[WIN8] Installeren op laptop.

Pagina: 1
Acties:

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Geachte Tweakers,

Ik heb op dit moment mijn desktop uitgerust met Windows 8 PRO en dit bevalt mij erg goed dus ik wil mijn Windows 8 PRO ook op mijn laptop gaan gebruiken.

Mijn desktop heb ik geboot vanaf een USB-stick. Maar die heb ik nu uitgeleend dus is niet in mijn bezit.
En mijn dvd-rom werkt ook niet meer.

Is het mogelijk Windows 8 te booten vanaf de HDD die in de laptop zelf zit?
Dat ik dan Windows 8 download op mijn HDD en dan gewoon via de bios boot via de HDD.

Met Vriendelijke Groet,

Roland

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas voldoet jou topic (nog) niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?
  • Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines) gevonden en waarom voldoen deze niet?
Daarnaast is het groeten niet nodig op Tweakers, zoals je ook in het Algemeen Beleid kunt lezen.

Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en vul je topicstart aan...

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29

Eagle Creek

Breathing security

Is het mogelijk Windows 8 te booten vanaf de HDD die in de laptop zelf zit?
Windows 8 of de Windows 8-installatie?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Eagle Creek schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:23:
[...]

Windows 8 of de Windows 8-installatie?
Als ik zijn vraag zo lees, dan bedoelt hij de Windows 8 installatie? Misschien dat de TS de boel even kan verduidelijken?

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?
Ik heb gekeken naar de opties die er zijn, de bekende manieren om Windows 8 te installeren zijn usb / dvd-rom. Alleen zoals ik al zei, mijn dvd-rom werkt niet en ik heb op dit moment geen usb tot mijn beschikking met 4gb of meer.

Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines) gevonden en waarom voldoen deze niet?
Eigenlijk maar heel weinig, ik Google het expres al in het Engels omdat ik dan meer hits zou krijgen, maar er zijn niet echt duidelijke oplossingen. Alleen dit zou kunnen :
http://windows.microsoft....ws-8/upgrade-to-windows-8

Maar ik heb al een Windows 8 key, dus dat zit wel.
TheVMaster schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:40:
[...]

Als ik zijn vraag zo lees, dan bedoelt hij de Windows 8 installatie? Misschien dat de TS de boel even kan verduidelijken?
Mijn excuses dat het iets wat onduidelijk is, maar ik bedoel inderdaad de installatie van Windows 8, ik heb nu Windows 7 op mijn laptop maar omdat Windows 8 mij zo goed bevalt wil ik dit ook graag op mijn laptop.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:20:
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?
Ik heb gekeken naar de opties die er zijn, de bekende manieren om Windows 8 te installeren zijn usb / dvd-rom. Alleen zoals ik al zei, mijn dvd-rom werkt niet en ik heb op dit moment geen usb tot mijn beschikking met 4gb of meer.

Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines) gevonden en waarom voldoen deze niet?
Eigenlijk maar heel weinig, ik Google het expres al in het Engels omdat ik dan meer hits zou krijgen, maar er zijn niet echt duidelijke oplossingen. Alleen dit zou kunnen :
http://windows.microsoft....ws-8/upgrade-to-windows-8

Maar ik heb al een Windows 8 key, dus dat zit wel.

[...]

Mijn excuses dat het iets wat onduidelijk is, maar ik bedoel inderdaad de installatie van Windows 8, ik heb nu Windows 7 op mijn laptop maar omdat Windows 8 mij zo goed bevalt wil ik dit ook graag op mijn laptop.
Eh..dus je hebt nu Windows 7....pfff....gewoon setup.exe starten. Mocht je een ISO hebben, even die ISO uitpakken naar een map op je HDD (met bv. 7Zip of WinRAR) en dan setup runnen en wizard volgen.

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 23:42

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dit scheelt inderdaad een hele ISO downloaden. De Setup download zelf de benodigde files en je kunt deze dan ook nog als ISO opslaan als je wilt, of gewoon gelijk Windows 8 installeren.
Pagina: 1