Subwoofer maakt hard zoemend geluid

Pagina: 1
Acties:

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-01 10:29

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Topicstarter
Afgelopen donderdagochtend om kw. over 7 werd ik plotseling gewekt door een hele harde wekker.... dacht ik.
Continu een heel hard zoemend geluid, vroeg me af of de buren aan t klussen waren ofzo.

Tot mijn verbazing kwam t geluid uit de computerkamer vlakbij de computer vandaan. 't Stekkerblok waar alles op aangesloten zit, meteen uitgeklikt en het geluid was weg.
Subwoofer stekker eruit en alles weer op de stroom en geen probleem. Zodra de subwoofer stroom krijgt, is het harde irritante geluid er weer.
Heb em nu met de schakelaar uitgezet in de hoop dat de rest van m'n 5.1 speakers het wel doen maar helaas. Zit ook allemaal aangesloten op de subwoofer dus wel logisch eigenlijk :P

Mijn vraag: heeft iemand ervaring met dit fenomeen? Sowieso ERG vreemd dat het probleem uit zichzelf opeens is ontstaan. PC stond uit toen het gebeurde.. staat 's nachts meestal uit.
Verder: Is er nog hoop voor mijn Labtec 5.1 speakerset dat iemand weet? Of heb ik nu een excuus om wat nieuws uit te mogen zoeken :)

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 14:30

BLACKfm

O_o

Ik heb een vage 2.1 setje (Waar verder prima geluid uit komt) die, als die uit staat via de control unit (volume/bass/aan-uit) deze soms ineens begint te dreunen... Alsof er een beat uit komt, maar natuurlijk niet prettig om mee te werken. Staat dus ook nooit uit (op het werk).

Wellicht gelijkwaardig, maar ik zou geen oplossing weten. Bij jou gebeurt het blijkbaar ook al als de stroom er wel op staat (c.q. aan en niet standby/uit).

• Scally

Scally

Topicstarter
Mijn subwoofer en alles wat erop aangesloten is staat 24/7 aan. Heb geen zin om telkens onder m'n bureau te kruipen om em uit te zetten.
Ik zal es proberen om de andere speakertjes af te koppelen en zien wat er gebeurt. Tnx.

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
(jarig!)
Steek alleen je subwoofer eens rechtstreeks in de muur...

Mijn Specs

• Scally

Scally

Topicstarter
MPAnnihilator schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:36:
Steek alleen je subwoofer eens rechtstreeks in de muur...
Alles behalve de stroom eraf gehaald en ding weer aangezet: ZOOEEEMMM!!!!!
Kan wel veilig stellen dat ie kaduuk is dan :/

Nu opzoek naar een leuk, vergelijkbaar setje... !

Tnx :)