geluid LG 42LA8609 naar geluidsinstallatie met RCA-ingang

Pagina: 1
Acties:

• snel0026
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 12:01
Ik wil mijn externe geluidsinstallatie gebruiken om het geluid van de TV ook bijvoorbeeld in de keuken te kunnen horen.
Mijn geluidsinstallatie heeft echter alleen maar een RCA Audi IN terwijl de LG alleen maar een AV1 uitgang heeft met een smalle brede plug. LG geeft bij de TV een adapter AV1 naar SCART.
Als ik nu daaraan een adapter SCART naar RCA koppel en vervolgens mijn geluidsinstallatie daaraan koppel, dan krijg ik geen geluid.

Mijn vraag is of dit op deze manier wel zou moeten kunnen.
Zo niet op welke manier zou dat dan wel gaan lukken?

Alvast bedankt voor de reacties.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:45

Stoney3K

Flatsehats!

SCART naar RCA zou kunnen werken (als je wel een Scart UIT verloopje koopt), maar er is een simpeler oplossing.

Gewoon de stereo aan de hoofdtelefoonaansluiting hangen met een 3,5mm Jack -> 2x RCA verloopkabel die je overal kan kopen. Die methode werkt 100% van de tijd, het enige verschil is dat je de speakers van je TV dan niet meer kan gebruiken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die koptelefoon naar RCA klinkt leuk, maar de meeste TV's gooien dan de interne speakers uit. Dan zou ik toch voor een SCART -> RCA gaan. En mijn voorkeur zou dan gaan voor enkel een scartblok met female RCA en een schuifje er op of het een input of output is.

De SCART _> RCA die de TS heeft zal een RCA -> SCART zijn, en een input en dus geen output ;)

Ey!! Macarena \o/