Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[37PFL9606H] Nu nog een 2 jaar oude tv kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 18:28

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe tv. Mijn eisen zijn:
tussen 37 en 42 inch, dlna en ambilight (ook aan de bovenrand).
Nu staat onderstaande nog (nieuw in doos) bij de lokale electro boer en vraagt er 835,- voor.
Budget is 800 max, maar liever iets daar onder.

Ik heb ook een popcorn A300 en UPC (misschien horizon binnenkort). 3d boeit me niet en als ik alle recensies lees hoef ik van smart tv ook niet veel te verwachten. Wifi ook niet interessant.

Dit was 2 jaar geleden de top van philips. Maar in 2 jaar veranderd veel. Ik kan bij deze tv niet zoveel vinden over local/micro dimming en in hoeverre dit het kijkplezier bevordert.Vind dat er uberhaupt maar weinig te vinden is over deze specifieke tv.

pricewatch: Philips 37PFL9606H

Deze gedateerde tv toch kopen? Is deze prijs reëel?

Of zeggen jullie, laat dat ambilight toch lekker zitten en koop een mooie bravia voor dat geld :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ambilight is Philips only en wanneer je Ambilight Spectra 3 wil, met dus aan 3 zijdes ED verlichting, zit je vast aan de series 9 en series 8 televisies van Philips. Dit zijn doorgaans dure modellen: Tweakers Pricewatch (LET OP! Niet ieder model heeft Spectra 3)

Mijn advies is om die eis te laten vallen. Voor dat geld kun je een televisie kopen met een zeer goede beeldkwaliteit zoals een pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver. Tenzij je een fulltime gamer bent, is dit een zeer goede televisie voor een zeer aantrekkelijke prijs.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Voor aankoopadvies verplaats ik je even naar het betreffende subforum! ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Excuus had dat over het hoofd gezien, dank voor de move!

En inderdaad kom je dan uit bij de duurdere philips modellen. Maar aangezien dit dus een 'ouder' model is, wordt de prijs wel aantrekkelijker.

Gamen heb ik een pc voor ;) Ik gebruik hem alleen om films en series te kijken. Soms vraag ik me zelfs af waarom ik m'n tv abbo van UPC niet gewoon opzeg :)

Ik zie dat je alternatief plasma is. Daar ben ik toch een beetje huiverig voor als ik lees over inbranden, energieverbruik en kijken als de zon schijnt.

[ Voor 21% gewijzigd door Tusk op 29-08-2013 23:10 ]

• Dimens
Tusk schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:07:
Ik zie dat je alternatief plasma is. Daar ben ik toch een beetje huiverig voor als ik lees over inbranden, energieverbruik en kijken als de zon schijnt.
Die verhalen hoor ik altijd van mensen die geen plasma hebben en het ook nooit zullen kopen omdat ze die verhalen hebben gehoord.

Inbranding komt nauwelijks meer voor. Enkel nog wanneer zeer onzorgvuldig met de televisie om wordt gegaan of wanneer de televisie al vanuit de fabriek defect is gekomen.

Het gemiddelde energieverbruik van een plasmatelevisie ligt maar anderhalve euro per maand hoger dan de gemiddelde LCD televisie. Dat is met 4 uur televisie kijken per dag en 7 dagen in de week. En dat is minder wanneer je films kijkt met donkere scene's.
Die X aantal Watt in de specificaties van een televisie wordt enkel behaald als de televisie volledig wit is met de luminantie op zijn hoogst.
Sterker nog. De plasma televisies die je op dit moment in de winkels kunt kopen, gebruiken net zoveel, dan wel minder, energie dan CCFL-LCD's van 3 jaar geleden.

Dat plasma minder geschikt is voor lichte kamer is ook niet per definitie waar. De Samsung PS64F8500 is door HDTVTest.co.uk op de tweede plaats gekomen betreft beste televisie voor lichte kamers. Het kan dus wel.

Over het algemeen is het wel zo dat plasma minder goed presteert in lichte kamers. De luminantie ligt lager dan de gemiddelde LCD televisie.
Trek je er alleen niet zoveel van aan. Iedere kamer is te verduisteren en zolang er geen licht direct op het scherm komt of direct licht spiegelt in het scherm, is dit niet direct een argument om geen plasma televisie te kopen.

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Dank voor je toelichting. Ik zal het zeker meenemen in mijn overweging.

Maar toch nog even terugkomend op mijn vraag over de Philips. Is het verstandig om een tv die 2 jaar geleden op de markt kwam te kopen. Zeker als deze nog 835 euro moet kosten, is dat een nette prijs?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-11 18:48
Ik vind het veel geld voor een toestel die 2 jaar oud is, je koopt bij deze al 2 jaar oude techniek.

• Dimens
Tusk schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:21:
Maar toch nog even terugkomend op mijn vraag over de Philips. Is het verstandig om een tv die 2 jaar geleden op de markt kwam te kopen. Zeker als deze nog 835 euro moet kosten, is dat een nette prijs?
Ook voor die prijs is het niet echt een interessant model. Het is een verouderd model en in tegenstellingen tot veel andere series 9 LCD televisies van Philips, heeft deze geen Full LED backlight. Als de televisie dat wel zou hebben, zou het nog wel een interessant model zijn. Nu is het dat simpelweg niet meer.
Pagina: 1