Hoe snel slijt een dremel slijpschijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben nu bezig m'n case te modden maar heb zo'n 2 schuifjes nodig voor 9 cm ofzo |:( Is dit normaal of heb ik weer eens kut kwalitiet schijfjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:22

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Hoe snel sluit een dremel sluipschijf
is dit nederlands? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 21:48
je gebruikt zeker die buine schijfjes?
je kan beter wat duurdere (die zwarte) kopen, die werkte beter bij mij.

maarja, als je dremelt kost het je schijfjes, dat is nu eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
oops de ui moet een ij zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:59
Je kunt van die versterkte slijpschijfjes gebruiken, die zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Als je op een vrij lage stand met versterkte werkt valt het mee, met normale op stand 5 ben je er in 30 sec doorheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 22:48
als je deze neemt valt het nog enigzins mee, en heb je voor een raampje 3 tot 4 van die dingetjes nodig.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/Image18.jpg

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13293

Op dinsdag 05 juni 2001 21:32 schreef hervaz het volgende:
Als je op een vrij lage stand met versterkte werkt valt het mee, met normale op stand 5 ben je er in 30 sec doorheen :)
en wat is stand 5 met de dremel professional?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Volgens mij wordt je knap genaaid met zo'n dremel. Wel 150 uitrustings stukken adverteren ze mee. Iemand zin om uit te rekenen wat dat allemaal gaat kosten ?

Ik heb geluk dat we nogal wat zooi in de werkplaats hebben. Scheelt een hoop getob. Hoewel ik vorige week een bijna-dood-ervaring gehad heb met de draaibank :) . Nee, ik doe het zelf wel, vaak genoeg gezien ;) PANG :o . Gelukkig was de pijp lang genoeg voor een nieuw reservoir :P .

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22934

De grap is dat je NIET MOET DUWEN !

Mijn eerste blowhole kostte me 3 schijfjes (80 mm fan outtake), maar de laatste deed ik het langste mee omdat ik door had hoe het moest.

Mijn tweede blowhole (ook 80mm, maar nu intake ;) ) deed ik met 2. Je moet gewoon niet teveel druk geven, rustig blijven, rustig bewegen, en vooral NIET proberen bochten te slijpen. Dus als je een rondje wilt moet je steeds een stukje recht, dremel optillen, beetje draaien en er weer in. Veel streepjes maken ook een rondje :)

Maar belangrijkste is dus niet teveel druk. Gewoon de Dremel het werk laten doen. Ding op stand 3 a 4, niet op 5 want dan ben je zo'n schijfje in 3 sec. kwijt.

Verder heb ik nu schijfjes van een vaag duits merk (is net zoiets als Dremel, hing hier bij de Praxis ernaast. geprobeerd omdat de Dremel schijfjes op waren) en dat gaat nog iets beter naar mijn idee.

Veel succes and happy dremelling >:)

Pim

BTW: dit waren de BRUINE dremel schijfjes, die zwarte zijn versterkt met glasfiber, maar die zijn ook alsmaar uitverkocht hier. Kennelijk veel Tweakers in A'dam west ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26494

Hmmz, heb gewoon een haakse slijper gepakt, kun je wel tien ramen maken met een 115mm schijf... (8>

Ronde gaten gemaakt met een gatenzaag en even na schuren met schuurband... Gaat ook perfect!

Check it out:

http://www.sharkystuff.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Ik heb ze idd ook gemaakt met een gatenzaag en een plasmabrander >:).
Daarna even netjes bijgewerkt met zo'n "schuurpapierwaaier" (hoe heet zo'n kreng) op de boortol.

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op dinsdag 05 juni 2001 23:18 schreef bliekp het volgende:
Verder heb ik nu schijfjes van een vaag duits merk (is net zoiets als Dremel, hing hier bij de Praxis ernaast. geprobeerd omdat de Dremel schijfjes op waren) en dat gaat nog iets beter naar mijn idee.
Dat vage Duitse merk zal Proxxon zijn. Is niet echt vaag ofzo, gewoon beter als Dremel! Echt een supergrote collectrie hebben die gasten.
Pagina: 1