Installatie van Office 2007 gaat vlekkeloos, zodra het programma start, verschijnen er enkele fouten.
De documentatie op winehq wijst richting de architectuur van de software (32 bit)
Ik heb als OS Centos6 64 bit
Heeft iemand een soortgelijke installatie werkend gekregen?
De installatie gaat op zich prima. Installeer playonlinux met de repositories van hun site.
Installeer Office 2007 met opdracht wine setup.exe van de (legale) cd.
Er is een probleem met de activatie, de workaround door een paar registerwaarden te veranderen en automatische updates uit te schakelen werkt
Na openen Wordt (daar gaat het me het meest om) krijg ik error Building Block.dotx not found.
Na afsluiten de foutmelding MSXML 5.0 not installed.
Building blocks.dotx staat wel degelijk op drive_c
MSXML 6.0 geinstalleerd van de website van Microsoft, geen resultaat (exacte melding heb ik even niet, ik som even op welke eerdere oplossingen het niet waren.)
Er staat op de site winehq info over het invullen van een 32 bit prefix omdat (en dat klopt ) de architectuur er iets mee te maken heeft.
Daarop een niet op winehq gedocumenteerde fout:
ik start wine als root, dat geeft mogelijk permissieproblemen, maar die neem ik voor lief.
Is er iemand die de quick fix heeft?
De documentatie op winehq wijst richting de architectuur van de software (32 bit)
Ik heb als OS Centos6 64 bit
Heeft iemand een soortgelijke installatie werkend gekregen?
De installatie gaat op zich prima. Installeer playonlinux met de repositories van hun site.
Installeer Office 2007 met opdracht wine setup.exe van de (legale) cd.
Er is een probleem met de activatie, de workaround door een paar registerwaarden te veranderen en automatische updates uit te schakelen werkt
Na openen Wordt (daar gaat het me het meest om) krijg ik error Building Block.dotx not found.
Na afsluiten de foutmelding MSXML 5.0 not installed.
Building blocks.dotx staat wel degelijk op drive_c
MSXML 6.0 geinstalleerd van de website van Microsoft, geen resultaat (exacte melding heb ik even niet, ik som even op welke eerdere oplossingen het niet waren.)
Er staat op de site winehq info over het invullen van een 32 bit prefix omdat (en dat klopt ) de architectuur er iets mee te maken heeft.
code:
1
| $user@localhost ~]# WINEARCH=win32 WINEPREFIX=/$user/.wine winecfg |
Daarop een niet op winehq gedocumenteerde fout:
code:
1
| wine: WINEARCH set to win32 but '/root/.wine' is a 64-bit installation. |
ik start wine als root, dat geeft mogelijk permissieproblemen, maar die neem ik voor lief.
Is er iemand die de quick fix heeft?