[T-Mobile] Vervangen iPhone binnen het jaar defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Mijn iphone 4 is binnen de garantie termijn van 2 jaar omgeruild voor een ander toestel vanwege defecten, echter dit toestel is binnen het jaar ook defect geraakt. Namelijk de top button werkt niet meer. Deze telefoon is onherstelbaar en word deze niet omgeruild voor een ander of ik moet er voor € 229,15 voor betalen waar ik uiteraard niet mee akkoord ga. Ben zeer ontevreden momenteel over hoe dit gaat.

Klanten service wil niet mee werken en krijg elke keer de zelfde optie aangeboden. Betalen voor een vervangend toestel of mijn huidige toestel terug laten sturen en de onderzoek kosten betalen.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Welke argumenten gebruiken ze?

Ik ga er vanuit dat jij je toestel niet zelf beschadigd hebt en het dus een fabrieksfout betreft.
Je mag van een telefoon uit het toenmalige prijsniveau van de iphone verwachten dat deze een normale periode gebruikt kan worden.

http://www.consuwijzer.nl...niet-goed-ondeugdelijk-is
Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.
Dit is bij jou het geval: zij willen/kunnen niet repareren en willen een vervangend product alleen tegen bijbetaling leveren. Jij mag dus de koopovereenkomst ontbinden, maar je hebt natuurlijk geen recht op het hele aankoopbedrag. Redelijk is bijv kijken wat een iphone 4 op de 2e handsmakrt nu zou opbrengen (liefst een die even oud is).
Toch bijbetalen?

U kunt altijd andere afspraken met de verkoper maken. Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Dat is soms redelijk. Bijvoorbeeld als uw televisie na jaren kapot gaat en u krijgt nu een nieuwe. Of dat u een deel van de reparatiekosten betaalt als uw oudere koelkast na de reparatie dan toch zeker nog een extra aantal jaren meegaat. Maar of u bijbetaalt kunt u zelf beslissen. Zoals hierboven is uitgelegd bent u niet verplicht om daarmee akkoord te gaan.
Duidelijk toch?

Jij moet alleen stoppen met de klantenservice lastig vallen, dat is zinloos want die mogen toch niet beslissen. Je moet ze schriftelijk verantwoordelijk stellen. Natuurlijk ook een kopie per e-mail versturen (dan hebben ze het op 2 manieren gekregen). In de mail zet je dat je e.e.a. ook per brief zult versturen. Op e-mail wordt soms natuurlijk sneller gereageerd.

Het probleem is natuurlijk dat de meeste mensen hun telefoon kopen met dure telefoonabonnementen. Tja, wat is dan de waarde van de telefoon en wat van het abonnement?
Door naar de waarde van een 3 jaar oude iphone 4 op de 2e hands markt te kijken omzeil je dit. Immers is dus volgens de markt de waarde van deze telefoon. Wie is t-mobile dan om dit te ontkennen?

edit:
Bijvoorbeeld:
V&A aangeboden: Apple iPhone 4 16GB Wit
Misschien heb jij de 8 gb versie, of zat die van jou al onder de krassen. Maar stel dat het deze was: kennlijk zijn er nog mensen die 200 euro over hebben voor een telefoon van ruim 2 jaar oud.
Heb je trouwens bij de vorige omruilingen bij moeten betalen?
Hoe oud zou je eerste toestel nu zijn geweest? (het gaat in principe om dat toestel, dat je later een nieuwe hebt gekregen telt natuurlijk niet)

[ Voor 10% gewijzigd door Quacka op 30-08-2013 16:48 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online
Zij gaan mee in het advies wat Dynafix geeft. Reparatie valt buiten garantie, probleem kost te veel om repareren dus ze bieden een vervang toestel aan.
Ik ga er vanuit dat jij je toestel niet zelf beschadigd hebt en het dus een fabrieksfout betreft.
Je mag van een telefoon uit het toenmalige prijsniveau van de iphone verwachten dat deze een normale periode gebruikt kan worden.
Nee zeker niet, top knop deed het niet meer. Vorige iPhone had het bekende homeknopnprobleem en een gele streep/waas in het scherm. Toestel is compleet vervangen.
http://www.consuwijzer.nl...niet-goed-ondeugdelijk-is

[...]

Dit is bij jou het geval: zij willen/kunnen niet repareren en willen een vervangend product alleen tegen bijbetaling leveren. Jij mag dus de koopovereenkomst ontbinden, maar je hebt natuurlijk geen recht op het hele aankoopbedrag. Redelijk is bijv kijken wat een iphone 4 op de 2e handsmakrt nu zou opbrengen (liefst een die even oud is).

[...]

Duidelijk toch?
Zeker, ga ik zeker even in kijken wat ik hiermee kan.
edit:
Bijvoorbeeld:
V&A aangeboden: Apple iPhone 4 16GB Wit
Misschien heb jij de 8 gb versie, of zat die van jou al onder de krassen. Maar stel dat het deze was: kennlijk zijn er nog mensen die 200 euro over hebben voor een telefoon van ruim 2 jaar oud.
Heb je trouwens bij de vorige omruilingen bij moeten betalen?
Hoe oud zou je eerste toestel nu zijn geweest? (het gaat in principe om dat toestel, dat je later een nieuwe hebt gekregen telt natuurlijk niet)
Heb de 8gb versie, altijd zuinig mee geweest, geen krassen of iets dergelijke op beide iphones. Heb een kantoor baan telefoon ligt de hele dag op tafel. De eerste iPhone is van oktober 2010. Dus bijna 3 jaar.

Bij de vorige versie niet hoeven bijbetalen, deze viel binnen de garantie termijn van 2 jaar.

Ik verwacht inderdaad dat een telefoon langer meegaat als een jaar. Mocht dit niet zo zijn dat het kosteloos gemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 21:06
Ik zie heel vaak dit soort topics terugkomen, laat ik even het licht schijnen op de tegenpartij.
Deze telefoon is onherstelbaar en word deze niet omgeruild voor een ander of ik moet er voor € 229,15 voor betalen waar ik uiteraard niet mee akkoord ga. Ben zeer ontevreden momenteel over hoe dit gaat.
De argument die gebruikt wordt is dat de schade door de gebruiker is veroorzaakt (vallen/stoten/waterschade o.i.d.). Vuistregel is dat schade door eigen toedoen is veroorzaakt nooit onder de garantie kan worden gerepareerd.
Om even onpartijdig te zijn, kun je hiervan nooit uitgaan. Ik heb in het verleden klanten gehad die beweerden dat ze hun toestellen even op de tafel hebben gelegd, terugkwamen en opeens een grote barst in het scherm zat. Ik beweer niet dat TS onvoorzichtig is met zijn/haar spullen, maar een ongeluk zit in een klein hoekje en er kan altijd sprake zijn drukschade in zijn geval.

Het probleem hier is dat je moeilijk bewijs tegen de argumenten van t-mobile/dynafix kunt leveren. Wat wil zo is; onderzoekskosten mogen niet gerekend worden. Tenzij dat je buiten de garantietermijn zit (van 2 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In theorie kun je daar inderdaad niet van uit gaan behalve dat een defecte top button bij de iPhone 4 een zeer bekend probleem is dan.....mijn vriendin heeft haar 4S ook opgestuurd hiervoor. Bij Telfort in de winkel zeiden ze: 'dit komt erg vaak voor bij deze iPhone'. Dat wil niet zeggen dat het daarom ook vergoed wordt maar het is zeer aannemelijk dat dit een product defect is en geen gebruikersfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
simtastic.nl schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:50:
Ik zie heel vaak dit soort topics terugkomen, laat ik even het licht schijnen op de tegenpartij.

De argument die gebruikt wordt is dat de schade door de gebruiker is veroorzaakt (vallen/stoten/waterschade o.i.d.). Vuistregel is dat schade door eigen toedoen is veroorzaakt nooit onder de garantie kan worden gerepareerd.
maar dan wordt geen vervangtoestel aangeboden. Dan heb je gewoon pech.
Bij deze persoon is wel een vervangtoestel aangeboden, waar ze een bedrag voor vragen. Dat mogen ze doen, maar gebruiker hoeft dit niet te accepteren.

De wet is duidelijk! Zie consuwijzer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 22:40
Waarom zou de button niet onder garantie vallen? Absurd. T' klikkertje wat daar in zit is gewoon een heel klein flut dingetje wat bij veel gebruik gewoon de geest geeft.

Ik repareer die telefoons dagelijks, en ik kan je vertellen dat het een iete-peuterig klein knopje betreft wat gewoon vervangbaar is. Laat je toestel terugsturen en repareer het zelf elders - kan je bij een willekeurig GSM reparatiebedrijf laten vervangen voor c.a. 4-5 tientjes. Dynafix zijn een stelletje oplichters en keuren allerlei toestel af om vage redenen, helaas.

[ Voor 21% gewijzigd door majic op 31-08-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
feit is dat de meeste mensen het niet tegen bedrijven op durven te nemen. Of geen zin hebben in het gezeur.
Daar spelen ze op in.

edit:
Speedmaster, ze willen het toestel niet retourneren. Zijn/haar toestel wordt gegijzeld, omdat tmobile geld wil voor onderzoek aan een ondeugdelijk product geleverd door tmobile. Het is te gek om los te lopen.

[ Voor 45% gewijzigd door Quacka op 31-08-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 11:34

Speedmaster

Make my day...

Wat ik me afvraag, het defect is binnen het jaar, T-Mobile doet moeilijk, maar wat als je gewoon een afspraak maakt bij de Genius bar van Apple in Amsterdam, zij zijn dit soort problemen ongetwijfeld gewend en reageren mogelijk anders dan T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online
Hier nog wat extra informatie wat T-Mobile mij geeft:
Goed dat je dit even navraagt. Op het moment dat je toestel binnen de garantietermijn wordt omgeruild, dan is het niet zo dat je garantie vanaf dat moment wordt verlengd met 24 maanden. De garantietermijn gaat namelijk lopen vanaf het moment dat je het eerste toestel in bezit hebt genomen. In jouw geval was dat in december 2010, dat wil dus zeggen dat de fabrieksgarantie in december 2012 is verlopen. Het klopt dus dat je een prijsopgaaf hebt ontvangen van de reparateur. Ik hoop dat dit nu wat duidelijker voor je is!
Ik verwacht van een nieuw product dat het niet binnen het jaar defect is, duidelijk een ondeugdelijk product. Alle informatie, bonnentjes enz zijn verzameld ter bewijsvoering. Ze hebben aangetoond dat het defect buiten mijn schuld om is. Dus kijken wat hier uit gaan komen.
Het probleem hier is dat je moeilijk bewijs tegen de argumenten van t-mobile/dynafix kunt leveren. Wat wil zo is; onderzoekskosten mogen niet gerekend worden. Tenzij dat je buiten de garantietermijn zit (van 2 jaar).
Is al aangetoond dat het buiten mijn schuld om is. Dit neem ik ook mee in de bewijsvoering van een ondeugelijk product.
Speedmaster, ze willen het toestel niet retourneren. Zijn/haar toestel wordt gegijzeld, omdat tmobile geld wil voor onderzoek aan een ondeugdelijk product geleverd door tmobile. Het is te gek om los te lopen.
Dis is niet geval, ze bieden mij de optie aan om het toestel om te ruilen voor 229 euro. Heb ook de optie om het toestel door T-Mobile te laten vernietigen. Kan er ook voor kiezen om het toestel terug te laten sturen en de onderzoekskosten betalen waar ik ook voor heb gekozen.
Wat ik me afvraag, het defect is binnen het jaar, T-Mobile doet moeilijk, maar wat als je gewoon een afspraak maakt bij de Genius bar van Apple in Amsterdam, zij zijn dit soort problemen ongetwijfeld gewend en reageren mogelijk anders dan T-Mobile
Heb gebeld met Apple en kort het verhaal uit gelegd, maar daar was het antwoord ook gewoon Nee, vervangende toestellen = 3 maanden garantie. Ik woon niet bepaald dichtbij een Apple store. Dus op en neer rijden kost me bijna een volle tank benzine. En heb ik geen garantie dat het probleem is opgelost. Maar mocht ik een keer in de buurt zijn kijk ik of ik dit kan combineren met een afspraak bij de Genius bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:47

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Garantiedingetje dus dit topic verplaats ik naar SF :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Nila schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:56:
Hier nog wat extra informatie wat T-Mobile mij geeft:

[...]

Ik verwacht van een nieuw product dat het niet binnen het jaar defect is, duidelijk een ondeugdelijk product. Alle informatie, bonnentjes enz zijn verzameld ter bewijsvoering. Ze hebben aangetoond dat het defect buiten mijn schuld om is. Dus kijken wat hier uit gaan komen.
Nogmaals: gaat erom het 1e toestel, NIET om het vervangende toestel dat toevallig binnen een jaar kapot gaat. Het gaat om de koopovereenkomst: Jij hebt geld betaald en t-mobile levert daar dan een goed werkend product tegenover.
Jij hebt recht op een deugdelijk product. En een product hoort langer goed te blijven, dan de fabrieksgarantie van 2 jaar.
Is al aangetoond dat het buiten mijn schuld om is. Dit neem ik ook mee in de bewijsvoering van een ondeugelijk product.

Dis is niet geval, ze bieden mij de optie aan om het toestel om te ruilen voor 229 euro. Heb ook de optie om het toestel door T-Mobile te laten vernietigen. Kan er ook voor kiezen om het toestel terug te laten sturen en de onderzoekskosten betalen waar ik ook voor heb gekozen.
Ik hoop dat ik het verkeerd lees, maar je hebt toch niet gekozen om de onderzoekskosten te betalen?
Heb gebeld met Apple en kort het verhaal uit gelegd, maar daar was het antwoord ook gewoon Nee, vervangende toestellen = 3 maanden garantie. Ik woon niet bepaald dichtbij een Apple store. Dus op en neer rijden kost me bijna een volle tank benzine. En heb ik geen garantie dat het probleem is opgelost. Maar mocht ik een keer in de buurt zijn kijk ik of ik dit kan combineren met een afspraak bij de Genius bar.
Jij hebt dan ook geen overeenkomst met Apple. De 3 maanden garantie is coulance van de fabrikant. T-mobile moet het oplossen, niet Apple.
janvanduschoten schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:31:
Garantiedingetje dus dit topic verplaats ik naar SF :)
niet helemaal gelukt 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Quacka op 02-09-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 11:34

Speedmaster

Make my day...

Nila schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:56:

Heb gebeld met Apple en kort het verhaal uit gelegd, maar daar was het antwoord ook gewoon Nee, vervangende toestellen = 3 maanden garantie..
Dit vind ik een kromme regeling, laat ik het eens heel erg zwart/wit trekken:

Nieuw toestel, gaat na een week al stuk, niet meer te maken dus een vervangend exemplaar, concreet betekend dit dat je van 1 jaar garantie naar 3 maanden terug valt....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online
Quacka schreef op zondag 01 september 2013 @ 23:01:

Ik hoop dat ik het verkeerd lees, maar je hebt toch niet gekozen om de onderzoekskosten te betalen?
Bij T-Mobile kom ik geen steek verder, ze blijven komen met het "geen garantie" verhaal. Ik wil mijn toestel terug want dat werkt nog gewoon. Dus dan maar die 36 euro betalen, en die ga ik proberen te verhalen op T-Mobile. (Mocht dat niet lukken uiteindelijk ga ik er geen energie meer insteken en dan is het maar zo. Dan maar een biertje minder in de kroeg ;) )

Als het toestel aanstaat kan ik er gewoon gebruik van maken. Het is omslachtig maar met AssistiveTouch kan ik de Iphone locken of eventueel uitzetten. Aanzetten is een ander verhaal, dan moet ik de iPhone restoren en de backup terug zetten. Maargoed dit zou alleen voorkomen als de batterij leeg raakt.

Maar ik zie het liefste een goed werkende iPhone die niet binnen een jaar defect is.

Ik ga het nu spelen op een ondeugelijk product en de koop ongedaan proberen te maken. Als klant zijn ze mij sowieso kwijt. Mijn abonnement word elke maand stilzwijgend verlengd. Opzegging is nog niet gedaan omdat ik eerst de zaak wil afronden. Bij opzeggen zet ik al mijn gespaarde punten in die ik voor korting inruil zodat uiteindelijk de laatste rekening 0 euro word.

Nu is het natuurlijk wel een goed excuus om de nieuwe iPhone te gaan halen. Maar 1 ding is zeker. Niet bij T-Mobile.

Bedankt voor de informatie, vanavond maar is alle verzamelde bonnen, artikelen enz inscannen en de brief / mail richting T-Mobile opstellen.

Edit:

Nog kleine aanvulling van de kant van T-Mobile:
Op het moment dat je je eerste iPhone hebt gekocht, gaat de 2-jarige garantietermijn van start. Wanneer je een vervangend toestel krijgt, dan gaat dit vervangende toestel verder onder de garantie van drie maanden die met dit toestel meegeleverd wordt, of onder de garantietermijn van je eerste toestel, afhankelijk van wat voor jou de langste garantie oplevert. In jouw geval is de garantie van je eerste iPhone overgezet op je nieuwe iPhone, omdat dit de langste garantie oplevert.
Op je tweede iPhone zit geen 24 maanden fabrieksgarantie, omdat je hiervoor geen nieuwe koopovereenkomst hebt gesloten, de tweede iPhone valt nog steeds onder de koopovereentkomst van je eerste iPhone.
Daarom valt je iPhone niet onder garantie en is je een prijsopgave toegestuurd.

[ Voor 20% gewijzigd door Nila op 02-09-2013 22:05 ]

Pagina: 1