Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB 3.0 werkend krijgen lukt me niet O.o

Pagina: 1
Acties:

• DaanHetEendje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-11 18:39
Hé hallo.

Ik ben de trotse eigenaar van een probleem, en een Dell 15R SE laptop met 4 usb 3.0 poorten..

Uiteraard heb ik alle drivers van support.dell.com geïnstalleerd en Windows (7, x64, professional) is fully up to date. :)

Helaas wanneer ik mijn externe harde schijf (usb 3.0) aansluit, zegt hij: Dit apparaat kan sneller werken als u het op een usb 3.0 poort aansluit..

Dit probleem loop ik nu al een tijdje mee.

Ik heb zelfs de image van het OS hoe het erop stond de dag dat ik het kreeg erop gezet, met hetzelfde resultaat.

Dell support heeft mij 10x verteld de drivers opnieuw te installeren..
Na vele e-mails verstuurd te hebben is mijn complete moederboard vervangen, ben ik van begin af aan begonnen met een nieuwe windows installatie, en jawel, hetzelfde resultaat. De poorten doen het nog niet.

Het probleem doet zich met alle usb 3.0 apparaten voor, die wel op andere computers werken.
Dell diagnostic tooltje beweert dat ik 4 usb 2.0 poorten op mijn laptop heb.

Als ik van 't weekend wat tijd over heb zal ik weer Windows opnieuw installeren, alle drivers en updaten..
Maar aangezien ik dat al 3x heb gedaan, zie ik er weinig hoop in.

Heeft iemand een soortgelijk probleem ooit gehad en kan mij een ideeëtje geven met wat er fout gaat? :9

Meer informatie nodig? Vraagt u maar :)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22

• DaanHetEendje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-11 18:39
Hoi, dit heb ik inderdaad allebij meerdere keren geprobeerd.

(Zijn tweede optie zet een factory image terug op de laptop, dit heb ik voor en nadat mijn moederboard werd vervangen geprobeerd, ze doen het dan nog steeds niet.)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Is het een intel chipset? Zoja tooltje van intel draaien, er zijn blijkbaar wel meerdere problemen met die laptops, driver gewijs en allemaal USB3.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag