drivers van PCMCIA merken wel gewoon kunnen laden (hebben eigen cardbus driver aan boord? :?).

Pagina: 1