Windows tijd verandert plotseling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:55
Beste tweakers, ik weet niet zeker of ik het hier moest posten maar ik kon geen betere plek vinden.

Sinds woensdag heb ik een asus z87 pro, maar als ik bezig ben in windows verandert de tijd soms plotseling. Als ik dan de bios (uefi) in ga, klopt die tijd ook niet meer!
Wat kan ik doen,

M.v.g. Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
Bedankt, maar het lijkt wel alsof het aan de tijdzone van de uefi licht, deze lijkt een uur achter te lopen. Is deze te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:03
Heb je bovenstaande opties geprobeerd?
Heb je de UEFI opties bekeken?

Je geeft heel weinig info van je systeem en wat je al geprobeerd hebt.

Herinstallatie met correcte tijd/datum/tijdzone? Maar zou ook een defecte CMOS kunnen zijn.

Er komt geen antwoord uit in dat topic, maar worden wel veel opties gegeven, heb je die allen geprobeerd?

[ Voor 72% gewijzigd door NeutraleTeun op 30-08-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
Ik had de bovenstaande opties al gelezen, geen van alle werkt bij mij. De tijdzone, in windows, is correct. Ik heb internetklok aan en uit gehad, dat loste het probleem niet op. Ik vond deze site http://forums.whirlpool.net.au/archive/2113250 maar hier kwam geen antwoord uit.

Edit: vanochtend de nieuwe bios versie 1405 geïnstalleerd (gisteren nog niet zien staan) en het lijkt er op dat dit het probleem heeft opgelost.

Wat ik nu zie is dat de klok niet tikt als ik in de uefi zit, ik heb alle bios versies geprobeerd maar niks heeft gewerkt :-(

[ Voor 57% gewijzigd door Martijn_1998 op 31-08-2013 12:21 ]