Asus GTX 670 voor 200 EUR: kopen?!

Pagina: 1
Acties:

• EricChang
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-02 08:05
Nu de nieuwe GTX 7XX serie er is, gaat de GTX 6XX in de aanbieding. En ik zoek nog een videokaart voor mijn BBG mainstream game systeem van september 2012 (dat heb ik destijds zonder de geadviseerde HD 7950 aangeschaft) icm met een Dell U2412M (1920x1200).

Ik kan de volgende aanschaf doen (bij een webshop in het buitenland):

#ProductAanbiedingsprijsPricewatch prijs
1Asus GTX670-DC2-2GD5€ 200,00€ 244,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 244,50

Nu speel ik voornamelijk RTS games (Command & Conquer, Company of Heroes, Settlers) en wil met de komst van de nieuwe Command & Conquer met frostbite II goed uitgerust zijn. Evt. ga ik ook Total War Rome II proberen. Ik verwacht dus dat deze kaart snel zat gaat zijn. Ik koop liever iets te zwaar voor dit moment, zodat ik niet zo snel weer hoef te vervangen. Ik zoek dan nu gewoon het meeste bang-for-buck. Ik ben niet van plan om op hogere resolutie te gaan spelen.

Ik vind het wel belangrijk dat het een mooi stille kaart is en dat is deze Asus volgens de diverse reviews op het web. Ook zou deze kaart de GTX 760 out-of-the-box voor moeten blijven (wat ik lees) en is hij overclockbaar (toch?).

Mijn vraag is: is 200 Euro voor deze GTX 670 laag genoeg om de aanschaf te rechtvaardigen in jullie ogen?

• RenéW_
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-06-2022
Nee, ik zou zelf voor de Gtx 760 ivm prestaties & dat het de nieuwste generatie is! :)

• Gholt
  • Laatst online: 02-08-2025

Gholt

Oliebol

200 Euro voor een Asus GTX670 lijkt mij het inderdaad wel waard, aangezien de 670's normaal rond de 240>280 Euro zijn vind ik dat best wel een koopje, ik zou zeggen: Doen!

De GTX 760 is natuurlijk ook een goede keuze, maar aangezien het precies dezelfde Chip type (GK104) is, kan je het nou niet bepaald Next Generation noemen, aangezien het op dezelfde chip draait als bijvoorbeeld de GTX 680, maar als je meer van plan bent om over te clocken en nog meer performance uit je kaart te halen raad ik je heel erg de MSI GTX 760 aan, dit is als het ware een Overclocking beest, ik heb hem op een 27% overclock kunnen krijgen precies op het randje van stability.
Hier een foto: http://s1096.photobucket....e1d23.jpg.html?sort=3&o=0
Maar als je toch voor de GTX 670 gaat is dat zeker weten een hele goede aankoop voor maar 200 euro :)

Over het algemeen is de GTX 760 wel iets beter uiteindelijk maar zal de 670 toch z'n kleine broertje blijven en het zal maar een heel erg klein verschil uitmaken 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Gholt op 30-08-2013 11:59 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
RenéW_ schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:45:
Nee, ik zou zelf voor de Gtx 760 ivm prestaties & dat het de nieuwste generatie is! :)
ivm prestaties & nieuwe generatie?
De gtx 760 presteert maximum evengoed, meeste versies zelf gewoon wat minder.
De ASUS gtx 670 heeft trouwens ook een zeer goede koeler.

Gewoon kopen voor 200 euro, deze kaart was vorig jaar een 375-400 euro ;)
Een betere voor die prijs zal je hier in de benelux normaal niet vinden.

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_760_Direct_Cu_II_OC/images/perfrel.gif
-> die GTX 670 is de merkloze stock versie
-> bron: http://www.techpowerup.co...0_Direct_Cu_II_OC/27.html

[ Voor 32% gewijzigd door SmokingCrop op 30-08-2013 12:40 ]

• EricChang
Bedankt voor jullie adviezen!

Overclocken zou ik nog wel open willen houden als optie als ik later tegen de beperkingen van de kaart aanloop.

Om het iets moeilijker te maken: Ik heb even de GTX 760 erbij gezocht (ik bestel hem in Zwitsersland omdat ik tijdelijk in Zwitserland zit -- LET OP: dit lukt niet vanuit NL, zonder hoge douanekosten!) en dan het MSI model waar je mee kwam. Die is even duur!
@Gholt: bedoel je de iets duurdere Twin Frozr?

#ProductZwitserse prijsPricewatch prijs
1Asus GTX670-DC2-2GD5€ 200,00€ 244,50
1MSI N760 TF 2GD5/OC€ 219,20€ 234,50
1MSI N760-2GD5/OC€ 201,84€ 222,10

Maar goed, als de GTX 670 van Asus zo'n mooie koeler heeft en ook nog iets sneller is, dan lijkt het pleit beslecht...

Wat denken jullie met deze prijzen?

• SmokingCrop
  • Niet online
Zal je geen douane kosten moeten betalen aangezien Zwitserland niet in de Europese Unie zit?

[ Voor 42% gewijzigd door SmokingCrop op 30-08-2013 12:50 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als de douane je pakketje controleerd, en ze komen erachter dat deze exclusief btw en exclusief invoerheffingen voor de eu wordt ingevoerd, dan mag je hopen dat je alleen de verschuldigde belasting moet betalen. Indien geen aangifte, is je boetebedrag 50%.
De douane kosten voor een kaart zijn 10% plus 21% omzetbelasting dacht ik.

Het trucje om geen belasting te betalen kan alleen, als je de spullen persoonlijk invoert (dus niet per post). Er geldt dan een vrijstelling van in totaal 430 euro.

Edit, je kan aan de prijzen mooi zien dat nederland dus iets goedkoper is, omdat de pricewatch prijzen inclusief btw zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Reepje op 30-08-2013 13:16 ]

• Gholt
  • Laatst online: 02-08-2025

Gholt

Oliebol

En ja ik bedoel de Twin Frozr GTX 760 van MSI, sorry als het een beetje onduidelijk was :)

Verwijderd

en op welke website bestel je hem dan? ik zou mijn MSI GTX660 van 185 ook wel willen inruilen voor deze mooie aanbieding

• EricChang
Dat gedoe met de douane moet je niet willen hebben. Ik zit tijdelijk in Zwitserland, dus kan hem hier gewoon bestellen en dan inderdaad persoonlijk invoeren (zoals jij het noemt, Reepje).

Kijk maar eens op http://www.toppreise.ch/. Dat is de Zwitserse tegenhanger van de pricewatch. BTW is hier 8%, dus prijzen zijn meestal wat lager en veelal gratis verzending. Ook al lijken de webshops niet zo snel te zijn als in NL met invoeren van de nieuwste producten.

[ Voor 7% gewijzigd door EricChang op 30-08-2013 13:44 ]

• Reepje
  • Niet online
Dat is allemaal leuk en aardig, maar dat had je er beter bij kunnen zetten.

Nu zijn er hele hordes mensen in nederland die denken voortaan in zwitserland per webshop te gaan kopen.

Zo zit ik wel eens in Hongkong, nou ik kan je zeggen dat de prijzen daar helemaal door de bodem lijken te vallen. Dus al die links naar zwitsere webshops daar hebben wij hier helemaal niets aan, en zetten mensen hoogstens op het verkeerde been.

• SmokingCrop
  • Niet online
Anyways.. ik zou gewoon die Asus gtx 670 kopen terwijl je daar bent ;)

• Reepje
  • Niet online
SmokingCrop schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:54:
Inderdaad. En ik zou snel zijn, want ik heb even in die zwitsere pricewatch van je gekeken. Er is slechts 1 shop die deze kaart voor 249 CHF verkoopt, alle andere shops verkopen verschillende varianten van de gtx670 vanaf 330 CHF tot zelfs 597 CHF.

Lekker goedkoop daar in zwitserland.

• EricChang
SmokingCrop schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:54:
Doe ik!

Als je nog eens door Zwitserland rijdt, met vakantie o.i.d.. kan je altijd even een videokaart voor een mooie prijs meenemen. Je kunt ook gewoon direct kopen bij een aantal shops / via internet reserveren. Zolang je niet over die 430 EUR van Reepje heengaat dan is het allemaal legaal.

Uiteraard kan het lastig worden met de garantie...

@ Reepje, heb mijn post iets gewijzigd, zodat de hordes niet tegen hoge douanekosten oplopen...

[ Voor 8% gewijzigd door EricChang op 30-08-2013 14:04 ]

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:05
RenéW_ schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:45:
sorry maar dat is onzin in mijn ogen, beide zijn op dezelfde GPU gebaseerd, nl de: GK104-gpu

Het aantal rekenkernen (cores) is niet hetzelfde:
GTX 760: 1.152 tov GTX670: 1.344

Dus als ze evenveel zouden kosten zou ik sowieso voor 670 gaan.

aan de kloksnelheden kan je nog iets doen, de rekenkernen niet :P

[ Voor 7% gewijzigd door TiezZ_BE op 07-09-2013 18:02 ]

https://www.techpowerup.com/review/

Pagina: 1