Gigabit Netwerkkaart maakt geen verbinding meer?!

Pagina: 1
Acties:

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-12 06:36
Ik heb een Atheros AR8161/8165 PCI-E Gigabit Ethernet Controller in mijn notebook die ik met UTP CAT5e/6 kabels met switch, modem of router wil verbinden. Op de één of andere manier pakt hij de verbinding niet meer op.
Verzonden en ontvangen pakkettjes/bytes-tellers blijven op "0" staan en er komt geen IP-adres door.
Activity-led op modem/router geeft wel activiteit aan (dmv snel knipperen, wel met tussenstops).
Windows geeft eerst de melding "Identificeren", Vervolgens "Onbekend Netwerk, Geen netwerktoegang" met automatisch geconfigureerde ip (169XXXXXXXX)
WiFi-adapter, HSDPA-stick werken wel normaal.

Wat heb ik al gedaan:

-Andere kabel geprobeerd
-Andere routers/modem geprobeerd
-Apparaat(netwerkkaart) uit- en weer inschakelen.
-Deinstalleren en herinstalleren in Apparaatbeheer
-Instellingen gereset op notebook en modem/router
-Andere PC's/notebooks aansluiten en daarmee bedraad netwerkverbinding testen.
-Static IP + Static DNS
-Windows probleemoplossing
-Reboot

Wat kan ik nog meer doen, waar kan het nog meer aan liggen?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 19:58
Tsja je hebt eigenlijk alles al gedaan. Zelfs dhcp werkt niet.
Het enige wat ik nog kan verzinnen:
- Firewall (tijdelijk) uitschakelen.
- Misschien heb je een virus scanner oid die een eigen firewall functie heeft en problemen veroorzaakt.
- Nieuwe driver zoeken op de website van de fabrikant.
- Kijk of er vuil of iets in het poortje zit waardoor het geen contact maakt. Misschien is er iets beschadigt of verbogen.
- Google op jouw type notebook en het woordje 'network' oid. Misschien hebben meer gebruikers het probleem en heeft iemand het al opgelost.
- probeer met en zonder voeding adapter. (misschien geeft ie storing op de voeding ofzo).
- Probeer met een linux livecd. Als ie het dan wel doet is het toch een software probleem.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Staat je netwerkkaart vast ingesteld op 1Gbit of staat dat dynamisch ingesteld? Wellicht dat dat in de weg zit?

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-12 06:36
@masaman Hij staat dynamisch, ik geloof "auto negotiation". Bovendien geeft hij correct de verbindingssnelheid aan, 1000mbps voor de gigabit router, 100mbps voor fast ethernet router en 10mbps voor de 10BASE switch...

@Ploink bedankt voor het meedenken, op 1 na uitgevoerd maar tot nu toe geen verschil. :(

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 19:58
Dan blijft het laatse puntje over, Linux livecd :)
Bijvoorbeeld http://www.linuxmint.com/download.php
Als ie het dan nog niet doet, dan is ie stuk.