Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budgetlaptop met brander

Pagina: 1
Acties:

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-11 09:13
Weet iemand een goede budgetlaptop waarmee je de boekhouding kunt doen en cdtjes kunt branden?

Had zelf al e.e.a. opgezocht en de Lenovo B590 leek me wel een redelijk goede laptop? Zit volgensmij alleen niet standaard een brander bij ofwel?

Gr. YinYang

• YinYang
Ja daar heb ik zeker al eens gekeken, maar je hebt zoveel keus en ik weet natuurlijk niet de kwaliteit van elke laptop..

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Op de B590 zit een dvd-brander. Is dus een prima laptop voor jou, want heeft relatief goed toetsenbord en bouwkwaliteit.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:11

Bolletje

Moderator Harde Waren
De 'boekhouding doen' is een vaag begrip. Bedoel je hiermee gewoon in Excel een overzichtje hebben?

De meeste >15.6" laptops worden wel uitgerust met een optische drive. Je zou er ook voor kunnen kiezen om een externe optische drive te nemen. Die zijn niet heel duur en het geeft je meer flexibiliteit.

Ik raad je aan je bericht meer te verduidelijken en meer eigen onderzoek te doen. Mensen zijn dan ook eerder geneigd je te helpen.

• YinYang
Het is een laptop voor mijn vriendin. Ze wil ermee kunnen internetten, CD's branden en standaardprogramma's gebruikern zoals Word en Excel voor de boekhouding. allemaal simpele dingen dus.

Ik heb al redelijk wat rond gekeken, maar ben zelf niet zo'n hardware kenner. Ik zag bijvoorbeeld ook de Asus X75A-TY128H. Ik zie dat er een brander (Optische Drive Type DVD+/-RW DL) bij zit en 4GB geheugen wat genoeg zou moeten zijn, alleen ik weet niet of de CPU (Intel Pentium 2020M), moederbordchipet (Intel Mobile HM76) en schermresolutie (1600x900 (WXGA++)) goed zijn. Hier loop ik dus bij elke laptop die ik vind tegenaan, omdat ik maar basiskennis over hardware heb.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
De dingen die jij wil die gaan zon beetje op elke laptop wel. Zelfs de meest cheap ass laptops kunnen echt wel een beetje internetten en Office draaien, mijn 5 jaar oude laptop kan dat (was nieuw ook maar 600,- euro dus echt niet de meest snelle), dus dan kan een nieuwe dat ook echt wel.

Je meld niet echt wat budget in jou ogen is. 400 of 500 euro maakt veel verschil

Voor nog geen 500 euro heb je bijvoorbeeld deze.
pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX29MH)

Maar dvd/cd brander is in bijna elke 15.6+ inch laptops wel standaard zoals al gezegd.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Verwijderd

Je wilt office applicaties gebruiken. Zeker met Excel/spreadsheet programma's is het fijn als je scherm een wat hogere reolutie heeft. Maar dan kom je niet uit met +/- EUR500,-

Verwijderd

YinYang schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:39:
Ja daar heb ik zeker al eens gekeken, maar je hebt zoveel keus en ik weet natuurlijk niet de kwaliteit van elke laptop..
Uiteindelijk komen ze allemaal uit een foxconn achtige fabriek rollen, kwalitatief ontloopt het elkaar niet zo veel en de ervaringen van mensen met merken/modellen lopen sterk uiteen.
Een beetje cijfertjes in excel kloppen, youtuben en browsen kan elke laptop die je nu nieuw koopt. Of je nou 300 of 1300 euro betaald.
Zoals gezegd bevatten de grotere modellen met een enkele uitzondering hier en daar ook gewoon een DVD Reader/writer dus ook dit is amper een moeilijke feature. Dus als dit echt de enige factoren zijn en je geen andere wensen hebt kan je gewoon de goedkoopste laptop kopen die bezit wat je nodig hebt.

Als je een beetje bang for buck wil kan je ook overwegen te kijken bij winkels die bedrijfspartijen uit bijvoorbeeld falliessementen opkopen en vervolgens verhandelen aan particulieren. Daar staan geregeld hele leuke machines voor een hele leuke prijs, het is doorgaans alleen niet fonkelnieuw maar meer in de catagorie technisch in orde en "presenteerbaar".

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 13:15 ]

• YinYang
Bedankt voor de reacties! Kan gewoon een cheap ass laptop kopen dus.. Budget is max. €500

De Lenovo had ik inderdaad al gezien. Voor welke zouden jullie gaan als jullie dan toch zouden moeten kiezen?

pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX29MH)
pricewatch: Asus X75A-TY128H

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
Ik zou de Lenovo kiezen maar vooral omdat ik ook nog een beetje mobiel wil kunnen zijn. die Asus is een 17" dus groter en zwaarder. En (volgens mij) is de i3 in de Lenovo ook wat beter.

Je zou ook nog een Toshiba kunnen kopen. Die heb ik zelf meerdere gehad en nooit problemen mee ondervonden.
Heeft nog iets meer geheugen ook.
pricewatch: Toshiba C50-A-17Q

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Verwijderd

Die i3 in de Lenovo is marginaal beter (bron: http://cpuboss.com/cpus/I...0M-vs-Intel-Core-i3-3110M) dus ik zou gaan voor het grotere scherm van de Asus. Deze komt ook met een hogere resolutie en daarmee meer werkruimte. (daarbij ga ik uit dat ze min of meer hetzelfde kosten, ik zie bij de Lenovo geen prijs, als die substantieel goedkoper blijkt kan dit natuurlijk een punt zijn)
Dit is uiteraard een strikt persoonlijke voorkeur wat TgR_KILLER illustreert. :)
Verder ontlopen die laptops elkaar niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 17:17 ]

Pagina: 1