Klacht bezorging PostNL. Verkeerd opgepakt door PostNL.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

Topicstarter
Een paar weken geleden heb ik bij een niet nader te noemen bedrijf iets besteld. Dit werd netjes aangetekend verstuurd met de door mij nadrukkelijke wens dit niet bij de buren af te leveren. Niet omdat het iets is waar ik me voor zou moeten schamen, maar meer uit principe dat ik ten aller tijden zelf voor mijn pakketten wil tekenen.

Het bedrijf heeft dit ook netjes vermeld op het pakket en tevens staat er bij PostNL online duidelijk vermeld "niet bij de buren afgeven".

Tot mijn grote verbazing is het pakket wel bij de overbuurvrouw aangeboden en deze heeft hier voor betekend. (Een noot, de overbuurvrouw is dik in de 80 en niet meer de meest helderde vrouw die er is). Zij kwam 's avonds netjes het pakketje afleveren.

Ik heb hier een klacht voor ingediend, eerst bij postnl, die mij hebben terugverwezen naar het bedrijf waar ik het pakket heb besteld. Zij hebben namens mij een onderzoek laten starten bij PostNL.

Nu komt gisteren een ziedend oud vrouwtje bij mij aan de deur. PostNL heeft contact met haar gehad en haar vermeld dat er een aanklacht tegen haar is ingediend en dat zij nu genoteerd is als "onbetrouwbaar persoon" en dat er bij haar niets meer wordt aangeboden.

Ik heb echter duidelijk een klacht ingediend tegen de pakketbezorger en niet tegen de, in de buurt zeer geliefde, overbuurvrouw.

Ik heb al getracht vandaag contact met haar te hebben echter is ze niet voor reden vatbaar aangezien ik "haar heb aangeklaagd".

Welke stappen zou ik nu kunnen ondernemen? Ik heb al bij het bedrijf waar ik heb gekocht beklag gemaakt, maar hoop toch ook actie tegen PostNL te kunnen hebben. Het liefst wil ik dat ze haar contacteren en hun excuus aanbieden, en toch de postbezorger aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Sociaal media er ook bij halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:27

Edd

https://twitter.com/postnl

Duurt wel even voor je reactie krijgt..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04 14:08
"PostNL heeft contact met haar gehad en haar vermeld dat er een aanklacht tegen haar is ingediend en dat zij nu genoteerd is als "onbetrouwbaar persoon"

Sjongejonge... wat bezielt zulke mensen he? Gezond verstand...gone?
Goed luisteren schijnt een kunst te zijn die niet iedereen beheerst.

[ Voor 13% gewijzigd door Znorkus op 30-08-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18

AzzKickah

06-CENSORED

Nou vraag ik me uberhaupt regelmatig af door welke apensoort PostNL gerund wordt. Chimpansees? Orang-Oetans?

Wat een bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

"Niet afleveren bij de buren", moet je gewoon niet doen bij PostNL. PostNL buit haar bezorgers maximaal uit, dus als jij niet thuis bent moeten die voor 0 euro het pakket nog een keer bij je aanbieden. Dan mogen ze dus voor 1,10 euro (serieus) 2x bij je aan de deur komen met het pakketje. Ze zijn dan ook nog eens zelfstandig ondernemer en moeten dus verder alles (pensioen, arbiedsongeschiktheidsverzekering, vakantiegeld, representatieve bus etc.) zelf regelen.

Strict gezien is dat niet jouw probleem natuurlijk, maar dat van de verzendende partij. Als ontvanger moet jij dus je klachten bij de verzendende partij neerleggen.

Kun je voor een volgende keer je pakketje niet laten afleveren bij het postagentschap en dat je het daar dan ophaalt? Bij GLS kun je dat ook aangeven. Toevallig had ik laatst een pakketje via GLS en dat is dus echt even goed geregeld. Alleen jammer dat er niet heel veel van die afhaalpunten zijn, maar echt heel ver hoef je nooit. PostNL kan van GLS nog heel wat leren wat betreft de communicatie met de ontvanger.

Misschien is het trouwens een goed idee om je overbuurvrouw een doosje Merci te geven. Het is dan misschien wel niet jouw fout, maar als je met een doosje Merci van 3 euro haar weer een beetje kunt kalmeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:41:
"Niet afleveren bij de buren", moet je gewoon niet doen bij PostNL. PostNL buit haar bezorgers maximaal uit, dus als jij niet thuis bent moeten die voor 0 euro het pakket nog een keer bij je aanbieden. Dan mogen ze dus voor 1,10 euro (serieus) 2x bij je aan de deur komen met het pakketje. Ze zijn dan ook nog eens zelfstandig ondernemer en moeten dus verder alles (pensioen, arbiedsongeschiktheidsverzekering, vakantiegeld, representatieve bus etc.) zelf regelen.

Strict gezien is dat niet jouw probleem natuurlijk, maar dat van de verzendende partij. Als ontvanger moet jij dus je klachten bij de verzendende partij neerleggen.

Kun je voor een volgende keer je pakketje niet laten afleveren bij het postagentschap en dat je het daar dan ophaalt? Bij GLS kun je dat ook aangeven. Toevallig had ik laatst een pakketje via GLS en dat is dus echt even goed geregeld. Alleen jammer dat er niet heel veel van die afhaalpunten zijn, maar echt heel ver hoef je nooit. PostNL kan van GLS nog heel wat leren wat betreft de communicatie met de ontvanger.

Misschien is het trouwens een goed idee om je overbuurvrouw een doosje Merci te geven. Het is dan misschien wel niet jouw fout, maar als je met een doosje Merci van 3 euro haar weer een beetje kunt kalmeren.....
Dat PostNL hun bezorgers volledig uitbuit is ook een schande. Het ooit zo edele beroep van postbezorger is volledig verkracht door PostNL. Jammer dat dit bedrijf niet heeft in kunnen spelen op de markt. (Echter geef ik ook de belachelijk sterke vakbonden binnen PostNL de schuld van hun starre houden die innoveren en reorganiseren veelal sloopt, maar dat terzijde.)

Als een pakketje niet bezorgt kan worden laat ik het standaard naar het postkantoor brengen. Daar kom ik dagelijks langs en ik kan voor de deur parkeren.

Ik selecteer als het mogelijk is altijd een alternatieve verzendwijze als de prijs daarvoor in relatie staat tot de waarde van het pakket (bv geen 10€ verzendkosten voor een dingetje van 5€). Ik heb al zo vaak problemen gehad met PostNL dat ik ze voor geen haar meer vertrouw.

Ik ga sowieso vanmiddag een leuk bloemetje bezorgen (of als ze niet aanspreekbaar is, door mijn vriendin, die is wat beter met mensen dan ik ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39

paQ

Dat PostNL werknemers uit zou buiten doet eigenlijk helemaal niet ter zake.
Want dat betekent niet dat de besteller de wensen van de klant niet hoeft te respecteren.

De afhandeling van de klacht is ronduit ridicuul, en -helaas- lijkt het geen incident meer te zijn. Dit heeft met gezond boerenverstand te maken. Maar dit zijn dan werknemers die alleen A of B kunnen zeggen, ja of nee, zwart of wit, voor of achter kennen. Mensen die zelf NIET nadenken over een te nemen actie en ook maar enigszins proberen te berekenen wat de gevolgen ervan zouden kunnen zijn.

Het werkgeverschap kan dan wel slecht zijn, maar het niveau van de hele klachtafhandeling van postNL is minstens zo ziek.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoe komt PostNL ooit eens van : "niet bij de buren afgeven" op : buurvrouw is een onbetrouwbaar persoon?

Buurvrouw hoort helemaal niet in het spel te zijn aangezien de postbode daar niet langs hoort te gaan met jouw pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-04 10:11
Het is komkommertijd, trouwens. Als je geen gehoor vindt, de lokale media is maar wat blij met dergelijke verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
paQ schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:26:
...
Het werkgeverschap kan dan wel slecht zijn, maar het niveau van de hele klachtafhandeling van postNL is minstens zo ziek.
Dat zal misschien ook wel wat met elkaar te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:26
http://www.gefelicitaart.nl/

http://www.euroflorist.nl/

Kost je een tientje en je buurvrouw is weer helemaal blij :) en dan maar hopen dat de post bezorger ze niet bij jou afleverd als de buurvrouw even boodschappen doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazymonkey87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:03
POST NL werkt bijna alleen nog maar met ZZP-ers voor pakketjes en die krijgen betaald per pakketje. Een keer extra rijden is dus minder winst voor de ZZP-er die veelal lange dagen maakt.

Ik vind het niet goed dat POST NL dit door derden laat afhandelen :S

Mede doordat POST NL met dergelijke constructies werkt krijg je zo'n streken ookal staat expliciet door onze medetweaker aangegeven dat dit niet de bedoeling is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29
Anoniem: 124943 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:01:

Nu komt gisteren een ziedend oud vrouwtje bij mij aan de deur. PostNL heeft contact met haar gehad en haar vermeld dat er een aanklacht tegen haar is ingediend en dat zij nu genoteerd is als "onbetrouwbaar persoon" en dat er bij haar niets meer wordt aangeboden.
Join the club....
Heb zelf een paar maanden geleden een aanvaring gehad met PostNL en het verloop ervan bijgehouden op Tweakers.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1552749/0
Ook in mijn geval was er iemand bij PostNL die het nodig vond om mij af te schilderen als een onbetrouwbaar persoon terwijl PostNL zelf overduidelijk zelf fout zat.
Wat je zou moeten doen is kijken of je op de een of andere manier een manager te pakken kunt krijgen die gaat over de klachten afhandeling.
In mijn geval is het dan ook de manager geweest die contact heeft opgenomen met de andere partij en daar heeft uitgelegd dat ik zeer zeker niet onbetrouwbaar ben en dat dat onterechte uitspraken zijn geweest van een PostNL medewerker.
De uiteindelijke afhandeling door de manager en de manier waarop ik door haar te woord ben gestaan ben ik in ieder geval zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 15:40
ik denk dat nu alle postbezorgers over een kant worden gehaald.
Er zijn zeker goede bezorgers!
Zoals bij mij nooit problemen met de bezorgers gehad, en als je ziet wat ze verdienen :(
Dan krijg je zulke dingen als toch bij de buren afleveren, aangezien dat weer tijd scheelt.
Kijk liever naar het bedrijf post nl zelf!, daar heb ik het niet zo mee....

op mobiel getypt alvast sorry voor de spelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatross
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 20:03

hatross

Waar rook is, loopt stroom.

Koop eerst maar eens een bloemetje voor je buurvouw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hatross schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:28:
Koop eerst maar eens een bloemetje voor je buurvouw :+
Dat is al geregeld.
Heftig verhaal.

Ik heb zojuist contact gehad over de mail met het verzendende bedrijf met 1000x excuses hierover en dat ze PostNL hebben verzocht om contact met mij op te nemen.
Nou nee. Er zijn absoluut erg goede pakketbezorgers. In mijn oude woonplaats hadden we een Turkse man die ook voor PostNL reed. Hij was de beleefdheid zelve, wist van iedereen wat de wensen waren, en waar hij de pakketjes waar niet voor getekend hoefde te worden het beste kon neerleggen (bij mij achterom in de achtertuin). Nooit problemen, altijd perfecte service.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 124943 op 30-08-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39

paQ

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:51:
[...]

Join the club....
Heb zelf een paar maanden geleden een aanvaring gehad met PostNL en het verloop ervan bijgehouden op Tweakers.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1552749/0
Ook in mijn geval was er iemand bij PostNL die het nodig vond om mij af te schilderen als een onbetrouwbaar persoon terwijl PostNL zelf overduidelijk zelf fout zat.
Wat je zou moeten doen is kijken of je op de een of andere manier een manager te pakken kunt krijgen die gaat over de klachten afhandeling.
In mijn geval is het dan ook de manager geweest die contact heeft opgenomen met de andere partij en daar heeft uitgelegd dat ik zeer zeker niet onbetrouwbaar ben en dat dat onterechte uitspraken zijn geweest van een PostNL medewerker.
De uiteindelijke afhandeling door de manager en de manier waarop ik door haar te woord ben gestaan ben ik in ieder geval zeer tevreden over.
... en ze hebben er weinig van geleerd

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:55
paQ schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:51:
[...]
... en ze hebben er weinig van geleerd
Ja en dat is wel jammer. Ik heb zelf bij PostNL gewerkt, voornamelijk als chauffeur om pakketten bij bedrijven op te halen. En in mijn ervaring zijn het echt de mensen op straat die het bedrijf maken, die zorgen voor (on)tevreden klanten en laat dat nou net de mensen zijn die door het management ondergewaardeerd worden. Dan krijg je dit soort situaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:48
Gewoon op Twitter gooien, dan kan er ineens heel veel bij bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ozzynator schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:11:
Gewoon op Twitter gooien, dan kan er ineens heel veel bij bedrijven.
Ik wacht maandag af en dan ga ik eens op social media kijken. Heb ongeveer 1K volgers op twitter, hopelijk krijgt het wat momentum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:28
Anoniem: 124943 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:28:
[...]

Ik wacht maandag af en dan ga ik eens op social media kijken. Heb ongeveer 1K volgers op twitter, hopelijk krijgt het wat momentum.
Hmm, dat gaat je zeker lukken met dat aantal volgers. Just link PostNL erin en ze zullen snel reageren.. Staat je profiel geblokkeerd of open? Toen ik Twitter nog gebruikte kon degene die ik linkte in een tweet maar mij niet volgde het niet zien.

Edit: Heb ditzelfde al paar keer meegemaakt, helaas ging het daarbij om pakketjes met een waarde van 800-1300 euro, worden gewoon geleverd bij de buren terwijl ik erbij heb aangegeven dat dat niet mag.

[ Voor 16% gewijzigd door crypt0rr op 30-08-2013 17:34 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:37

vhal

ಠ_ಠ

Join the club. Al reageerde PostNL wel snel op een facebookbericht maar uiteindelijk schiet het ook geen zak op. Je moet eens voor de lol lezen wat daar voor schuttingtaal voorbij komt...om je kapot te schamen als bedrijf.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-05 17:39

mark-k

AKA markkNL

Als het werkelijk een aangetekend pakket was mogen ze inderdaad alleen bij de geadresseerde afleveren. Is het dat niet heeft PostNL helemaal niets te maken met jouw aantekening dat het niet bij de buren afgeleverd moet worden. In de voorwaarden van PostNL staat dat bij normale pakketpost het pakket bij de buren afgeleverd kan worden en aangezien dit niet in strijd is met onze wet mogen ze dit gewoon doen, maakt niet uit wat jij er verder bij schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:46
Ik heb ook al zo vaak gehad dat er duidelijk bij de t&t staat niet bij de buren afleveren, en altijd wordt het gewoon bij de buren afgeleverd... en sinds vandaag is er een pakket kwijt, totziens €400 weinig hoop dat dat nog bovenwater komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, in ieder geval is het weer koek ende ei tussen mij en de buuf. Een doosje Merci (zeg maar gerust een DOOS) en een kort praatje en ze kwam na enig steggelen weer tot bedaar en daarna goed gesproken.

Nog geen woord van PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
Ze hadden Post NL (toen nog PTT) Nooit moeten privatiseren. Alleen de pakket vleugel van PTT dienst hadden ze moeten privatiseren.

Elke chimpansee wist dat ptt kleiner werd omdat we tegenwoordig Email hebben binnenkort heeft iedereen ook nog Finbox. Dus dat word helemaal de nekslag voor post NL. Ik weet niet hoe een bedrijf dat zich alleen op post richt nog winstgevend kan zijn.
Wat je zou kunnen doen als ze je niet serieus blijven nemen is dreigen om het verhaal naar Kassa/Radar te schrijven. En het misschien uiteindelijk ook te doen. Ik zelf heb tevens nooit naar kassa/radar geschreven maar alleen gedreigd, dat was al genoeg :(

[ Voor 34% gewijzigd door rickboy333 op 30-08-2013 21:24 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 19:05
Pakketten zijn ook altijd een drama in mijn flat. We moeten regelmatig voor eigen bezorger spelen en de hele puzzel opnieuw maken. Op één dag had de bezorger het zó bont gemaakt dat:

- op een dag verwachtte ik een pakketje en ik bleef dan ook braaf thuis.
- op track&trace zag ik dat ik niet thuis zou zijn geweest en dat het pakket bij de buren zou zijn afgeleverd.
- in mijn brievenbus zat een "niet thuis" briefje voor een pakketje van een andere flatbewoner
- met dat briefje naar de andere flatbewoner gegaan en die bleek mijn briefje te hebben waarop ik weer naar een andere flatbewoner moest.
- bij de volgende deur bleek die persoon niet mijn pakket, maar die van een ander in ontvangst te hebben genomen.
- knip
- TLDR; ik had vijf(!) niet-thuis briefjes gezien, vier pakketten en vier voordeuren gehad, maar mijn pakket was nog spoorloos. Een dag later stonden mijn directe buren aan de deur - daar was mijn pakketje gebleven.

Heb in het verleden bij elk incident een klacht ingediend. Daarop is tweemaal heel erg serieus ingegaan, andere keren meestal afgedaan met "u bent niet de klant van ons, u bent slechts geadresseerde. ik kan niets voor u betekenen." Die keren dat er een onderzoek gestart werd heb ik langdurige gesprekken gevoerd met een vrouwelijke manager en het leek echt hogerop te worden gespeeld. Niets meer van vernomen en de problemen houden nog steeds aan. Een greep eruit:

- "brievenbus te klein" bullshitreden en blijkt retour te worden gestuurd. Het bleek gewoon pakketpost te zijn en die hoort hij niet eens te proberen af te leveren in de brievenbus!
- Laten sturen naar een "PakjeGemak" kantoor. In de hoop dat dat beter zou gaan. Op track&trace "afgeleverd", maar ik had het nog niet opgehaald! Handtekening beschikbaar, maar dat was niet mijne. Bleek later dat het pakket na drie weken toch weer boven water kwam.
- Ook PakjeGemak afleverpoging (ander punt, bij een sigarenboer) zou het zijn afgeleverd, maar daar aangekomen bleek het spoorloos. Paar dagen later: "ik heb al dagen niemand meer van PostNL gezien". Ik moest drie weken wachten alvorens ik een klacht kon indienen. Een week voor die tijd nog even langsgegaan en die eigenaar van de zaak vertelt me doodleuk dat die PostNL chauffeur het al als "afgeleverd" in het systeem had gezet alles (allemaal andere mensen kwam ook al langs), terwijl hij nog een week lang weggebleven is met het fysiek afgeven ervan. Hij zou "ziek" zijn geweest en die eigenaar had het helemaal gehad met PostNL.

Conclusie: ik kan op geen manier kostbare dingen laten bezorgen hier. Heb het altijd maar op het werk laten bezorgen, dat wel altijd goed gaat.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445490

ah knoffy reken er maar niet op ben totaal wel voor 1000 euro aan spul kwijtgeraakt de laatste was een iphone 32GB nu nog bezig om het vergoed te krijgen.

denkt niet dat het ooit gebeuren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borry-73
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Kan nog stukken erger.
Ik heb al 2 keer meegemaakt dat aangetekende stukken door de postbezorger zelf werden ondertekend en in mijn houthok/schuurtje werden gelegd.
Na indienen van een klacht bij postnl krijg je alleen een excuus en dat ze het zullen onderzoeken.
Vervolgens hoor je er niets meer van terwijl het gewoon valsheid in geschiften is.
Klagen bij POSTNL...werkt net zo goed als hun bezorging.

[ Voor 9% gewijzigd door borry-73 op 31-08-2013 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
Had laatst ook zoiets, Ik had yugioh kaarten vanuit amirica besteld (haha lach maar) En die naar een vriend van mij in Amirica gestuurd die het zou verzenden als Gift (heb je geen last van invoerrechten) Maar dat pakketje kwam terecht bij post NL, vervolgens gaat Post NL er lomp mee om, en toen ze bezorgd werden waren mijn kaarten dus gekreukeld. Dat waren dus kaarten van ongeveer €100,00. Maar Post NL dacht volgensmij dat het om een verjaardagskaart ging of zoiets. Maar die vriend van mij heeft alles ongekreukeld binnen gekregen en ongekreukeld verzonden.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Waar ligt Amirica? Tja Post NL, ik heb er redelijk goede ervaringen mee al komt dat ook door behulpzame medebewoners waar ik er maar 4 van heb gelukkig, dus kan weinig misgaan. Wel slecht dat handtekeningen zo weinig verschil uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 19:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het probleem is structureel gebrek aan toezicht of klantgerichtheid. Incidenteel gaat het goed, incidentee gaat het fout, net zoals bij ieder bedrijf. Wat hier mis gaat is dat de 'goede' bezorgers niet worden beloond en de 'slechte' niet worden aangepakt, idem in sorteercentra e.d.

Ik begrijp er - commercieel - niets van, juist in de pakketbezorging is er vrije concurrentie en kan de klant vrolijk uit meerdere concurrenten kiezen. Niet dat die allemaal geniaal zijn, maar teveel ervaringen als deze en mensen gaan gewoon een willekeurige voor hen onbekende dienst proberen omdat ze PostNL zo beu zijn. Zo schofterig met je klanten omgaan in een vrije markt is gewoon zelfmoord :/

Gelukkig hebben we hier in de buurt een erg goede pakketbezorger die bewijst dat het wel nog kan zoals het moet (en dan nog wat extra's - meermaals meegemaakt dat ik hem buiten dienst tegenkwam en hij aangaf dat hij pakje voor me had en die middag langs zou komen :) ). Maar breek hem idd de bek niet open over de omstandigheden waaronder hij moet werken, of de klantonvriendelijke onzin die hij vanuit opdrachtgever (ZZP bezorgers he) opgelegd krijgt. Hij heeft genoeg hart voor de zaak dat hij het toch goed aanpakt, maar hij is helaas uitzondering. Onze brievenbezorgster is een mooi uitziend jongedame die geïrriteerd opkijkt als je haar stoort in haar muziek luisteren om gedag te zeggen - wat allicht ermee te maken heeft dat ze geen woord Nederlands snapt (Spaanse studente). Dat (zowel haar houding als taalvaardigheden) verklaart mede ook waarom ruim een kwart van post wat we ontvangen verkeerd bezorgd wordt. Ben erg blij dat we tegenwoordig bijna alle dingen met betaaltermijnen online doen cq via automatische incasso...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:16
Waarom is ook een lastige. Denk dat veel mensen gewoon niet verder denken, van vroeger uit is het gewoon de post/pakketboer van nl.

Daarnaast alle punten waarop je pakketjes weg kan brengen/op kan halen. Ik zou niet weten waar ik een pakketje voor UPS, DHL, GLS, Selectvracht of een ander weg zou moeten brengen.

En ook bij niet-thuis. PostNL kan je om de hoek oppikken bij de supermarkt. DHL schijnt ook wat punten te hebben, bij sommigen kan je een nieuwe afspraak maken, maar dat moet maar uitkomen. Met wat pech mag je een 20-30km rijden naar een depot om je pakketje te regelen of gaat je pakket gewoon retour afzender.
Bezorgen op zaterdag is trouwens ook iets wat niet alle pakketboeren doen.

Vind trouwens Selectvracht nog 'zieliger' dan PostNL, die laatste rijden tenminste nog in busjes rond (ongeacht de staat). Selectvracht zie ik weleens van die bejaarden in een klein autotje, magneetsticker op de deuren en auto tot de nok toe vol met pakketjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik gebruik UPS wel eens (mn. internationaal). Je kan gewoon opgeven waar ze het pakje/de envelop moeten ophalen. Kost overigens vak wel wat meer dan de meeste ((voormalig) publieke) pakket/postdiensten. Of het echt beter is als iets misgaat weet ik niet. Mijn ervaringen met PostNL zijn trouwens ook best OK.

[ Voor 63% gewijzigd door begintmeta op 01-09-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 19:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:26:
Waarom is ook een lastige. Denk dat veel mensen gewoon niet verder denken, van vroeger uit is het gewoon de post/pakketboer van nl.
Klopt, maar als de service uitermate schofterig blijft gaan mensen toch verder kijken. Dat moet je als bedrijf niet willen.
Daarnaast alle punten waarop je pakketjes weg kan brengen/op kan halen. Ik zou niet weten waar ik een pakketje voor UPS, DHL, GLS, Selectvracht of een ander weg zou moeten brengen.
De oude postkantoren zijn anders ook allemaal dicht, voor al deze diensten moet je gewoon naar random tabakswinkels enzo, net zo goed als bij PostNL. Dat kun/moet je ook opzoeken.
En ook bij niet-thuis. PostNL kan je om de hoek oppikken bij de supermarkt.
Huh? Niet de mijne. Ik moet naar tabakswinkel ongeveer 3x weg (maar goed, dat is hier nog altijd max 500m vandaan... :z )
DHL schijnt ook wat punten te hebben, bij sommigen kan je een nieuwe afspraak maken, maar dat moet maar uitkomen. Met wat pech mag je een 20-30km rijden naar een depot om je pakketje te regelen of gaat je pakket gewoon retour afzender.
Verschilt per dienst, Heb inderdaad ooit voor een DHL-pakket naar hun distriubtiecentrum gemoeten, maar je kunt bij hen wel van tevoren aangeven dat ze het bij een afhaalpunt moeten bezorgen, wat niet verder weg hoeft te zijn dan die van PostNL. DPD is erg flexibel met nieuwe afspraken bij niet thuis.
Bezorgen op zaterdag is trouwens ook iets wat niet alle pakketboeren doen.
Boeit me eigenlijk weinig, zolang ik er maar vanuit kan gaan dat wat afgesproken is datgene is wat ook gebeurt.

Dat is IMHO bij de meeste concurrenten een stuk beter. Je kiest voor een bepaalde service tegen een bepaald tarief en dat krijg je dan ook. Alleen geaddresseerde mag tekenen voor ontvangst? Dan is dat ook echt de enige die dat moet doen (en dan moet je je ook legitimeren). Niet bij buren? Dan komt het ook niet bij de buren.

Bij PostNL kan werkelijk alles gebeuren, van (toen ik nog op begane grond woonde) pakjes die door open ventilatieraampjes gegooid worden, via aflevering bij demente buren verderop in de straat zonder 'niet thuis' kaart in de bus tot en met een zending voor Ljubljana, Slovenie dat in Stockholm terecht kwam. Wederom, ben erg blij met de individuele bezorger die we nu hebben, maar weet al te goed dat dat een uitzondering is, ook voor zijn depot.
Vind trouwens Selectvracht nog 'zieliger' dan PostNL, die laatste rijden tenminste nog in busjes rond (ongeacht de staat). Selectvracht zie ik weleens van die bejaarden in een klein autotje, magneetsticker op de deuren en auto tot de nok toe vol met pakketjes :p
Weet je, het interesseert mij niet of er een verlepte kerel met paard en wagen langs komt hinken, zolang mijn pakjes aankomen, en dan liefst ook waar en wanneer ze dat zouden moeten doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:26:
DHL en DHL4You, wat 2 verschillende diensten zijn, zijn dichterbij dan je denkt.

DHL4You kun je bij ontzettend veel punten wel je pakketten droppen en ophalen: http://www.selektvracht.nl/?spl=y
DHL4You is de moderne naam voor SelektVracht, die de uitvoerder is van het bezorgwerk. Mij maakt dat geen bal uit, als het maar aankomt. Tot nu toe, met meer dan 40 pakjes binnen een jaar, is er sléchts 1 waar ik moeite mee heb. Zelfs daar kun je een claim voor indienen en als die gegrond wordt verklaard wordt die zonder morren uitbetaald naar je.*

Met DHL zelf heb ik nog niets verstuurd, DHL4You is voor mij genoeg. Ze zijn ook nog een stukje goedkoper dan PostNL, je pakketje doet er alleen 1 of 2 dagen langer over voordat het bezorgd is.

*1 bezorger was te beroerd om een bestaand adres op te zoeken en heeft het pakket retour gestuurd. Dit naar DHL4You laten weten en de verzendkosten voor de 2e keer verzenden zijn na het indienen van een claim binnen een week op mijn rekening gestort. Dat het pakketje bij het herverzenden de computer vast deed lopen was een ander issue. Het pakket had een nieuwe barcode gekregen van mij. De juf bij de sigarenzaak moest de verzending van deze barcode annuleren, omdat ze niet 2 keer dezelfde code kan scannen. Hier heeft het pakket een nieuwe barcode gekregen van de juffouw. Deze barcode is niet te traceren op de een of andere vage manier. Het pakket is na meer dan een week nog steeds onderweg naar de ontvanger maar ik kan niks traceren... Morgen even bellen hoe het er voor staat. (dit pakket is een pechpakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:21

Ardana

Moderator General Chat

Mens

GLS door de bocht... Gisteren toevallig de hele dag thuis, krijg ik rond 15.30 uur 'n mailtje "U was niet thuis, waar wilt u uw pakket ophalen?". Hoezo niet thuis? Nog de bel even gecontroleerd, en direct contact opgenomen met de verzender (GLS kost € 1,00 per gesprek, belachelijk duur).

Deze neemt contact op met GLS en ze checken de GPS-codes: nee, hij is niet bij mij voor de deur geweest. Er lag ook geen briefje in de brievenbus. Of ik toch zelf even wil bellen met GLS, dus toch maar gedaan.

"Nee, sorry mevrouw, we kunnen de chauffeur niet bellen, en het is uw woord tegen het zijne. Helaas, de GPS heeft een foutmarge, dus daar kunt u geen rechten aan ontlenen. We zullen voor u een kopie vragen van de brief die hij in uw brievenbus heeft gegooid en morgen kunt u het pakket vanaf 08.30 tot 17.30 op een plaats 20 kilometer hier vandaan ophalen waarvoor u ook 'n uur verlof moet opnemen - of u moet een dag verlof nemen om thuis te blijven om het pakketje wel in ontvangst te nemen - niet gegarandeerd dat de bezorger dan wel de moeite neemt om aan te bellen overigens". Goed, het gesprek ging niet helemaal zo, maar de inhoud kwam hier wel op neer.

Wat 'n service... De stoom kwam uit m'n oren.

En 't wordt nog erger:
Vandaag gaat m'n vriend eerder van z'n werk weg om op tijd bij 't depot te zijn. En.... daar is het pakje niet. Het is vandaag alsnog bij ons aangeboden, waarna wij uiteraard niet thuis waren, en de bezorger de buurvrouw van 85, die slecht ter been is, gedwongen heeft het pakketje aan te nemen en ervoor te tekenen. Hierna heeft hij ook nog 't tuinhek open laten staan.
Mevrouw vond 't echt heel vervelend en ik vind het ronduit schandalig.

[ Voor 16% gewijzigd door Ardana op 04-09-2013 18:20 ]

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wat moet je als consument wanneer de PostNL verzaakt, niet 1x, maar keer of 5-6?

werkelijk -iedere- zending gaat verkeerd?! (zowel pakket als post)

heb tpg-post ooit ontmoet bij rechtbank in d'bosch - zaak gewonnen overigens *O*

Weer dat gezeik van een rechtzaak heb ik geen zin in,

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 21:56
Bekend verhaal. Afgelopen woensdag een pakje aan mij verstuurd "Alleen huisadres" en "Handtekening vereist". Donderdag was ik niet thuis, vrijdag trof ik geen briefje aan in de brievenbus. Dus online T&T bekijken: pakje afgeleverd. De gescande handtekening is een prachtig abstracte krabbel, dus biedt ook weinig info. Waar is het pakje nu?

Geklaagd bij PostNL, krijg je doodleuk een mailtje terug dat zij op basis van de verzendcode mij niet kunnen helpen (goh, logisch als er niks wordt geregistreerd over het afgifte-adres) en dat ik maar contact moet opnemen met de afzender. "Die kan als opdrachtgever formeel onderzoek aanvragen naar het pakje".
Klantenservice for the win!

Overigens was de buurvrouw van 3 huizen verderop zo attent om bij me aan te bellen.

En nee, dit is niet het eerste incident met dit clubje wat zelfs hun corebusiness niet goed uitvoert. :(
Pagina: 1