Ik ben van plan eind oktober/begin november een nieuwe desktop-pc aan te schaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
* standaard office/internet taken en licht photoshop werk
* gamen (LoL, Bioshock serie, RPG's, wellicht een keer een MMO of FPS)
* series/films streamen via PS3 op Panasonic Viera TX-P42GT30 in 720p /1080p
Het wordt wat vermoeiend steeds bij elke serie/film mijn laptop via HDMI-kabel aan te sluiten op de TV.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~ €800,- maar als er sterke argumenten zijn om dit hoger/lager te laten uitvallen sta ik hier voor open.
Randapparatuur waar het mee moet kunnen werken:
* HP ZR24w monitor - D-Sub, DisplayPort, DVI-D aansluitingen
* Playstation 3 - streamen series/films
* Photosmart B110s
* Sitecom Wireless Media Router 300N WL-350
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve een monitor. Ik heb nog nooit overgeclockt, maar sta hier wel voor open indien het niet te ingewikkeld is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen merkvoorkeuren, maar kwaliteit is wel belangrijk. Gaat mij meer om synergie tussen de componenten en goede prijs/kwaliteit-verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wat betreft specifieke eisen, deze staan meestal haaks op het budget. Een relatief stil en zuinig systeem zou prettig zijn. En de behuizing mag er best stijlvol uitzien, dan bedoel ik trouwens niet powerhouse game-stijl.
Systeem zonder GPU:
Opmerkingen systeem
- Ik heb de CM 412S koeler gekozen, omdat ik begreep dat de stock koeler erg luid/slecht is.
Ik wil bovendien wellicht de CPU voor het eerst een keer OCen.
- De Fractal behuizing is gekozen omdat deze een mooie stijl heeft en stil is/goed koelt. Hopelijk past alles er goed in!
- Ik lees vaak dat de Gigabyte GA-970A-UD3 beter is voor OC, maar die is ~ €13 duurder. Hoe verhouden deze moederborden zich bij OC?
- Zou dit Kingston geheugen ook passen? Is €20,- goedkoper!
Specifieke GPUs:
Opmerkingen GPUs
Ik heb bij het doorspitten veel positiefs gehoord over de GTX760, GTX670. Verder las ik dat de GTX660 Ti de beste bang for buck zou zijn (scheelt zo'n €40-50 met de andere kaarten). Ik kan alleen nergens een review vinden van deze GTX660. Welke kaart zouden jullie mij aanraden als ik er toch zo'n 2-3 jaar mee door wil? Gaat die 1GB extra geheugen op de GTX660 en 7950 nog wat uitmaken?
UPDATE: Systeem aangepast + vragen aangepast.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
* standaard office/internet taken en licht photoshop werk
* gamen (LoL, Bioshock serie, RPG's, wellicht een keer een MMO of FPS)
* series/films streamen via PS3 op Panasonic Viera TX-P42GT30 in 720p /1080p
Het wordt wat vermoeiend steeds bij elke serie/film mijn laptop via HDMI-kabel aan te sluiten op de TV.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~ €800,- maar als er sterke argumenten zijn om dit hoger/lager te laten uitvallen sta ik hier voor open.
Randapparatuur waar het mee moet kunnen werken:
* HP ZR24w monitor - D-Sub, DisplayPort, DVI-D aansluitingen
* Playstation 3 - streamen series/films
* Photosmart B110s
* Sitecom Wireless Media Router 300N WL-350
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve een monitor. Ik heb nog nooit overgeclockt, maar sta hier wel voor open indien het niet te ingewikkeld is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen merkvoorkeuren, maar kwaliteit is wel belangrijk. Gaat mij meer om synergie tussen de componenten en goede prijs/kwaliteit-verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wat betreft specifieke eisen, deze staan meestal haaks op het budget. Een relatief stil en zuinig systeem zou prettig zijn. En de behuizing mag er best stijlvol uitzien, dan bedoel ik trouwens niet powerhouse game-stijl.
Systeem zonder GPU:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 135,99 | € 135,99 |
| 1 | ASRock 970 Pro3 R2.0 | € 62,45 | € 62,45 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 53,50 | € 53,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,63 | € 30,63 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,30 | € 62,30 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 134,- | € 134,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 619,77 | |
Opmerkingen systeem
- Ik heb de CM 412S koeler gekozen, omdat ik begreep dat de stock koeler erg luid/slecht is.
Ik wil bovendien wellicht de CPU voor het eerst een keer OCen.
- De Fractal behuizing is gekozen omdat deze een mooie stijl heeft en stil is/goed koelt. Hopelijk past alles er goed in!
- Ik lees vaak dat de Gigabyte GA-970A-UD3 beter is voor OC, maar die is ~ €13 duurder. Hoe verhouden deze moederborden zich bij OC?
- Zou dit Kingston geheugen ook passen? Is €20,- goedkoper!
Specifieke GPUs:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus GTX660 TI-DC2OC-3GD5 | € 185,- | € 185,- |
| 1 | Asus GTX670-DCMOC-2GD5 | € 223,99 | € 223,99 |
| 1 | MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC | € 236,- | € 236,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 228,- | € 228,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 872,99 | |
Opmerkingen GPUs
Ik heb bij het doorspitten veel positiefs gehoord over de GTX760, GTX670. Verder las ik dat de GTX660 Ti de beste bang for buck zou zijn (scheelt zo'n €40-50 met de andere kaarten). Ik kan alleen nergens een review vinden van deze GTX660. Welke kaart zouden jullie mij aanraden als ik er toch zo'n 2-3 jaar mee door wil? Gaat die 1GB extra geheugen op de GTX660 en 7950 nog wat uitmaken?
UPDATE: Systeem aangepast + vragen aangepast.
[ Voor 37% gewijzigd door Don Juansen op 11-09-2013 19:22 . Reden: update ]