CPU koeler welke niet conflicteert met RAM

Pagina: 1
Acties:

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:58

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Het is vrij simpel.

Ik zoek een koeler voor mijn FM2 socket (CPU; A10-6800K)
Nu heb ik vrij goedkoop en SNEL (2133MHZ) ram gevonden voor een goede €60,-

Helaas hebben deze een vrij hoge heatspreader, en nu zoek ik dus een CPU-koeler welke ik kan installeren i.c.m. dit ram.

Verdere eisen en wensen zijn ook niet heel spannend.
Natuurlijk zo goed mogelijk koelen, en belangrijker: zo stil als mogelijk is.
Daarnaast loopt het budget tot zo'n €30 á €40.

Alvast bedankt!

• Gholt
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-08-2025

Gholt

Oliebol

Nou is 2133MHz ram erg leuk en aardig maar ondersteund je moederbord wel zoveel? Misschien is het beter om daar eerst even naar te kijken zodat je conflicten kan voorkomen.

En voor CPU Koelers, je zou wel een aardig grote kunnen nemen maar dan zou je hem in een Top->Down stand moeten zetten zodat hij je RAM niet raakt. (Wat meestal wel kan met AMD's Sockets)

Met top down bedoel ik dat hij vanaf de bovenkant van je kast naar beneden (de kant van je videokaart) op staat, hierdoor blaast hij naar boven direct je kast uit (als je kast een rooster / opening bovenin heeft, zo niet dan raad ik je aan dit niet te doen)

[ Voor 61% gewijzigd door Gholt op 30-08-2013 08:59 ]

Verwijderd

Dat van het geheugen zou in principe moeten kunnen, ook op 1600/1866 MHz ;) ik heb zelf ook na lang zoeken 2133MHz capabel RAM genomen.
Ik heb een Cooler Master SF524 op mijn Socket FM1 processor gezet. De heatpipes zijn aardig recht. Als je hem met de heatpipes richting het geheugen plaatst hangt de koeler niet over het geheugen heen.
Ik zie hem alleen niet meer in de pricewatch.
Deze is beter maar iets duurder: pricewatch: be quiet! Shadow Rock Top Flow SR1

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 09:38 ]