Brightness Macbook Pro Retina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 23:36
Hallo Tweakers,

Gisteren mijn Macbook Pro Retina 15" binnengekregen en afscheid genomen van de trouwe jaren dienst van mijn Macbook Pro 17".

Nu valt me op dat de retina tegenover mijn 17" of mijn 27" imac een veel lagere max brightness heeft.

Het kan wennen zijn maar gevoelsmatig vind ik het best irritant aangezien ik ze altijd op volle brightness had staan.

Op google kan ik niet echt manieren vinden om de brightness te verhogen. Dus wat zijn de beste opties? Of is het gewoon een kwestie van gewenning?

Het gaat om de Macbook Pro Retina 2013.

Alvast mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Een iMac is ook veel brighter dan een MacBook.. Dit zal waarschijnlijk zijn omdat een MacBook op batterij werkt en dus zuinig moet zijn met stroom. Een MacBook is ook brighter als deze aan het stroom hangt.

Je zal hier dus niks aan kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
je macbook heeft een hoge resolutie scherm, de pixels zijn dus kleiner en zullen dus ook meer ligt tegen houden omdat je veel meer pixels hebt op dat oppervlakte. De retina macbooks hebben over het algemeen ook niet een heel vel scherm, voor mij een reden geweest om voor de air te gaan ik had toch niet zon mooi scherm nodig.

Je zal zoals Eswip al zegt niks aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 20:37
Ja, ik had dit probleem ook. Echter irriteerde ik me eraan dat als er een beetje zon scheen ik bijna niks meer kon zien. Het scrollen niet soepel ging door de resolutie. Uiteindelijk heb ik hem teruggebracht en ben ik voor de MacBook Pro 15" non-retina gegaan. Ik had hier echter geen problemen mee en naar mijn gevoel presteert hij een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 23:36
Bedankt voor alle reacties. Begin er langzamerhand al aan te wennen. Het scherm is qua scherpheid gewoon weg fantastische!

Ondanks dat ik al lange tijd een SSD en I7 had is dit de eerste notebook die in firefox zowel met als firebug net zo snel werkt als chrome. Dus ben er helemaal blij mee intussen. Scherm had iets meer licht mogen geven maar prima verder.