| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
Het moet allemaal nog blijken of TLC echt te snel slijt, dat het veel sneller slijt dan MLC staat buiten kijf.
Zelf waag ik het er niet op als ik voor minder geld MLC kan kopen. Dus ik zou de M500 boven de EVO kiezen.
De EVO is wel sneller, maar ook sneller kapot... Het is ook maar de vraag hoeveel je gaat merken van dat snelheidsverschil op papier.
Zelf waag ik het er niet op als ik voor minder geld MLC kan kopen. Dus ik zou de M500 boven de EVO kiezen.
De EVO is wel sneller, maar ook sneller kapot... Het is ook maar de vraag hoeveel je gaat merken van dat snelheidsverschil op papier.
De benchmarks laten voor de EVO betere resultaten zien. De vraag is echter, is dat te merken in het gebruik.
Ik denk van niet, de EVO en de M500 zijn alletwee zeer snel.
De M500 is echter -theoretisch- veiliger door het gebruik van supercapacitors. Voor veel mensen is dit de reden om voor deze schijf te gaan.
Verder gebruikt deze schijf MLC geheugen dat wellicht 3 keer langer meegaat.
Omdat de m500 ook nog eens goedkoper is, is de keuze wellicht niet zo moeilijk.
De M500 is echter -theoretisch- veiliger door het gebruik van supercapacitors. Voor veel mensen is dit de reden om voor deze schijf te gaan.
+1. Volledig mee eens. Al is het niet zo "theoretisch" betrouwbaarder - je kan gewoon redeneren dat dit een betere implementatie is als je kijkt naar betrouwbaarheid.Reepje schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:54:
De benchmarks laten voor de EVO betere resultaten zien. De vraag is echter, is dat te merken in het gebruik.
Bovendien heeft de M500 TCG-Opal specificaties, waarmee de SSD zelf een aantal taken zoals encryptie voor zijn rekening kan nemen. De Samsung wordt hier naar eigen zeggen later nog mee uitgerust middels een firmware update.
[ Voor 23% gewijzigd door gertvdijk op 30-08-2013 19:01 ]
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Ik gebruik hier theoretisch betrouwbaar door de simpele reden dat (beide) schijven zo nieuw zijn, dat we nog geen conclusies kunnen trekken mbt de gerealiseerde betrouwbaarheid.
Enkel nadat uitval percentages beschikbaar zijn, kan je pas concluderen welke schijf het meest betrouwbaar is. Technisch gezien wint de M500 op enkele punten (en daarom zou ik hem ook nemen), maar hoe het praktisch uitvalt, dat weten we nog niet.
Enkel nadat uitval percentages beschikbaar zijn, kan je pas concluderen welke schijf het meest betrouwbaar is. Technisch gezien wint de M500 op enkele punten (en daarom zou ik hem ook nemen), maar hoe het praktisch uitvalt, dat weten we nog niet.