Permissions resetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:11
Hallo,
Ik heb net een klein foutje gemaakt met het invoeren van een commando.
Ik had namelijk een aantal mappen in mijn smb share staan (ZFS mount op ubuntu 12.10)
die als owner de user nobody hadden staan. Nu dacht ik dus even makkelijk naar cd share/nieuwe\ map te gaan en daar even (recursief) de ownership te resetten. Je voelt hem dus al aankomen.
Ik heb iets in de trant getyped van sudo chmod donnie -r nieuwe\ map.
Maw recursief vanaf de root(?) alle permissies verandert. Nu krijg ik dus de foutmelding als ik ook maar iets met sudo doe: sudo: effective uid is not 0, is sudo installed setuid root?
Hoe krijg ik dit weer goed, en is dit uberhaupt goed te krijgen, ik krijg namelijk op de een of andere manier geen contact meer met de server via SSH, wel met VNC.

Vanaf de root ziet alles er zo uit :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
donnie@donnie-Server:/$ ll
total 112
drwxr-xr-x  25 donnie root  4096 May 25 05:38 ./
drwxr-xr-x  25 donnie root  4096 May 25 05:38 ../
drwxrwxr-x   2 donnie root  4096 Jun 20 22:05 bin/
drwxr-xr-x   3 donnie root  4096 May 25 05:40 boot/
drwxr-xr-x   2 donnie root  4096 Jan 11  2013 cdrom/
drwxr-xr-x  15 donnie root  4400 Aug 30 00:21 dev/
drwxr-xr-x 151 donnie root 12288 Aug 24 22:19 etc/
drwxr-xr-x   3 donnie root  4096 Jan 11  2013 home/
lrwxrwxrwx   1 donnie root    32 May 25 05:38 initrd.img -> boot/initrd.img-3.5.0-31-generic
lrwxrwxrwx   1 donnie root    32 May 25 05:37 initrd.img.old -> boot/initrd.img-3.5.0-30-generic
drwxr-xr-x  22 donnie root  4096 May  7 00:20 lib/
drwxr-xr-x   2 donnie root  4096 Apr 24 02:34 lib32/
drwxr-xr-x   2 donnie root  4096 Apr 24 02:34 lib64/
drwx------   2 donnie root 16384 Jan 11  2013 lost+found/
drwxr-xr-x   3 donnie root  4096 Jan 11  2013 media/
drwxr-xr-x   2 donnie root  4096 Oct  9  2012 mnt/
drwxr-xr-x   4 donnie root  4096 Jan 11  2013 opt/
dr-xr-xr-x 286 donnie root     0 Aug 24 22:17 proc/
drwx------  10 donnie root  4096 Feb 20  2013 root/
drwxr-xr-x  25 donnie root   860 Aug 30 00:17 run/
drwxrwxr-x   2 donnie root 12288 Jul  1 10:29 sbin/
drwxr-xr-x   2 donnie root  4096 Jun 11  2012 selinux/
drwxr-xr-x   2 donnie root  4096 Oct 17  2012 srv/
dr-xr-xr-x  13 donnie root     0 Aug 30 00:11 sys/
drwxrwxrwt   8 donnie root  4096 Aug 30 00:38 tmp/
drwxr-xr-x  11 donnie root  4096 Jan 23  2013 usr/
drwxr-xr-x  14 donnie root  4096 Aug 24 22:17 var/
lrwxrwxrwx   1 donnie root    29 May 25 05:38 vmlinuz -> boot/vmlinuz-3.5.0-31-generic
lrwxrwxrwx   1 donnie root    29 May 25 05:37 vmlinuz.old -> boot/vmlinuz-3.5.0-30-generic

[ Voor 53% gewijzigd door donnie1992 op 30-08-2013 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-09 06:39
sudo su - root
chown -R root:root /usr/bin/sudo
Zoiets al geprobeerd?

//edit: zodat je iig weer met sudo de rest kunt fixen
//edit 2:overigens denk ik dat een herinstall van deze install (vm neem ik aan) sneller en veiliger zal zijn dan alles weer te herstellen.

[ Voor 56% gewijzigd door blouweKip op 30-08-2013 01:52 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Over het algemeen; nee, dit is niet makkelijk te herstellen.

Maar; er zijn wel degelijk mogelijkheden.

Heb je een backup? Niet om direct terug te zetten, maar in ieder geval om van 99% van de files de permissies nog terug te vinden, en deze te "kopieeren" naar je live FS. Ik zou wel aanraden om dit via een livecd o.i.d. te doen. Dan kun je files vrij makkelijk dezelfde rechten geven (live FS gemount onder /mnt en backup onder /backup).
code:
1
sudo find /mnt -exec chown --reference="{}" "/backup/{}" \;

Onder een RPM distributie zit er een commando in om permissies te fixen rpm --setperms.
Maar goed, ik lees dat het Ubuntu 12.10 is.

APT houdt (voor zover ik weet) niet bij welke permissies de files hebben gekregen tijdens de installatie.
De enige optie die ik dus nog zie, is om de packages 1 voor 1 opnieuw te instaleren.

Dan krijg je dus zoiets:
code:
1
2
3
root@laptop:/var/lib/dpkg# for package in $(cat status | grep -B1 "Status: install ok installed" | grep Package: | awk '{print $NF}'); do
> apt-get install --reinstall $package
> done

Maar, als het systeem een simpele functie heeft (file server o.i.d.), is het makkelijker om een reinstall te doen. Even de smb.conf opslaan en de zfs pool exporteren, en na de reinstall heb je in 10 minuten je fileserver terug.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

blouweKip schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 01:50:
[...]

Zoiets al geprobeerd?

//edit: zodat je iig weer met sudo de rest kunt fixen
//edit 2:overigens denk ik dat een herinstall van deze install (vm neem ik aan) sneller en veiliger zal zijn dan alles weer te herstellen.
Nee, dat gaat lekker werken. Sudo su terwijl sudo niet werkt. 8)7 Denk dat je nodig aan slaap toe was ;)
Rainmaker schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 02:26:
Over het algemeen; nee, dit is niet makkelijk te herstellen.

Maar; er zijn wel degelijk mogelijkheden.

Heb je een backup? Niet om direct terug te zetten, maar in ieder geval om van 99% van de files de permissies nog terug te vinden, en deze te "kopieeren" naar je live FS. Ik zou wel aanraden om dit via een livecd o.i.d. te doen. Dan kun je files vrij makkelijk dezelfde rechten geven (live FS gemount onder /mnt en backup onder /backup).
code:
1
sudo find /mnt -exec chown --reference="{}" "/backup/{}" \;

Onder een RPM distributie zit er een commando in om permissies te fixen rpm --setperms.
Maar goed, ik lees dat het Ubuntu 12.10 is.

APT houdt (voor zover ik weet) niet bij welke permissies de files hebben gekregen tijdens de installatie.
De enige optie die ik dus nog zie, is om de packages 1 voor 1 opnieuw te instaleren.

Dan krijg je dus zoiets:
code:
1
2
3
root@laptop:/var/lib/dpkg# for package in $(cat status | grep -B1 "Status: install ok installed" | grep Package: | awk '{print $NF}'); do
> apt-get install --reinstall $package
> done

Maar, als het systeem een simpele functie heeft (file server o.i.d.), is het makkelijker om een reinstall te doen. Even de smb.conf opslaan en de zfs pool exporteren, en na de reinstall heb je in 10 minuten je fileserver terug.
Ipv met apt een reinstall te doen, zou hij ook met dpkg-reconfigure kunnen werken. Het is alleen de vraag of dat de rechten hersteld. Ik heb al een paar keer een upgrade van een package gedaan nadat ik wat rechten had verandert op een config file en die werden niet verandert, zelfs als er geen vraag kwam met "config has been manually modified, what to do".

Het snelste zal een herinstall zijn. Er zijn namelijk veel te veel bestanden verandert van eigenaar. Je kan wel proberen om alles terug naar root te zetten als owner, maar er zijn genoeg services die daar niet blij van worden (mysql bijvoorbeeld).
Dus in geval van geen backup, nu een maken en opnieuw installeren. Kost je minder tijd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je dat doet, vergeet dan /usr/sbin, /bin en /sbin niet. Die heb je tenslotte ook om zeep geholpen ;). Succes!

Bijna vergeten, je hoeft niet root:root te gebruiken, want de groep is ongewijzigd gebleven. Enkel 'root' is genoeg.

[ Voor 34% gewijzigd door Hero of Time op 30-08-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ook een keer aan de hand gehad.. Moeten herinstalleren, geen backup gemaakt van OS. :(

Er zijn nog mogelijkheden, mijn ervaring is dat je meer tijd kwijt bent aan herstellen dan aan een herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
Ik heb hem nog niet gereboot, dus smb en andere services zijn nog functioneel.
Ik heb nu wel mijn +- 1 jaar uptime om zeep geholpen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-09 06:39
Nee, dat gaat lekker werken. Sudo su terwijl sudo niet werkt. 8)7 Denk dat je nodig aan slaap toe was
Zucht, het was pas 10 voor 2 ;)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:08
Kun je niet met een live distro booten, en dan daar de permissies resetten?

Toch zou ook ik voor een herinstallatie gaan, aangezien niet alles in / root | root is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

donnie1992 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:15:
Ik heb hem nog niet gereboot, dus smb en andere services zijn nog functioneel.
Ik heb nu wel mijn +- 1 jaar uptime om zeep geholpen xD
Je kan iig backups maken, dus echt data verlies heb je niet. Jammer van je uptime, heb ik ook al een paar keer gehad. Maar zie 't zo, je kan nu een nieuwere kernel draaien :)
blouweKip schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 06:04:
[...]

Zucht, het was pas 10 voor 2 ;)
Pas? Werk je in de nachtdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
Joseph schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:58:
Kun je niet met een live distro booten, en dan daar de permissies resetten?

Toch zou ook ik voor een herinstallatie gaan, aangezien niet alles in / root | root is.
Kan ik ergens vinden wat de default permissions zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Boot anders een livecd en kloon de permissies daarvan?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb een idee. Al die permissies zitten in de packages waaruit je systeem is opgebouwd. Als je nu alle packages op je systeem herinstalleert dan worden die permissies ook weer goed gezet. Dan moet je alleen even weten welke packges je geinstalleerd hebt. Gelukkig is dat makkelijk met "dpkg --get-selections" te achterhalen. Vervolgens herinstalleren met 'aptitude reinstall <pkg>'.
Je zal nog een beetje werk moeten doen om de output van dpkg --get-selections aan aptitude te voeren.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:54:
Ik heb een idee. Al die permissies zitten in de packages waaruit je systeem is opgebouwd. Als je nu alle packages op je systeem herinstalleert dan worden die permissies ook weer goed gezet. Dan moet je alleen even weten welke packges je geinstalleerd hebt. Gelukkig is dat makkelijk met "dpkg --get-selections" te achterhalen. Vervolgens herinstalleren met 'aptitude --reinstall <pkg>'.
Je zal nog een beetje werk moeten doen om de output van dpkg --get-selections aan aptitude te voeren.
Ja en nee. Het probleem is dat je niet zeker weet of alle permissies weer correct worden overgenomen. Zo kan het zijn dat bepaalde directories 'te open' blijven staan of permissies van gebruikers (die achteraf worden toegepast) (weer) verkeerd staan.. Anyway, je kan het natuurlijk altijd proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het werkt uiteraard niet voor bestanden die niet uit packages komen maar het helpt je hopelijk een flink eind op weg.
Ik denk dat het volgende doet wat je wel. Pas op, ik heb het niet getest.
code:
1
dpkg --get-selections  |awk '$2 == "install"{print $1}' | xargs sudo aptitude reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Wellicht dat het praktischer is om:
1) een lijst van geinstalleerde packages te maken:
code:
1
dpkg --get-selections > ~/Desktop/packages

2) alle userdata (homedirs en zo) even te backuppen inclusief die lijst van (1);
3) doe dat gelijk /etc ook backuppen, voor het geval je daar aanpassingen hebt gemaakt;
3) een verse maar zo kaal mogelijke install, liefst van dezelfde Ubuntu versie;
4) dan de homedirs van de backup terugzetten;
5) reinstall al je packages:
code:
1
sudo dpkg --set-selections < ~/Desktop/packages && sudo apt-get -u dselect-upgrade

6) dan eventueel onder /etc de boel bijwerken, maar dat kan je misschien maar beter handmatig doen (en niet zomaar /etc terugplaatsen met de verkeerde permissies)

Bovenstaande commando's niet getest, maar dit is wat ik op internet heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je met aptitude kan werken, dan start je 'm gewoon op zonder argumenten, zorgt dat je een degelijk overzicht hebt (minimaal alle packages in een categorie, liever natuurlijk alle geïnstalleerde in een en de niet geïnstalleerde in een ander) en gebruikt L om een mass-actie uit te voeren voor reinstall. Niets geen extra commando's nodig om dingen uit te zoeken die ook kunnen falen. Aptitude en dpkg moeten werken, that's it.

Waarom denken mensen dat aptitude een ander commando is voor apt-get ipv een hele eigen programma dat veel meer te bieden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
Hero of Time schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:30:
Als je met aptitude kan werken, dan start je 'm gewoon op zonder argumenten, zorgt dat je een degelijk overzicht hebt (minimaal alle packages in een categorie, liever natuurlijk alle geïnstalleerde in een en de niet geïnstalleerde in een ander) en gebruikt L om een mass-actie uit te voeren voor reinstall. Niets geen extra commando's nodig om dingen uit te zoeken die ook kunnen falen. Aptitude en dpkg moeten werken, that's it.

Waarom denken mensen dat aptitude een ander commando is voor apt-get ipv een hele eigen programma dat veel meer te bieden heeft?
Zou je deze tekst even overnieuw kunnen typen op linuxn00bfriendly niveau?
Ik raak je kwijt bij het maken van het overzicht op categorien en het gebruiken van L?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De standaard weergave is al genoeg gelukkig, maar ik zet in de opties altijd wat anders neer. Open aptitude als root vanuit een terminal, druk op ctr+t om de menubalk te activeren (klikken op de balk kan ook), ga naar Options > Preferences. Verander de Default grouping method for package views van "task,status,section(subdirs,passthrough),section(topdir)" naar "task,status,pattern(~O,!~O => Other)". Met q sluit je de 'tab' waar je op zit. Dan met ctrl+t het menu weer activeren, Views > New Package View. De bovenste optie is als het goed is Installed Packages, anders met de pijltjestoetsen erheen gaan.

Met L (shift+l) markeer je alles voor herinstallatie. Als je de weergave niet hebt aangepast moet je het bij meerdere onderdelen uitvoeren. Packages die niet geïnstalleerd zijn, wordt niets mee gedaan. Dan met 'g' krijg je een overzicht van wat er gedaan wordt, nog een keer 'g' voert de actie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
Ik kan er nu helemaal niet meer in, in de recovery chown terugzetten lijkt geen enkel effect te hebben, en omdat ik heam headless heb ingesteld kan ik ook niet zien wat er gebeurd nadat hij boot (scherm zwart en kan op geen enkele manier connectie maken, ik ga even een image trekken van deze usb stick en dan opnieuw instaleren.
Alleen nog een vraagje, raak ik nu niet mijn ZFS storage pool kwijt?
Aangezien ik niks kan exporteren.

[ Voor 13% gewijzigd door donnie1992 op 03-09-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
donnie1992 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 00:20:
Ik kan er nu helemaal niet meer in, in de recovery chown terugzetten lijkt geen enkel effect te hebben, en omdat ik heam headless heb ingesteld kan ik ook niet zien wat er gebeurd nadat hij boot (scherm zwart en kan op geen enkele manier connectie maken, ik ga even een image trekken van deze usb stick en dan opnieuw instaleren.
Alleen nog een vraagje, raak ik nu niet mijn ZFS storage pool kwijt?
Aangezien ik niks kan exporteren.
Wait whut?

Je hebt hem gereboot met foutieve rechten? Tja, dan heb je het zaakje om zeep geholpen. Dan startten er tig services etc niet meer omdat die draaien als gebruiker x en opeens niet meer bij hun configs mogen komen.

Ik zou gewoon een live-cd / usb-stick booten en dan je storage pool mounten en een kopie trekken. In theorie zou je nog met die live-cd / usb-stick je FS kunnen mounten en dan alsnog alle rechten goedzetten. Maar ik zou er niet aan beginnen (veels te veel werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
Gomez12 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 00:29:
[...]

Wait whut?

Je hebt hem gereboot met foutieve rechten? Tja, dan heb je het zaakje om zeep geholpen. Dan startten er tig services etc niet meer omdat die draaien als gebruiker x en opeens niet meer bij hun configs mogen komen.

Ik zou gewoon een live-cd / usb-stick booten en dan je storage pool mounten en een kopie trekken. In theorie zou je nog met die live-cd / usb-stick je FS kunnen mounten en dan alsnog alle rechten goedzetten. Maar ik zou er niet aan beginnen (veels te veel werk)
Nee, dat deed ie zelf op het moment dat ik er een beeldscherm aan wou hangen :S.
Maar een kopie trekken van?
Wat gebeurt er eigenlijk bij een zpool export?
Maakt hij dan bestanden aan op de zfs schijven zodat hij weer geimport kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
Ok, ik kon de pool niet mounten met de nieuwe ubuntu 13.10 icm ZFS-Fuse, maar wel met de stable build van ubuntu-zfs en ubuntu 12.10. Nu moet ik al mijn services etc terug zetten.
Kan ik dan gewoon veilig de configs van de programma's terugzetten nadat ik ze geinstaleerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat kan, maar let wel even op de oorspronkelijke rechten en de rechten na het terugzetten. Het beste is om een backup te maken van de configs die je wilt vervangen via "cp -a <bestand> <bestand>.org". Dan kan je de rechten vergelijken nadat je 'm hebt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
Ik heb nu bijna alles weer werkend, na een nachtje doorhalen.
Ik merk alleen dat de performance flink is afgenomen terwijl hij van dezelfde USB stick af draait.
Soms duurt een het laden van bijv een folder of een bestand gewoon 10-15 seconden.
Waar kan dit aan liggen :S
Ook krijg ik het niet meer voor elkaar om de server headless aan te spreken via VNC, hij start wel netjes door zonder scherm, alleen hij start de vnc sessie niet, en als ik die wel start, dan krijg ik een grijs scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Had je de rechten hersteld, of een nieuwe installatie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
Nieuwe installatie.
Ik ben trouwens iets verder.
Hij start nu wel een een gnome sessie, alleen dan zonder een text op de taskbar, ik kan dus wel rechtsklikken op de desktop en een folder/file aanmaken.
Mijn .vnc/xstartup ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/bin/sh
# Uncomment the following two lines for normal desktop:
unset SESSION_MANAGER
unset DBUS_SESSION_BUS_ADDRESS
#exec /etc/X11/xinit/xinitrc
#gnome-session --session=gnome-classic &
gnome-session --session=gnome-fallback &

[ -x /etc/vnc/xstartup ] && exec /etc/vnc/xstartup
[ -r $HOME/.Xresources ] && xrdb $HOME/.Xresources
xsetroot -solid grey
vncconfig -iconic &
#x-terminal-emulator -geometry 1280x1024+10+10 -ls -title "$VNCDESKTOP Desktop"$
#x-window-manager &

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent helaas niet de enige.
Herinstalleren doen de meesten, zie hier de pogingen via Google search
https://www.google.nl/#q=undo+sudo+chmod+
Maak de volgende keer (=nu_ meteen een image. Scheelt je een herinstallatie.
Met de Qparted live CD en G4L heb je dat zo gefixd of een andere tool/via command-line.
Succes met het rondmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ach... scriptje om de rechten te herstellen is zo geschreven opzich. Zo lastig is het eigenlijk niet. Het zal waarschijnlijk nooit een 100% oplossing worden maar je kan het systeem best werkend krijgen op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
Iemand die nog input kan bieden om een de server met een werkende VNC verbinding op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom wil je VNC als bijna alles bij een Linux server via SSH gedaan wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou het ook niet weten Maar je kan desgewenst ook X tunnelen door ssh, draait X wel?

[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 04-09-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Simpelweg "vncserver" starten zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Start aub een nieuw topic als je het over een ander onderwerp wil hebben. Anders is voor anderen niet meer te volgen waar het over gaat. Als het domweg starten van de VNC-software niet genoeg is zal je wat meer informatie moeten geven want zo weten wij ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
Excuses, de server draait ook wel en VNC start ook wel op, alleen hij laat een lege taskbar zien.
Er gaat iets fout bij het aanmaken van de sessie.
Ik zal hier wel een apart topic voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Check en geef dan ook .xsession-errors.

Pagina: 1