Ik draai op mijn laptop VMware Workstation 9.0.2. Hierop heb ik 3 Windows Server 2008 R2 x64 servers draaien. Eentje hiervan is de Domain Controller. Op een andere draai ik IIS en op de andere geen rollen maar wel SQL Server 2008. Dit allemaal ten behoeve van het opzetten en testen van Flexera FlexNet Manager Platform.
De gewenste situatie:
De domain controlller krijgt een vast IP. Op de domain controller draait ook een DHCP server die de andere servers voorziet van IP. Ik wil graag op alle 3 de servers een internetverbinding. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb nu al zoveel verschillende setups geprobeerd maar ik krijg het niet werken. Moet de Domain Controller Bridged of Host-only zijn. Hoe geldt dit voor de andere twee servers?
De gewenste situatie:
De domain controlller krijgt een vast IP. Op de domain controller draait ook een DHCP server die de andere servers voorziet van IP. Ik wil graag op alle 3 de servers een internetverbinding. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb nu al zoveel verschillende setups geprobeerd maar ik krijg het niet werken. Moet de Domain Controller Bridged of Host-only zijn. Hoe geldt dit voor de andere twee servers?
Forever raver!
Specs: Workstation Server