Moederbord advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-02 10:52
Ik ben bezig met een gaming pc-build met een socket 1150, en om binnen mijn budget te blijven had ik de Asus B85M-G of Asus B85M-E op het oog.
Nou vroeg ik me alleen af of die compatibel was met mijn (beoogde) videokaart, een GIGABYTE GeForce GTX 660 OC omdat ik op de site van Asus had gelezen dat ze maar tot 1 GB aan memory ondersteunen.

Ik vraag hier om advies, want van moederborden heb ik weinig kaas gegeten. (en in het algemene topic kon ik hier weinig over vinden)
(overigens, mijn (beoogde) processor is een i5 4670)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
mavamal schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:45:
omdat ik op de site van Asus had gelezen dat ze maar tot 1 GB aan memory ondersteunen.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. :?

Waar zou dat dan staan?

• mavamal
Maximum shared memory of 1024 MB
Onder het kopje grafisch op de officiële site

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
edit: ging net ook zeggen wat reepje hieronder zei, lol
bron: http://uk.answers.yahoo.c...qid=20120412190903AAQIhdu

Google'n is een kunst :9

[ Voor 255% gewijzigd door SmokingCrop op 30-08-2013 17:59 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ahum. Dat gaat over het eventuele gebruik van de igp (de geintegreerde processor van de cpu). Als je deze gebruikt, zal een gedeelte van het werkgeheugen worden toegewezen aan deze grafische unit, met een max van 1 GB.
Als je een externe grafische kaart gebruikt, heb je daar niets mee te maken, de kaart kan zijn eigen geheugen gebruiken.

• mavamal
OK!
Ik denk, ik vraag het toch even na want het zou best stom zijn als ik door zo'n fout een dure grafische kaart niet volledig kan benutten.

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1