Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje ben ik op zoek naar een stukje software waarmee bezoekers van bijvoorbeeld een feestje foto's kunnen sturen die vervolgens automatisch in die ruimte geprojecteerd worden, waardoor alle bezoekers de foto kunnen zien. Net zoiets als een Twitterstream, maar dan met beeld.

De wensen zijn:
- inzenden vanaf mobiele telefoon
- eenvoudig in gebruik (bijvoorbeeld: 'mail de foto naar...' of 'gebruik de hashtag...')
- automatisch

Weet iemand of er zoiets kant-en-klaar bestaat?
Alvast bedankt.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit is niks voor aud, maar meer voor lcd: schop!

Wise enough to play the fool

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 08:16
Ik kan me even geen kant-en-klare oplossing bedenken. Maar als je redelijk bent met programmeren, dan kun je dit wel zelf maken denk ik.

Wij hebben bij de lokale omroep RTV Lansingerland een webcam-systeem in-house ontwikkeld wat dat kan. Die van ons gebruikt inderdaad Twitter hash-tags. Het is een simpel webappje wat steeds door de webcamsoftware als een framepje ingeplaatst wordt. Dat framepje haalt z'n gegevens uit de Twitterfeed met de API, hij zoekt op hashtag geloof ik.

Zoiets zoek je dan denk ik. Wij hebben ons webcamsysteem gebouwd met Wirecast, misschien kun je zelf ook iets hiermee bedenken. Zo van: je toont niet per se webcambeelden, maar alleen zo'n presenter die elke keer de gegevens uit de Twitter-feed laadt.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Cor, zal eens kijken of Wirecast wat is.

Andere suggesties van harte welkom. :)