Office 2007 in Centos wine 64

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:42
Installatie van Office 2007 gaat vlekkeloos, zodra het programma start, verschijnen er enkele fouten.
De documentatie op winehq wijst richting de architectuur van de software (32 bit)
Ik heb als OS Centos6 64 bit

Heeft iemand een soortgelijke installatie werkend gekregen?

De installatie gaat op zich prima. Installeer playonlinux met de repositories van hun site.
Installeer Office 2007 met opdracht wine setup.exe van de (legale) cd.
Er is een probleem met de activatie, de workaround door een paar registerwaarden te veranderen en automatische updates uit te schakelen werkt
Na openen Wordt (daar gaat het me het meest om) krijg ik error Building Block.dotx not found.
Na afsluiten de foutmelding MSXML 5.0 not installed.

Building blocks.dotx staat wel degelijk op drive_c
MSXML 6.0 geinstalleerd van de website van Microsoft, geen resultaat (exacte melding heb ik even niet, ik som even op welke eerdere oplossingen het niet waren.)

Er staat op de site winehq info over het invullen van een 32 bit prefix omdat (en dat klopt ) de architectuur er iets mee te maken heeft.
code:
1
$user@localhost ~]# WINEARCH=win32 WINEPREFIX=/$user/.wine winecfg

Daarop een niet op winehq gedocumenteerde fout:

code:
1
wine: WINEARCH set to win32 but '/root/.wine' is a 64-bit installation.

ik start wine als root, dat geeft mogelijk permissieproblemen, maar die neem ik voor lief.

Is er iemand die de quick fix heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je al niet weet wat je doet (voer maar uit als root), dan kan je niet veel hulp verwachten totdat je die instelling verandert.

We missen ook een beetje hoe je Wine precies hebt draaien, welke Wine versie je gebruikt, handleidingen die je hebt gevolgd (er zijn tientallen, al niet honderden en appdb.winehq.org geeft je al alle informatie) om Office 2007 in Wine te laten draaien e.d.

Je post heeft redelijk wat tekst, maar bevat praktisch geen informatie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het lijkt inderdaad iets met 32-bit vs 64-bit te zijn.
Je zou eens kunnen proberen je oude .wine directory te verwijderen ent dan Office herinstalleren.
Mogelijk moet je ook de 32-bit versie van wine installeren. Ik denk dat dat dit onder CentOS wine.i686 heet.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
Ik snap dat root gebruik wordt afgeraden. Het geeft Wine blijkbaar schrijfrechten op het hele systeem.
Het verminkt alleen zolang de permissies niet verkeerd staan geen programmacode, hooguit beheerderscode ;)

Ik heb Wine als package met Playonlinux 4.2.1 geisntalleerd.
De Wine versie is 1.4.1

Ik heb verschillende tutorials gevolgd.
De eerste tutorial ging over de installatie. Behalve het niet online kunnen activeren achteraf ging dat prima.
http://www.fclose.com/371...2007-on-linux-using-wine/

Er is een tutorial over het verwijderen van de foutmelding bij het openen/activeren van Office
http://www.ehow.com/how_5...ve-office-activation.html

Alles gaat nu goed, maar ergens in de code van Word gaat er iets mis tijdens de aanvankelijke setup.

Na openen Word krijg ik error Building Block.dotx not found.
De naam doet denken aan een template om Word de eerste keer in te stellen.
Na het wegklikken van de foutmelding en afsluiten van Word vraagt Word of Normal.dot opgeslagen moet worden, omdat er bestanden ontbreken.
Na afsluiten de foutmelding MSXML 5.0 not installed.

In een eerdere installatie opende Word wel normaal, maar zodra ik iets op wilde slaan crashte Word meteen (optie werk herstellen, maar dit herhaalde zich oneindig omdat er niks wordt opgeslagen)

Ik lees in vrijwel alle support artikelen, inclusief het officiele support artikel op Winehq dat er een architectuur probleem ontstaat doordat Office 32-bits is.
Er staat op deze site geen vermelding van het moeten installeren van de i686 versie, wel dat een aantal omgevingsvariabelen moeten worden aangepast.

Ik had eerder al i686 geinstalleerd, maar kreeg dezelfde meldingen dat de architectuur niet overeenkwam (na installatie van wine.i686).

Ik heb de reactie pas wat later kunnen typen, omdat ik niet alle info kon opvragen terwijl ik in Windows aan het werken was.

[edit]

Heelspecifiek vraag ik me af welke verklaring logisch is waarom in het support artikel staat dat er een environment variable moet worden aangepast, maar er een foutmelding verschijnt bij het uitvoeren op mijn systeem

[ Voor 5% gewijzigd door amx op 30-08-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In je eerste commando dat je WINEARCH opgeeft moet je een nieuwe prefix maken voor die arch. De default die is gemaakt is voor 64 bit omgeving van Wine. Je zou dan dus .wine32 gebruiken bijvoorbeeld.

Verders heb ik zonder moeite Office 2010 in Wine werkend gekregen (versie 1.5.nogiets) waarbij Word en Excel gewoon werkte (openen, bewerken, opslaan, basis dus). Wat wel vereist is, is dat je een 32 bit wine omgeving hebt. Als je de 64 bit versie hebt geïnstalleerd, is het wellicht beter om multi-arch in te schakelen en de 32 bit versie van Wine te installeren. Er zijn nog te veel programma's die niet in 64 bit beschikbaar zijn, dat een 64 bit Wine omgeving geen echt toegevoegde waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
Ja, je hebt gelijk. Ik heb playonlinux verwijderd, en heb alleen wine.i686 geinstalleerd.

Na installatie van alleen i686 package lukte het wel om de variabele te declaren.

Ik kreeg wel een Gecko foutmelding, maar geen crashes tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hoeft die variabelen helemaal niet te declareren. Met wine.i686 is er geen andere architectuur mogelijk en standaard is de prefix al ~/.wine. Gecko is alleen voor HTML weergave. Enige wat je zou missen is de EULA die niet wordt weergegeven, evenals de help bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Je kan trouwens ook prima playonlinux hiervoor gebruiken. Selecteer dan wel een wine versie onder het 32-bit tabje.

32 bit wine is de default, en met reden; wine64 zit nog lang niet op het niveau van wine (32).

Dat je een 64 bit systeem hebt, betekend niet dat je alle applicaties perse 64 bit moet draaien.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
Je hebt het over de PlayOnLinux frontend? Ik weet niet of het Centos is, maar in mijn installatie ontbrak het. Ik heb wel het Wine menu, en winecfg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Je bodoeld deze tabjes?

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/2196/owa0.png

Dit zou niet distro-afhankelijk moeten zijn.

Zit onder het "+" knopje binnen de configuratie.

[ Voor 69% gewijzigd door Rainmaker op 02-09-2013 12:49 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt helemaal geen PlayOnLinux nodig om Office 2007 te laten werken. Het is alleen handig als je veel verschillende programma's of games in Wine gebruikt die weer net iets andere instellingen nodig hebben en je dat met winecfg niet kan regelen.

PoL helpt wel met wat instellingen en voorbereidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
Toch ontbrak de hele front-end :P

offtopic ben ik heel erg blij dat office het nu doet, steeds rebooten op een andere disk in windows 8 office werk doen ging vervelen en Libreoffice is niet echt waarvan ik blij wordt...

Behalve YTD waar waarschijnlijk behalve Googlecl nog wel wat linux propietary gui tooltjes van zijn, werkt echt 0,0 out of the box.
Pagina: 1