NAS of Server? Premiere Pro CS6 beeld monteren op afstand.

Pagina: 1
Acties:

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 06:34
Situatie:
Nu werd voorheen met de oude computers (Core Duo en Premiere 2.0) rechtstreeks gewerkt met een Iomega StorCenter ix2-200. Maar met de nieuwe systemen (i7 4770 en Premiere Pro CS6) kan het apparaat het allemaal niet meer aan.

Wat voor iets moet ik kopen zodat ik met twee computers op het zelfde moment beeldmateriaal kan monteren, dus bezig zijn met een project op de externe plek.

Dus zijn er NAS merken die het wel aankunnen wat ik wil of moet ik echt gaan kijken naar een Server?

De externe opslag is puur voor het maken, werken en opslaan van een project. En het eindresultaat renderen gebeurd op de computer zelf.

SFE 5G

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Wat is de data toevoer die je nodig hebt ?

Als de storcenter een 100mbit verbinding vol kan krijgen ligt het misschien wel aan je netwerk ;)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 06:34
Ligt een gigabit verbinding tussen met een gigabit switch van cisco.
Apparaat zelf word vrij warm omdat het intensief gebruikt word.

Per computer ligt het schrijven denk ik rond de 30MB/s en max 60MB/s.
En en project kan 20GB zijn wat heen en weer word gepompt zeg maar.
Het apparaat zelf heeft een 1000Mbps dus hou zou in prensiepe 125MB/s aan kunnen. Maar schrijf snelheid van die hardeschijf is ofcourse niet zo snel. Nu lees ik in reviews dat ze max maar 41MB/s halen.

Dus wat zou ik nu het beste kunnen kopen? Het moet extern kunnen staan omdat als ik op set 1 heb gemaakt en bijvoorbeeld set 1 bezet is kan ik op set 2 er verder mee gaan.

SFE 5G

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Dan moet je gaan zoeken naar apparaten die die snelheid kunnen halen...dat betekent reviews lezen van meerdere NAS'sen...bij servers is het lastig om die snelheid te bepalen omdat de hardware zo enorm kan verschillen...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• snek_one
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Ik zou kijken naar een NAS met meerdere schijven en dan in RAID5 of nog beter RAID6. Hoe meer schijven in RAID hoe sneller de dataoverdracht.

Bij 4 nieuwe sata schijven haal je al snel +200MB/s, maar Gbit LAN haalt maar rond de 100MB/s..
Dus, als je het beste uit je NAS wilt halen, kijk naar een NAS met 2x Gbit LAN aansluitingen..
Dan heeft iedere PC zijn eigen verbinding en haal je het meeste uit je NAS..

Let ook op de schijven. Zelf heb ik ervaring met verschillende NASen en servers met WD Red schijven, werken fantastisch, ook met opstellingen van meer dan 8 schijven.

..::[ Bass for Breakfast ]::..