USB muis en toetsenbord werken niet na [Windows 7] logon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slice1Ti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05-2022
Beste tweakers,

Tijdens de opstart van mijn desktop PC vallen de USB poorten uit wanneer de gekleurde bolletjes van windows 7 te voorschijn komen. Dus tijdens de log on. De PC heeft enkel een USB muis en toetsenbord, geen PS/2 interface.
Ik vermoed dat het om corrupte, verdwenen USB drivers gaat. Het probleem is dat ik de PC niet kan bedienen om de drivers te vernieuwen.

In veilige modus werkt het ook niet, in de herstel console werken muis en toetsenbord wel dus moet het een software probleem zijn denk ik.

Reeds geprobeerd zonder resultaat:
Een restore point zo ver als 2 maanden terug in herstel console. (ook laatst gekende juiste configuratie in F8)
Foutopsporingsmodus
Opstart herstel (in herstel console)
Systeem herstel (in herstel console)
In prompt: sfc/ scannow (in herstel console)

Nog niet geprobeerd:
Windows 7 upgrade uitvoeren, een herinstallaie van behoud van bestanden maar heb bang dat alle programma's niet correct meer zullen werken (registersleutels).

Het is begonnen denk ik toen de PC een update aan het uitvoeren was en is uitgevallen wegens een defecte voeding. De voeding is nu vervangen en steekt dit probleem de kop op.

Er zat ook het Ukash virus op maar dit heb ik er af gedaan door de HD aan te sluiten op een andere PC en het te verwijderen met AVG.
Ik dacht eerst dat het een nieuwe variant van Ukash was die de USB disabled maar nu is het er af en blijft het probleem.

Hebben jullie nog ideeën aub?

mvg
Olivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
de gekleurde bolletjes van windows 7 te voorschijn komen. Dus tijdens de log on.
Welke bolletjes?
En 'de log on' kan je toch helemaal niet doen als je geen invoerapparatuur hebt?

Kijk eens even of je USB 3 hebt, en als je dat hebt, of je XHCI mode in je BIOS uit kan zetten zodat ie doet alsof het een EHCI is. Dan kan je in elk geval USB 3 problemen uitsluiten (as je dus USB 3 hebt).

Kan je verder wel in je BIOS gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slice1Ti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05-2022
Met de bolletjes bedoel ik het logo van windows 7 dat te voorschijn komt. Zoals bij vista het balkje met het groene blokje dat beweegt. Met windows logon bedoel ik het opstarten van windows. Er is geen login scherm, je komt onmiddellijk op het bureaublad.

Ja, de bios kan ik in (daar werkt het toetsenbord ook) maar het is een HP desktop met een bios die bitterweinig instelmogelijkheden heeft.
Ik bekijk het deze avond ivm USB 3.
Alvast bedankt voor de tip!

Ik heb net gekeken maar er is geen optie om EHCI of XHCI te kiezen. Ik zie ook nergens USB 3.0 poorten.
Ik heb net wel iets ontdekt: als ik een USB stick in een USB poort steek licht (LED) deze wel op en komt het venster automatisch afspelen tevoorschijn, hij krijgt ook een letter toegewezen (G: in dit geval).

Nog iemand een tip?

[ Voor 27% gewijzigd door Slice1Ti op 30-08-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

>probeer verschillende USB ingangen.
>probeer een andere muis.
>gebruik geen adapters

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.