Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn sony Ericsson Neo heeft het onlangs begeven. 'Gelukkig' was ik al een tijdje aan het rond kijken naar een nieuwe smartphone en nu heb ik een echte reden om er een te kopen.

Na wat vergelijken kwam ik bij deze 2: Huawei Ascend G615 en bij de LG Optimus 4x HD. Op papier zien ze er zeer gelijkaardig uit, maar de LG komt er toch wat beter uit. Hier ging dus ook mijn voorkeur naar, maar na wat reviews gelezen te hebben lijkt de LG meer gemengde reacties te hebben.

Wat zijn jullie ervaringen en welke is de beste aankoop? Indien je andere mogelijke kandidaten kent die binnen dezelfde prijscategorie (+- 250-300€) vallen, hoewel ik ze waarschijnlijk al wel bekeken heb, zou ik ze toch graag horen.

coom

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Ik heb zelf de Optimus 4X HD ook gehad, een hele fijne telefoon, je kan hem ook gemakkelijk hardware modden als je dat leuk vind, maar afgezien van dat, bijna geen custom roms beschikbaar, en de bouwkwaliteit is een beetje heel erg kut :/ (naar mijn mening weliswaar...)

Het scherm is daarintegen wel zeer sterk, tegenover de Galaxy S3 die ik nu heb, de S3 is bijv. vreselijk kwetsbaar, die van de LG dus niet, het IPS paneel is heel erg mooi, daar lieg ik niet om, maar wat ik wel merk is dat de helderheid wat aan de lage kant is en dat er "strepen" door het scherm lopen, het lijkt alsof er wat veel ruimte zit tussen de verschillende rijen pixels(van boven naar beneden) maar daar raak je snel aan gewend en merk je na een kleine 2/3 dagen al niet eens meer!

Opnieuw over de bouwkwaliteit; het is wat jij prettig vind, aan de ene kant, hij is van plastic en heel erg flexibel(je kan de telefoon aardig goed buigen voor zover ik gemerkt heb) maar aan de andere kant kan je dat slecht vinden, up to you!

Hij is retekrachtig en goedkoop!
Camera is niet geweldig...

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:11
Het zijn beide mooie telefoons en bieden best wat voor hun prijs. Toch denk ik dat je tussen die twee toch net het best uit bent met de LG Optimus 4x HD.

Verder is er genoeg keus is het <€300 segment. De HTC One S is een prima telefoon, net als de Sony Xperia T. Als je niet aan Android vast zit is de Nokia Lumia 920 ook een zeer goede keus.
Verder staat er ook nog wat in m'n handtekening waar je op kan klikken :P

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Ik zou persoonlijk wel voor de HTC One S kiezen, of eventueel voor een Lumia 920 als je toch geen Android wil inderdaad.
Als de 920 met android werd geleverd was dat wel een mega-sweetspot.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Kijk ook naar de Nexus 4. Voor iets meer geld, krijg je een echt goede telefoon.
In Duitsland blijkbaar te krijgen voor wat jij maximaal wilt uitgeven.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties, ik heb naar deze vermelde toestellen allemaal (min of meer) grondig bekeken. Nu met de nexus 4, dat was toch nog iets duurder dan ik wilde uitgeven. Maar, misschien dat ik toch bekeerd ben en wel een niveautje duurder wil gaan. Heeft er iemand toevallig ervaring met de LG Optimus G, lijkt wat op de nexus 4 blijkbaar? Verder leken sony xperia v en evt de nokia 920 ook wel interessant.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2013 23:24 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Huawei lijkt erg in opkomst, dus wel een toestel om iets te vertellen te hebben de komende verjaardagfeestjes :)

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
De LG Optimus G heeft veel overeenkomsten met de Nexus 4. Logisch omdat de fabrikant dezelfde is. Mijns inziens heeft de Optimus G een aantal voordelen:
- Meer geheugen
- Betere accu
- Betere camera
- 4G ondersteuning
- Iets beter scherm
- mi mooier design en afwerking
De Nexus 4 heeft daarentegen natuurlijk stock Android dus snellere updates. En een lagere prijs niet te vergeten.

Vergeleken met de 4x HD is de Optimus G in bijna alle opzichten beter, behalve dat hij geen verwisselbare accu en micro sd slot heeft.

Ik heb hele goede ervaringen met zowel de Optimus G, de Nexus 4 als de Optimus 4X HD.
Pagina: 1