Toon posts:

Nocuta U9B S2 monteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net mijn Nocuta u9b s2 binnen gekregen en de installie manual gelezen. Er staat dat ik een backplate moet hebben, ik heb dit opgezocht op Tweakers en ben daar een topic tegen komen alleen had die een andere moederbord.

http://www.noctua.at/main..._id=34&lng=en#AM3+_ASRock

Mijn moederbord is Asrock Extereme3 970 en deze is compatible en er staat geen comment bij. Dit betekend dus dat mijn moederbord een backplate heeft waar de nocuta u9b s2 op past toch???
Dit is niet mijn main vraag; ik wil het zeker weten. Nu mijn vraag

Nu de main vraag:

Ik heb mijn moederbord gewoon nog in de computerkast gemonteerd nu moet ik dus mijn standaart koeler eraf klikken en dan moet ik die schroeven(de grijze pijltjes) dus los maken en dan ik die zwarte dingen (de gele pijltjes) eraf halen. Dan kan ik dus gewoon met de stappen verder gaan die in de installation manual staat.

Moederbord:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/ir74uh.png
Ik zie trouwens dat dit een andere moederbord is dan wat ik heb, alleen is het CPU gedeelte (rode border) wel het zelfde)
Volgende stap waar ik een vraag over heb
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1l5bbhs.png

Mijn vraag: kan ik dit gewoon de volgende stap in de computerkast doen? Ik wil niet dat de backplate eraf valt ofzo (ik heb geen idee of dat kan)

Wat ik al gedaan heb; op youtube opgezocht hoe ze dit installeren alleen kreeg ik alleen maar intel en ik heb amd. Ik kan het ook aan de webshop vragen alleen moet ik dan weer wachten, ik wil het snel af hebben.

Hartelijk bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

volg de instructies. buiten de kast monteren is wel makkelijker.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fordox schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:22:
volg de instructies. buiten de kast monteren is wel makkelijker.
Ik heb wel genoeg ruimte en zo grote koeler is het niet. Ik kan dus gewoon in de kast monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je backplate wel achter je kast naar beneden zal vallen waardoor je alsnog je bord eruit zal moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Beter het hele mobo eruit en dan de koeler monteren. Ik heb het met mijn mobo ook al drie keer gedaan. En nu moet hij er nog een keer uit als ik m'n kast ga ombouwen. Voor sommige dingen kun je beter maar gewoon even de tijd nemen. Dan weet je altijd zeker dat het daardoor niet verkeerd kan gaan.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ben je op het geniale idee gekomen je mobo 3 keer uit je kast te halen, ik moet altijd 3 keer nadenken hoe ze dat doen waarna ik ga denken, o ja, zo werkt een schroevendraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Demonteer per beugel eerst 1 schroef en draai de andere een beetje los. Draai dan het standaard beugeltje opzij en probeer de nieuwe beugel met 1 schroef alvast aan de backplate vast te draaien. Zo blijft de backplate op z'n plaats.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
De standaard beugels (zwarte) zitten vast geschroefd in de Backplate. Dus als je die eraf hebt gehaald is is je Backplate als het goed is los. Tenzij het ook nog eens vast zit met dubbelzijdig plakband.

En je moet de backplate van je huidige moederbord weer gebruiken om de beugels van Noctua te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:20:
Hoe ben je op het geniale idee gekomen je mobo 3 keer uit je kast te halen, ik moet altijd 3 keer nadenken hoe ze dat doen waarna ik ga denken, o ja, zo werkt een schroevendraaier.
De eerste keer ging het bord RMA, tweede keer cpu swap, derde keer een ventilator vervangen van mijn cpu koeler. ;)

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer helemaal op de hoogte, dit maar? terwijl je een pracht plan met de hardware wilt gaan uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Svarog schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:55:
De standaard beugels (zwarte) zitten vast geschroefd in de Backplate. Dus als je die eraf hebt gehaald is is je Backplate als het goed is los. Tenzij het ook nog eens vast zit met dubbelzijdig plakband.

En je moet de backplate van je huidige moederbord weer gebruiken om de beugels van Noctua te monteren.
Ik denk dat dit het geval was. Heb nu de koeler gemonteerd en de backplate bleef er gewoon op zitten.
Pagina: 1