Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 517406

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Zoals de titel het eigenlijk al zegt, is het nog de moeite waard om de iPhone 4 aan te schaffen?

10 september wordt de iPhone 5C ook geïntroduceerd, althans dat had ik gelezen.
Zou er dan nog een prijsdaling gaan komen voor de 4? of is de iPhone 5C een stuk aantrekkelijker dan de 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Nieuw zal de 4 afgevoerd worden na de intro van de 5S/C. Dan wordt de 4S het budget model lijkt me, of zelfs de 5. Of de 5C echt komt en voor welke prijs is momenteel giswerk.

Het ligt eraan wat je van het toestel verwacht. Een 4 zal krijgt nog een update naar iOS7 en daarna is het koffiedik kijken. Ik gebruik momenteel ook nog een 4 en die bevalt me eigenlijk nog prima. Echter ben ik momenteel wel aan het kijken naar een opvolger in de vorm van een 4S of 5. Volgend jaar wil ik mijn iPad 2 gaan vervangen door een nieuwere.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05 10:29
Het is zelfs nog mogelijk dat line up er uit ziet als volgt:

Iphone 5C: Contract + 0 dollar
Iphone 5: Contract + 100 dollar
Iphone 5S: Contract + 200 dollar

Of dat de 5 helemaal vervalt. Ik denk dat ze echt klaar zijn met de 30-pins connector en dat we ook de 4s niet meer terug zien.

Toch, als je geen veeleisende gebruiker bent vind ik de 4 nog wel de moeite waard. Heb hem nu bijna drie jaar en eigenlijk vind ik upgraden niet echt nodig. Bovendien is mijne nog als nieuw, terwijl ik geen heel nette gebruiker ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:59
Tr4nnel schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:43:

Toch, als je geen veeleisende gebruiker bent vind ik de 4 nog wel de moeite waard. Heb hem nu bijna drie jaar en eigenlijk vind ik upgraden niet echt nodig. Bovendien is mijne nog als nieuw, terwijl ik geen heel nette gebruiker ben.
Maar om de iphone 4 nog een jaar of 1, 2 te gebruiken, dat lijkt mij niet ideaal. Dan zou ik gewoon even wachten op de iphone 5c, die waarschijnlijk een betere gebruikservaring zal bieden!;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:14
Hoezo niet ideaal?

Wat kun je er minder mee dan met een iphone 5?

Je belt, smst en internet ermee. Alles is hetzelfde. Alleen je scherm is iets kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 08:56

NeHoX

Gamer + PV

Antwoord op topictitel: NEE!

Ik heb zowel een iphone 4 zakelijk als een 5 prive. De 4 is soms nauwelijks mee te werken. Typen is trager, openen van apps trager. En ik bedoel dan significant.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 15:14

Grudgie

PSN: Grudgie7

NeHoX schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:43:

Ik heb zowel een iphone 4 zakelijk als een 5 prive. De 4 is soms nauwelijks mee te werken. Typen is trager, openen van apps trager. En ik bedoel dan significant.
Vind je het logisch met een 5 naast je. Dat verschil merk jij enorm!

Maar denk dat een iPhone 4 voor normaal relaxed gebruik nog prima meekan!

Als je echt een hoog gebruiker bent van een smartphone is een 5 wel beter ja. :)
Ligt er echt aan hoe je bent als gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-05 16:55
Ik zou wachten of er een 5C komt. Ik verwacht dat die qua hardware beter zal zijn dan de 4 nu. Wellicht zelfde prijs als de 4 nu, misschien goedkoper. Als ie niet komt kun je altijd nog ergens een 4 op de kop tikken. Over anderhalve week weet je meer ;)

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 08:56

NeHoX

Gamer + PV

Ik doe echt niks bijzonders met die 4, bellen,e-mail en whatsapp. geen andere apps. Dat ding slaat af en toe vast voor enkele seconden en gata dan evrder waar ik gebleven was.

Voor het geld van een iphone 4 kun je beter een ander toestel halen. Indien er geld is voor een 5, go for it!

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:06
Een iPhone 4S voldoet anders prima hoor.
De 3GS is inderdaad retetraag en onscherp, vergeleken met de 4s retina scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je nou een Iphone 3GS naast een Iphone 4 neerlegt dan is de Iphone 4 erg de moeite waard maar ga je nou de Iphone 4 naast de Iphone 5 leggen ja dan niet. Ik vind eerlijk gezegd dat een Iphone 4helemaal niet verkeerd is. Prima toestel voor ernaast maar alleen niet voor € 300 en € 200 is eigenlijk duur zat voor dat toestel. Het doet zijn werk en voor dagelijks gebruik prima. Wat wil je nou nog meer? Je hebt een camera met flitser (uit mijn hoofd), straks ios 7 etc. Toestellen zijn daarnaast standaard met bluetooth, draadloos, etc dus meer dan voldoende.

[ Voor 19% gewijzigd door itsalex op 30-08-2013 23:54 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

NeHoX schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:43:

Tuurlijk is de 4 een stuk trager! Zit ook 2 jaar ontwikkeling en onderzoek tussen. Zou ook niet goed zijn als de 4 net zo snel was als de 5. Maar ga nu niet doen alsof een 4 onnoemelijk traag is, dat is gewoon pertinent niet waar. Ik werk dagelijks met een iPhone 4 en dit gaat prima. Alle taken zijn goed uit te voeren. En ja, soms ben je iets sneller dan het toestel en moet je even wachten. Dat heeft soms ook te maken met wat je geïnstalleerd hebt op het toestel en hoeveel hij in de achtergrond moet uitvoeren.

Het ligt allemaal aan wat je budget is. Als je budget geen probleem is, dan zou ik zeker kiezen voor het nieuwste van het nieuwste. Kan je het langste mee blijven doen en als je dan gaat vernieuwen, zal je ook nog redelijk wat voor het oude toestel krijgen.
Echter als je budget niet toereikend is voor een 5 of 5S, wat ik hier ook verwacht, dan is het moeilijk om nu te zeggen of je voor een 4 of de nog uit te komen 5C moet gaan. Niemand weet zeker of er echt een 5C gaat komen en al helemaal niet hoe deze gaat presteren tov de 4, 4S en/of 5. Ook de prijs is maar de vraag of deze echt interessant is. Kortom genoeg vragen, waar als het goed is, over een kleine 14 dagen antwoorden op zullen gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 22:51
NeHoX schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:49:
Ik doe echt niks bijzonders met die 4, bellen,e-mail en whatsapp. geen andere apps. Dat ding slaat af en toe vast voor enkele seconden en gata dan evrder waar ik gebleven was.

Voor het geld van een iphone 4 kun je beter een ander toestel halen. Indien er geld is voor een 5, go for it!
Ik heb een 4 32gb met dus wel flink aantal apps en vol muziek etc. Nergens last van. Af en toe knikker ik wel een paar apps eraf als hij erg vol wordt en dan gaat hij weer als een trein. Na 3 jaar nog steeds tevreden. Zolang ik geen 5 in mijn hande heb gehad zal ik nog wel een jaartje tevreden blijven schat ik zo in, en dan heb ik mijn geld er goed uitgehaald.

Weet je zeker dat je niet een brak exemplaar hebt want vastslaand klinkt niet gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45
Ik heb precies dezelfde situatie. Nu een iPhone 4, maar ik kijk wel naar de iPhone 5s.

JA, de iPhone 4 is een prima toestel. Wat de software-updates gaan doen weer niemand. Het enige waar je goed naar moet kijken is de Bluetooth-varianten. De iPhone 4 heeft niet de beschikking over Bluetooth-low energy. Dat is iets wat je mogelijk wel nodig gaat hebben met de iWatch. Mocht je daar naar kijken, dan zou ik voor de iPhone 5 gaan.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 17:41
Hebben hier nu 2 iPhone 4's ik en vriendin. Deze worden vervangen door de 5S zodra hij beschikbaar komt. De 4's gaan hoogstwaarschijnlijk naar mijn ouders toe. Voor wat mijn ouders met hun GSM doen is het overkill maar die mogen ook wel eens een hippe telefoon hebben i.p.v. clamshell ding met crappy cam.

Kortom ik en vriendin blij en papa en mama blij.

Om hem zelf en voor mijn vriendin nieuw aan te schaffen nee, dat zou ik niet meer doen.

[ Voor 11% gewijzigd door SpoekGTi op 01-09-2013 10:45 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik heb sinds kort nog een iphone 4. Voor normaal gebruik en tot nu moet ik zeggen dat dit toestel goed werkt zonder problemen.

Zoals de meeste hier zeggen het is te zien wat je er allemaal mee doet en waarvoor je het gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-05 09:06
Ik zou op z'n minst voor een 4S gaan. Gebruik zelf nog een 4 maar zit er wel aan te denken om over te gaan naar de 5 of de 5S (als deze binnen dit jaar nog enigszins leverbaar is/wordt...). Mijn 4 werkt op zich nog goed, maar begin me soms toch wel te ergeren aan het trage reageren, lang laden van apps etc. Ben het ook eens met wat NeHoX eerder in dit topic zegt; voor dat geld kan je dan misschien beter een andere telefoon aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Ik begrijp best dat mensen hier aangeven dat een 4 nog 'prima te doen is'.
Maar denk even iets verder na: Je gaat 2 weken voor de introductie van een nieuwe iPhone geen 3 jaar oud toestel meer aanschaffen.

Gewoon even 10 september afwachten. Kun je dan alsnog beslissen om een 4 aan te schaffen.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
funk-e schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:19:
Maar denk even iets verder na: Je gaat 2 weken voor de introductie van een nieuwe iPhone geen 3 jaar oud toestel meer aanschaffen.
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 19:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik denk met de upgrade van iOS 6 naar 7 dat we als iPhone 4 gebruikers wel weer even mee kunnen. Zowel op OS snelheid als accu-duur.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:12
Wat echt bepaald of de 4 nog de moeite waard is, is puur de prijs die je er nog voor moet betalen. Maar inderdaad een 4 is echt nog wel mee te werken, je moet je er alleen bewust zijn van het feit dat het een telefoon is van 3 jaar terug.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 10:17
Zal de prijs voor de 4S flink gaan dalen zodra de 5S op de markt is? Wat denken jullie?
Mijn moeder wilt haar eerste smartphone kopen en overweegt de iPhone 4. Ik denk dat de 4S beter is, maar die is ook een stuk duurder. Als die flink gaat dalen in de prijs na 10 sept, dan is even wachten wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 12:07
Ja dat denk ik wel, ik denk de 4S de prijs krijgt wat de 4 nu oplevert.

dus denk een redelijke 4S zo rond de 200 / 225.
meer absoluut niet, je hebt een S3 voor 300 z.g.a.n dus ik verwacht niet lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Ik werk momenteel tijdelijk met een iPhone 4, omdat mn Android telefoon voor reparatie weg is. En ik moet zeggen dat de 4 prima de dagelijkse taken kan zoals mailen, whatsapp, surfen, etc. Ik heb er eigenlijk geen problemen mee, afgezien van het feit dat ik het toetsenbord niet echt lekker vind. Maar daar kan je aan wennen. Voor het geld een prima telefoon.

Of ik hem nu zou kopen: nee. 10 september zouden er nieuwe iPhones uitkomen en dan zou ik het heroverwegen. Ik verwacht namelijk dat alle oude iPhones (4, 4s, 5) daarna weer een stuk goedkoper worden.

Mijn advies: wacht nog ff een maandje (totdat de nieuwe prijzen weer gestabiliseerd zijn) en beslis dan opnieuw.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Thanks, we wachten nog even een maandje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Een maandje zal niet nodig zijn, aangezien dat de prijzen voor iPhones bij de launch worden bekendgemaakt en nadien hetzelfde blijven tot de volgende launch. Over 8 dagen weet je al meer ;)

Ik zou de iPhone4 laten voor wat het is. Je kan er zowat zeker van zijn dat iOS7 de laatste grote update wordt voor de 4, de 4S krijgt vermoedelijk ook nog wel een update naar iOS8 (of hoe de volgende iteratie ook mag gaan noemen).
Even wachten en voor een 4S gaan, of voor de 5 als het budget dat toelaat.

[ Voor 45% gewijzigd door Darkstar op 02-09-2013 16:58 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502340

Ik wil mijn 4 behouden en vraag mij af hoeveel deze naar schatting nog waard zou zijn (de winkelwaarde) in october 2014?

Want KPN vraagt 15% op de nieuwwaarde mocht je de telefoon willen houden (afkopen na afloop abonnement)

• thunder8

thunder8

Anoniem: 502340 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:37:
Ik wil mijn 4 behouden en vraag mij af hoeveel deze naar schatting nog waard zou zijn (de winkelwaarde) in october 2014?

Want KPN vraagt 15% op de nieuwwaarde mocht je de telefoon willen houden (afkopen na afloop abonnement)
15% op de nieuwwaarde zal hij dan denk ik niet meer waard zijn. De 4 doet nu tussen de 150 en 250 euro afhankelijk van de staat en hoeveelheid geheugen. Als je dit over een jaar na weer een nieuwe introductie gaat bekijken, zal de 4 nauwelijks nog iets waard zijn. Dan kom je in de prijzen terecht die nu voor een 3G(S) worden gevraagd. 15% van de nieuwwaarde zal rond de 80-120euro liggen?

Toestellease is de grootste oplichterij die ze uitgevonden hebben. Niet voor niets zie je dat dit alweer terug gedraaid wordt bij nieuwe abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een iPhone 3GS en ervaar geen last van traagheid. Dus het lijkt mij sterk dat de 4 niet de moeite waard is.

Alleen in de 4-serie zijn veel fouten geweest, zoals het antenne-probleem.

Daarnaast is het de vraag voor welke modellen iOS 7 beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:25
Ik heb zelf ook een 4 en zolang je zorgt dat ie nog minimaal 1gb vrij heeft werkt hij prima en ik ben wel iemand die bepaalde eisen stelt aan de snelheid van het apparaat

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:15

krietjur

Where am I?

Tevreden iPhone 4 gebruiker hier, voor de standaard dingen voldoet dat toestel wat mij betreft nog steeds. Ik heb het toestel via m'n werk, en daar kopen we nog steeds iPhone 4 toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 11:15
Wisselende ervaringen. Ik heb nu bijna 2 jaar mijn 4 en ben blij dat ik binnenkort een nieuwe kan uitkiezen. Vooral op 3G (vodafone) is de snelheid dramatisch en bij een drukke omgeving of een winkelcentrum ben ik vrijwel altijd het signaal kwijt, terwijl de 4S van mijn vrouw vaak nog wel bereik heeft (ook vodafone). Mijn advies, kijk serieus naar een 4S en mocht de budget 5C er komen, overweeg dan zoiets. De 4 wordt op de lange termijn behoorlijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minkjaah
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-06 10:38
Ik zit ook met deze vraag. Mag een nieuw abo afsluiten en het verschil met abokosten en simonly is €240.
Dus m.a.w. een Iphone 4 voor €240. Opzich klinkt het prima omdat ik wel dan een nieuwe ipv 2dehands heb voor ongeveer het zelfde bedrag maar twijfel inderdaad ook erg aan het feit dat toestel al wat jaren oud is.
Mag wel volgend jaar weer nieuw toestel uitkiezen via ander abo maar toch.
Heb afgelopen 2 jaar een Galaxy s2 gehad en vind Android wel fijn werken maar heb wel veel gezeik gehad met de software.

Ik denk dat ik ook afwacht wat de komende week gaat gebeuren met de nieuwe 5 en kijken hoe ios 7 bij andere draait op hun toestel.
Had ook gekeken naar 4S ipv de 4 maar dan komen de kosten al snel uit op de €500. En om nou het dubbele te betalen voor simpel gebruik sneller te kunnen doen...

[ Voor 11% gewijzigd door minkjaah op 09-09-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

minkjaah schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:42:
Ik denk dat ik ook afwacht wat de komende week gaat gebeuren met de nieuwe 5 en kijken hoe ios 7 bij andere draait op hun toestel.
Had ook gekeken naar 4S ipv de 4 maar dan komen de kosten al snel uit op de €500. En om nou het dubbele te betalen voor simpel gebruik sneller te kunnen doen...
Voor 500€ koop je ook een nagenoeg nieuwe iPhone 5 met 16/32GB. Genoeg te vinden op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik had hier laatst ook al geschreven dat de iPhone 4 in principe wel voldoet.

Ik heb hem nu wat langer in gebruik, en ik moet eerlijk zeggen dat ik hem toch te traag vind voor fijn dagelijks gebruik. Ja hij voldoet in dagelijks whatsapp, internet, etc. Maar het is niet fijn dat je soms gewoon een paar seconden zit te wachten tot whatsapp is geladen. Een paar seconden klinkt niet veel, maar het doet heel erg af aan de user experience. Ik kan dan ook niet meer wachten tot ik mn One X weer in bezit heb, waar alles direct opent.

Als je een iPhone overweegt, zou ik toch tenminste de 4s nemen, nadat de prijzen zijn verlaagd (vanavond weten we het)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499367

Ikzelf zit met dezelfde vraag.

Zou ik het nu overwegen om een iPhone 4S aan te schaffen voor € 400 of zou ik ergens zoeken naar een tweedehands 5?
Al zal die iPhone 5 toch al snel € 500 kosten, wat ik nu toch iets teveel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Anoniem: 499367 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 08:07:

Zou ik het nu overwegen om een iPhone 4S aan te schaffen voor € 400 of zou ik ergens zoeken naar een tweedehands 5?
Als je een 32GB wil, zijn de iPhone 5 al te vinden voor 475€. Wacht je totdat de 5S/5C echt te krijgen zijn in Nederland, dan zal je zien dat Marktplaats overspoeld gaat worden met de 5. Dat is eigenlijk het moment om je slag te slaan. Als je budget momenteel 400€ is, dan zou ik doorsparen om in december de 5 van iemand over te nemen. Met een beetje geluk hoef je dan zelfs niet bij te sparen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Als je voor een redelijke prijs een 5 kan kopen, ben je spekkoper. Dan heb je voor relatief weinig geld een chique telefoon; je betaalt minder dan de 5c met nagenoeg dezelfde specs, maar je hebt wel een telefoon met een mooie behuizing.

Enige is dat je voor 4g ondersteuning niet op het KPN netwerk kan. Als 4g je niet interesseert dan maakt dat ook niet uit.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 17:56
Anoniem: 499367 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 08:07:

De 4s werkt lekker vlot, het verschil met de iphone 5 kwa snelheid is verwaarloosbaar. Alleen de iPhone 4 werkt niet zo vlot. Maar voor de meeste mensen bruikbaar genoeg. Ik heb er nu tijdelijk 1 in gebruik ipv me iphone 5 en dat verschil merk je wel.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 21:37
Ik heb de 4S 8GB gisteren in Apple Store Amsterdam al voor 399 euro gezien, kun je beter daarvoor gaan want de 4 kost bij Media Markt nu 330 euro, die 70 euro meer maakt het verschil en de 4S krijgt (grote kans) ook iOS 8 en 4 waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, nog even wachten tot ik een iPhone 5 kan vinden voor ongeveer € 450 (mag gerust een 16 gig zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Mizgala28 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:03:
Ik heb de 4S 8GB gisteren in Apple Store Amsterdam al voor 399 euro gezien, kun je beter daarvoor gaan want de 4 kost bij Media Markt nu 330 euro, die 70 euro meer maakt het verschil en de 4S krijgt (grote kans) ook iOS 8 en 4 waarschijnlijk niet.
Ligt er aan of die 4 een 16gb of 8gb is... voor mij zou 8gb echt veeel te weinig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:04
Ik heb momenteel een 4, en ondanks dat ik in december een nieuwe telefoon mag "kiezen" bij mijn abbo ga ik denk ik toch wachten op de iPhone 6.

Alles reageert snel genoeg vind ik.

Ik doe de volgende dingen:
• Whatsapp
• mail lezen
• agenda bekijken
• zo nu en dan nieuws app
• heeeeel af en toe bellen

Ik zou persoonlijk nog even wachten met een keuze maken. Zodra ios7 uit is dan weten we hoe het draait op de 4.. Wat je weer mee kan nemen in je besluit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

totdat er een deze maanden een update komt die alleen onder ios7 werkt

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
kevinl schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:38:
totdat er een deze maanden een update komt die alleen onder ios7 werkt
Ik zou persoonlijk nog even wachten met een keuze maken. Zodra ios7 uit is dan weten we hoe het draait op de 4.. Wat je weer mee kan nemen in je besluit ;)

Als Ios7 slecht blijkt te draaien op de 4, lees langzaam. Dan zou ik persoonlijk pas een upgrade overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Zolang die update niets toevoegd aan hetgeen je nu al naar tevredenheid gebruikt, is dat nog geen ramp. Zo vind ik de oude ipad met iOS 5 ook nog prima, voor wat ik ermee doe.

Natuurlijk is nieuwer beter, maar (nog) net zoveel dat ik er veel geld voor ga uitgeven.
Bovendien, als die update over een paar maanden komt, tegen die tijd zijn de prijzen van tweedehands ook alweer gezakt :)

En inderdaad ^ wat R0y zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door dcl! op 13-09-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Anoniem: 499367 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:34:
Hmm, nog even wachten tot ik een iPhone 5 kan vinden voor ongeveer € 450 (mag gerust een 16 gig zijn).
Moeilijk hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Marktplaats is niet bepaald het meest betrouwbare plek.

• thunder8

thunder8

Overal kom je goede en slechte verkopers tegen. Maar dat was niet de discussie, het ging erom dat er iPhone5 toestellen te krijgen zijn voor rond die prijs. Als je een beetje uitkijkt moet het geen probleem zijn een goede verkoper te vinden.

Ook op Tweakers

[ Voor 18% gewijzigd door thunder8 op 14-09-2013 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inderdaad genoeg verkopers gevonden op die tweedehands sites (de Belgische dan). En ook redelijk in de buurt van waar ik woon, waardoor ik zonder veel problemen het toestel eens kan gaan bekijken.

Ik zal nog een beetje wachten tot de 5Cen 5S uitkomen, dan zullen er waarschijnlijk een heleboel te koop aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 15:23
iPhone 4 zou ik nu niet meer kopen. De iPhone 4s zou ik ook aan de kant laten liggen (heb zelf getwijfeld tussene en 4s en een 5).
Ik zou wat wachten en voor een iPhone 5 gaan. Momenteel kan je in België al een tweedehands iPhone 5 16GB vinden voor 450 euro en minder, maar verwacht dan maar aan duidelijke gebruikssporen.
Als je 450 à 500 wil betalen kan vind je zeker 16GB toestellen in mooie staat.
Dan betaal je wel iets meer dan een nieuwe iPhone 4s 8GB en heb je minder tot geen garantie, maar je toestel is meer future proof: Sneller, groter scherm, meer geheugen, ...
Ik heb trouwens gisteren een iPhone 5 64GB in nieuwstaat gekocht voor 550 euro, lijkt me al een heel eerlijke prijs voor een tweedehands toestel. De meesten durven nog steeds 700 euro te vragen voor een 64GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:10
Zoveel verschil is er niet tussen de 4S en 5.

Oké, het scherm is groter. Voor de rest geen verschil. Camera is nagenoeg gelijk, snelheid verschilt ook niet zoveel.

Dus ik zou minstens voor de 4S gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Laatst online: 03-06 11:16
Ikzelf heb 4S en iOS7, werkt prima. De snelheid is ook even snel als iOS6 in mijn belevenis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
iPhone 4 laten liggen! Met iOS 4 is het ding prima, maar vanaf iOS 5 wordt het een ramp. Ik heb een poos geleden eentje weggegooid en onlangs weer. Je hebt er gewoon niets meer aan. Het is echt te traag.

Tenzij je een iPhone 4 met iOS 4 kunt krijgen. Dat zou ik wellicht nog wel doen, als je alleen maar een beetje wilt bellen en emailen. iOS 4 is snel op een iPhone 4. iOS 5 is extreem traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:36
eens, iPhone 4 van mijn vriendin is ook trager sinds IOS 6 (we zitten al op 6 toch? niet op 5?). Soms blijft die zelfs even "hangen" bij sommige taken zoals een filmpje openen of een spelletje. En dat is toch vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ik ben destijds express iOS 5 er op laten staan. iOS 6 durfde ik niet aan op een iPhone 4. iOS 7 zal er wel helemaal niet op kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 17:41
Heb hier een iPhone 4 met iOS 6 anders en die loopt als een zonnetje. Ik durf zelfs nog wel een upgrade naar iOS 7 aan.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Wat een paniekzaaierij. De iPhone 4 werkt prima onder iOS6. iOS 7 gaat afwachten worden en zal misschien een beetje te hoog gegrepen zijn voor de 4. Gelukkig kan je nu de laatste versie app voor een bepaald iOS installen, ipv het niet kunnen installen ivm verkeerde iOS.
Trommelrem schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:41:
iPhone 4 laten liggen! Met iOS 4 is het ding prima, maar vanaf iOS 5 wordt het een ramp. Ik heb een poos geleden eentje weggegooid en onlangs weer. Je hebt er gewoon niets meer aan. Het is echt te traag.
Weggooien vanwege een verkeerde iOS versie? Geloof er niets van. En als het wel zo is, dan spoor je volgens mij niet helemaal. Heb onlangs nog 3 defecte iPhone 4's verkocht voor redelijke prijzen. (125/150€ krijg je er bijna altijd voor als de buitenkant er nog redelijk goed uitziet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Het is maar net wat de gek ervoor geeft. Bovendien zouden die van mij niets meer opleveren. Een had een afgebroken batterijconnector en de andere zag er gewoon gebruikt uit. Levert misschien 10 euro op aan oud ijzer, maar echt geen 125/150 euro.

[ Voor 58% gewijzigd door Trommelrem op 17-09-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 09:40
Alle reviews die ik heb gezien van de iphone 4 met ios 7 laten mij zien dat het best vlot draait. Toegegeven, er zijn wat functies uitgesloopt en is de transparency op de meeste plaatsen uitgezet. (wat ik overigens niet erg vind, transparency vind ik vaak alleen maar lelijk en cluttered)

[ Voor 19% gewijzigd door Don Corleone op 17-09-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Hier ook een iPhone 4 met iOS6. Ja, op een iPhone 5 draait alles wel sneller. Maar voor mij (en met mij de vele andere iPhone 4 gebruikers in het bedrijf) is het nog steeds prima werkbaar.

• thunder8

thunder8

Trommelrem schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:23:
Het is maar net wat de gek ervoor geeft. Bovendien zouden die van mij niets meer opleveren. Een had een afgebroken batterijconnector en de andere zag er gewoon gebruikt uit. Levert misschien 10 euro op aan oud ijzer, maar echt geen 125/150 euro.
Goede mainboard van de ene in de goede buitenkant van de andere plaatsen. Half uurtje werk en 1 goed werkende telefoon die dat bedrag makkelijk had opgebracht. Als je vaker van dat soort toestellen hebt, stuur mij maar een bericht. Ik heb er dan wel belang bij voor een prikkie. Weggooien kan ik dan altijd nog.

• Trommelrem
Een iPhone 4 is een soort van Nokia 6310i ofzoiets? De heilige graal van Apple en de heilige graal van Nokia?

Verbaast mij dat er blijkbaar nog handel is in oude toestellen. Maarja, ik zag laatst een Nokia 6310i te koop staan.

[ Voor 35% gewijzigd door Trommelrem op 18-09-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ik heb deze week nog een nieuwe iPhone 4 gekocht voor €235 op marktplaats. Prima ding, zeker voor zo een prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Van de week iOS7 op m'n iPhone 4 gezet, draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
krietjur schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 07:16:
+1. Wel schoon geformatteerd, maar ik zie voorlopig geen reden om 'm over te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
krietjur schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 07:16:
Hier ook. Bewering van Trommelrem ("Je hebt er gewoon niets meer aan. Het is echt te traag.") ben ik het niet mee eens. Het is maar wat je gewend bent. Uiteraard niet gaat de 4 zo snel als een iPhone 5, maar werkt verder prima met iOS 7. Ik heb geen enkele reden om op dit moment afscheid te nemen van de iPhone 4 of om terug te willen naar een oudere iOS versie.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Trommelrem schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:41:

Tenzij je een iPhone 4 met iOS 4 kunt krijgen. Dat zou ik wellicht nog wel doen, als je alleen maar een beetje wilt bellen en emailen. iOS 4 is snel op een iPhone 4. iOS 5 is extreem traag.
Sorry hoor maar ik heb eens de kans gehad om iOS4 en 6.1.2 (toen) te vergelijken op de 4 en iOS 6 is nagenoeg even snel.

En wat de snelheidntussen de 4S en de 5 betreft, 800mhz dual vs 1.3ghz dual dus wel degelijk verschil qua snelheid.

Ik heb meteens toen de final uitkwam via OTA mijn iPhone 4 naar iOS 7 geupdatet, mooi en fijn systeem, 2 crashes meegemaakt en af en toe een vastloper, maar het loopt alles behalve fijn, of het komt door de oudheid van de 4 of door de animaties (want de 5 op iOS 7 voelt ook trager aan dan met iOS 6) maar voor de mensen die een 4 hebben, laat iOS 7 links, want dan heb je gewoon geen plezier meer in het gebruik van je iPhone.

Ik heb hen gisteren terug gezet naar iOS 6.1.3, en dat kan zolang de de op 1 na nieuwste iTunes gebruikt, je idevice in DFU zet en met de hoop dat Apple nog 6.1.3 ondertekent.
Trommelrem schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:23:
Valt mee, ik heb voor mijn kapotte 3GS 30 euro gekregen, erg veel reacties van marktplaats gehad toen.

[ Voor 36% gewijzigd door Mizgala28 op 20-09-2013 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:36
vriendin heeft iOS op de iphone 4 ook. geen klachten zover. Bij haar voelt die sneller aan dan voorheen. En heb geen clean install gedaan. Dus blijft denk ik een manier van hoe je het opvat. Bij groupon is de iPhone vandaag 299 refurb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Rupie schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 07:46:
[...]

Hier ook. Bewering van Trommelrem ("Je hebt er gewoon niets meer aan. Het is echt te traag.") ben ik het niet mee eens. Het is maar wat je gewend bent. Uiteraard niet gaat de 4 zo snel als een iPhone 5, maar werkt verder prima met iOS 7. Ik heb geen enkele reden om op dit moment afscheid te nemen van de iPhone 4 of om terug te willen naar een oudere iOS versie.
Precies, het is maar wat je gewend bent.

Ik ben echter gewend dat als ik een foto maak, dat mijn toestel wel snel reageert. Ik heb er een keer een stopwatch bij gehouden. Het is niet normaal dat bijvoorbeeld de camera app er zes (!!!) seconden over doet om uberhaupt op te starten en dat pas drie (!!!) seconden na het indrukken van de ontspanknop de foto daadwerkelijk wordt genomen. Dat was op iOS 4 niet. Daarom durfde ik de upgrade van iOS 5 naar 6 niet aan, want dan zou het toestel nog trager worden.

Ik wil een toestel dat direct reageert. Ik begrijp prima dat anderen een traag toestel niet erg vinden, maar ik vind het wel erg. Met iOS 4 was alles prima, ik raad dan ook alleen een iPhone 4 aan als er nog iOS 4 op staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Trommelrem op 20-09-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:44
Trommelrem schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:02:
[...]

Precies, het is maar wat je gewend bent.

Ik ben echter gewend dat als ik een foto maak, dat mijn toestel wel snel reageert. Ik heb er een keer een stopwatch bij gehouden. Het is niet normaal dat bijvoorbeeld de camera app er zes (!!!) seconden over doet om uberhaupt op te starten en dat pas drie (!!!) seconden na het indrukken van de ontspanknop de foto daadwerkelijk wordt genomen. Dat was op iOS 4 niet. Daarom durfde ik de upgrade van iOS 5 naar 6 niet aan, want dan zou het toestel nog trager worden.

Ik wil een toestel dat direct reageert. Ik begrijp prima dat anderen een traag toestel niet erg vinden, maar ik vind het wel erg. Met iOS 4 was alles prima, ik raad dan ook alleen een iPhone 4 aan als er nog iOS 4 op staat.
Ik heb gisteren iOS 7 op mijn iPhone 4 gezet en het werkt prima. Animaties zijn niet 100% vloeiend maar storen mij niet. Ik kom van IOS6.1 met JB en mijn telefoon is nu sneller dan hij was. Ik heb even de snelheidstests van jou uitgevoerd en de camera geeft in 3 seconden beeld vanaf de homescreen gelanceerd en maakt direct een foto als je op de sluiterknop drukt. Kortom; Apple heeft het prima gedaan met IOs7 op oudere iphones naar mijn mening (iPad is wellicht ander verhaal, geen ervaring mee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

t0mmiiiii schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:21:
[...]

Ik heb gisteren iOS 7 op mijn iPhone 4 gezet en het werkt prima. Animaties zijn niet 100% vloeiend maar storen mij niet. Ik kom van IOS6.1 met JB en mijn telefoon is nu sneller dan hij was. Ik heb even de snelheidstests van jou uitgevoerd en de camera geeft in 3 seconden beeld vanaf de homescreen gelanceerd en maakt direct een foto als je op de sluiterknop drukt. Kortom; Apple heeft het prima gedaan met IOs7 op oudere iphones naar mijn mening (iPad is wellicht ander verhaal, geen ervaring mee.)
Onder 6.1.2 kom ik op dezelfde tijden uit. Ik ga voorlopig nog niet naar 7 met mijn 4, gezien er nog geen jailbreak is en dat er toch nog wel een paar bugs in 7 zitten. Daarnaast ben ik bezig met een iPhone 5, dus kans dat de 4 in mijn bezit geen update meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-06 22:13
Heb voor mijn moeder een half jaar geleden een iPhone 4 geregeld en als ik die even gebruik om wat voor haar te doen of uit te leggen dan merk je toch meteen dat die best wel traag is.

Zelf heb ik een aantal dagen een iPhone 4 leentoestel gebruikt omdat mijn iPhone 5 terug moest voor reparatie, van die 4 deed de aan/uitknop het niet zo goed wat me al erg irriteerde dus neem ik dat toestel maar niet als voorbeeld.

Als je dagelijks de iphone veel gebruikt zou ik toch minimaal de 4S pakken, deze heeft een dualcore processor en is zeker nog snel genoeg voor hedendaagse activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ik had een tijdje terug een post gemaakt dat ik zou afwachten totdat IOS 7 uit kwam voor de 4 en dan mijn beslissing zou maken.

Ik vind het nu gewoon goed draaien, zelfs het gevoel dat het iets beter draait als IOS6. Dus ik blijf gewoon lekker bij mijn 4 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Iemand enig idee of de goedkopere iphone 4S 8 GB ook nog in de winkels komt te liggen, of alleen via de Apple webshop te koop zal zijn? Ik zie 'm nog niet terug in de pricewatch. Ik ben benieuwd of deze wellicht over een paar maanden goedkoper wordt aangeboden in de winkels. Of is de prijs fixed bepaald door Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Prijs is redelijk fixed. Als hij al ergens goedkoper is, dan zal het max een 20 euro zijn. Maar geen idee of die nog gaan komen. Ik zou persoonlijk nooit voor een 8GB kiezen, tenzij je heel weinig gebruik maakt van extra apps of muziek op je telefoon. Ik zou zelf dan eerder zoeken naar een goede 2de hands met 16-32GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook aan het afwachten tot wanneer die 8gig in de winkel ligt.

Persoonlijk heb ik alles op een NAS staan thuis en stream alle muziek naar mijn GSM. Met de iPhone zou ik dat ook zo aanpakken. Mijn "muziekcollectie", als ik het al zo mag noemen, is trouwens slechts 1 à 2 gig groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Thanks voor de reacties... de iphone is voor mijn moeder en zij gaat er alleen foto's mee maken en enkele apps gebruiken. Geen muziek luisteren, video's bekijken, of games spelen. Ik denk dat 8 GB dan wel voldoende is voor haar.
Pagina: 1