Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:49

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik draai op mijn laptop VMware Workstation 9.0.2. Hierop heb ik 3 Windows Server 2008 R2 x64 servers draaien. Eentje hiervan is de Domain Controller. Op een andere draai ik IIS en op de andere geen rollen maar wel SQL Server 2008. Dit allemaal ten behoeve van het opzetten en testen van Flexera FlexNet Manager Platform.

De gewenste situatie:
De domain controlller krijgt een vast IP. Op de domain controller draait ook een DHCP server die de andere servers voorziet van IP. Ik wil graag op alle 3 de servers een internetverbinding. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb nu al zoveel verschillende setups geprobeerd maar ik krijg het niet werken. Moet de Domain Controller Bridged of Host-only zijn. Hoe geldt dit voor de andere twee servers?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe wil je het internet verkeer laten lopen? Je kan namelijk alle 3 de servers bridged zetten en de DC als algemene DHCP laten draaien. Anders moet je de DC 2 NICs geven, 1 voor internet/bridged, de ander Host-Only en de andere 2 hier aan hangen.

Overigens zijn de best practises voor Windows Servers, IIS en SQL Server dat het OS een vast IP heeft, niet via DHCP toegekend. Als ze opeens een ander IP adres via DHCP krijgen kan je tegen problemen aan lopen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Je hebt idd gelijk wat betreft best practises. Stom van mij natuurlijk..

Als ik 1 van de 2 'normale' servers instel op bridged, heeft deze netjes een internetverbinding. Hij krijgt de volgende settings:
code:
1
2
3
4
5
Server 1
IP: 192.168.1.138(preferred)
SNM: 255.255.255.0
DG: 192.168.1.1
DNS: 192.168.100.2 en 192.168.100.12

De tweede 'normale' server heb ik ook draaien in bridged alleen deze krijgt de volgende settings:
code:
1
2
3
4
5
Server 2

De DC krijgt ook de volgende settings wanneer deze op bridged staan:
code:
1
2
3
4

Ze krijgen in bridged mode dus allemaal dezelfde settings. Het netwerk op Server 2 en op de DC zijn Unidentified Networks.

Edit:

Ik ben er achter gekomen dat ik maar 1 op bridged mode kan zetten. Zodra ik dit doe, hebben de andere geen verbinding meer. Schakel ik deze server uit en zet ik een andere aan dan werkt die wel gewoon maar 3 tegelijkertijd niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Techno Overlord op 30-08-2013 13:34 ]

Forever raver!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Komt door je DHCP server op je netwerk, die maakt geen onderscheid tussen de machines. Dit heeft o.a. te maken met je wireless, waarvan ik vermoed dat je dat gebruikt. Met VirtualBox is een zelfde 'probleem' geweest waarbij de Guest zich niet kan identificeren met z'n eigen MAC adres en dan maar die van de Host gebruikt, met IP conflicten tot gevolg. Zou je met draad werken, dan zal je zien dat het wel werkt.

Je hebt wel vreemde DNS servers.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb een grandioose fout gemaakt. Ik heb een eerste server ingericht en deze daarna gekopieerd in VMware. Hierdoor worden alle drie de servers uitgerust met hetzelfde MAC adres. Dit gaat dus helemaal fout. Nu heb ik ze alle drie een ander MAC adres gegeven en nu werkt alles perfect. Alle drie de servers hebben een statisch IP én een internetverbinding.

Forever raver!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik hoop wel dat je dat clonen gedaan hebt vóórdat je van één van de servers een DC hebt gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 30-08-2013 15:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34
en heb je de servers gesysprepped voordat je ze ging clonen?

anders hebben ze allemaal hetzelfde UID
Pagina: 1