Problemen Linksys EA2700

Pagina: 1
Acties:

• joeriz9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-05-2018
Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe Linksys router en sindsdien alleen nog maar gezeur gehad.
Deze router haalt niet meer dan 10mbit ipv de gebruikelijke 40mbit, Met mijn oude router ertussen haal ik gewoon nog 40mbit.

De pc is bedraad aangesloten, en draadloos behaal ik ook niet meer dan 10mbit.
Ik heb al 8 gesprekken met de Linksys live chat gehad, maar daar komt maar niks uit,
Onderhand zijn mij al 7 keer instructies gegeven om de settings aan te passen, (MTU en channel bandwith+ channels) en heb ik de router al 3x moeten reflashen en 2x moeten upgraden.

Ik kom er niet meer uit, en de Linksys support lijkt het ook te hebben opgegeven, Heeft iemand misschien nog ideeen die mij uit de brand kunnen helpen?

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11 21:50
Hallo

Aan de informatie die je hebt gegeven kunnen we alleen maar vage suggesties geven wat het probleem zou kunnen zijn. Kan je ons niet wat specifieke informatie geven zoals:
-Je huidige isp
-Het merk en model van je oude router
-Internet configuratie op de nieuwe router en evt verschil met oude.

Hieruit kunnen we misschien een verschil vinden dat je probleem kan verklaren.

• joeriz9
Xs4all, Heb pas problemen sinds de nieuwe router, en met de oude ertussen heb ik gewoon normale snelheid.

Oude router: Sitecom Wireless Media Router 300N WL-350 (pricewatch: Sitecom Wireless Media Router 300N WL-350)

Configuratie is 7 keer veranderd, en staat op het moment op MTU 1365, met 2,4ghz channel width 20hz, channel 6. 5ghz, channelwidth 40hz only, en channel 36.

Een van de eerste configuraties was standaard 1500 MTU, met alles op automatisch.

• thibai
  • Laatst online: 01-11 21:50
Ik heb hier ook zo'n probleem waarbij enkel de modem/router van de isp zelf de volledige snelheid haalt op een PPPOE sessie. Ik woon echter in Belgie met Belgacom als ISP via een VDSL verbinding.
Hoe de situatie precies in Nederland zit weet ik natuurlijk niet vanbuiten.

Wat je nog kan proberen is om een andere router in te stellen. Als deze hetzelfde probleem heeft kan je XS4ALL contacteren, is het weg dan kan je RMA aanvragen voor je linksys.

Verwijderd

XS4all levert een redelijk goede FrtizBox, ook met 2,4 én 5 GHz radio. Die werken prachtig.

Wat is de reden dat je deze router in hebt gezet? De Fritz doet in feite alles (incl. NAS functie op de USB poort).

Ik vermoed dat je hier NAT achter NAT hebt. Dat is niet wenselijk.

als je de Linksys als aan AP (access Point) wilt inzetten, dan moet je de kable van je Fritz in de LAN poorten zetten, en de DHCP UIT zetten op de Linksys.

De Linksys moet dan wel een vast IP hebben buiten de DHCP scope van de Fritz.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2013 11:03 ]

• joeriz9
Zoals ik al heb gezegt eerder, met mijn oude router krijg ik wel gewoon de volle snelheid, alleen met de linksys niet.

Ik woon in een studentenhuis, met 1 aansluiting, dus ik heb er gewoon een router tussen, Het heeft verder niks met XS4all te maken.

Verwijderd

Je kan het "makkelijker" oplossen:

Bv. er komt een label uit de muur (van het studentenhuis). Je steekt daar een PC in, en dat werkt volgens jou op de volle snelheid.

Je steekt daarin een switch, en in die switch de PC (moet nog steeds op volle snelheid werken).
In die switch steek je je Linksys, volgens het instellen van het AP (zie hierboven).

Dan werkt alles naar behoren.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik heb ook zo'n ding en had in het begin ook ellende. Die van mij raakte steeds zn config ineens kwijt. Na een upgrade van de firmware was dat verholpen, maar echt stabiel is het bij mij nog altijd niet (alhoewel dat ook kan komen doordat ik in een flat zit waar gewoon nu eenmaal heel veel WiFi netwerken zijn). Verder heb ik in een review wel eens gelezen dat de performance van de WAN poort waardeloos is. Voor mij is dat geen issue omdat ik alleen de LAN poorten gebruik. Ik heb de Tele2 router namelijk ook nog nodig voor de VoIP telefonie.

Op zich heb je weinig aan deze info, behalve dan dat het voor mij ook een redelijke miskoop is geweest. Ik kan alleen maar zeggen dat het een van de mindere producten van Linksys is.

Vicariously I live while the whole world dies

• joeriz9
Ja, daar ben ik helaas ook achter gekomen. Eerder nog nooit problemen gehad met linksys. Ik gebruik ook voornamelijk de lan verder, alleen de firmware upgrade verhelpt het bij mij helaas niet.

Vooral een probleem aangezien ik op private trackers zit, en ik dus ook niet de juiste upload haal.

Verwijderd

Jammer, op die 2700 kan je geen DD_WRT op zetten (is een alternatieve firmware, die vaak beter en stabieler werkt dan de originele).

• joeriz9
Ja het is echt een probleem.. Het is met smart-wifi, maar dat werkt nogal verdrietig :P

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

joeriz9 schreef op zondag 01 september 2013 @ 09:59:
Ja het is echt een probleem.. Het is met smart-wifi, maar dat werkt nogal verdrietig :P
Op de website kun je ook nog de 'classic' firmware downloaden, zonder smartwifi. Die kun je ook eens proberen....

• joeriz9
Vicarious schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:19:
[...]

Op de website kun je ook nog de 'classic' firmware downloaden, zonder smartwifi. Die kun je ook eens proberen....
Hmm, die had ik nog niet gevonden, maar ik zal vanavond zeker even spitten, bedankt voor de tip!

• joeriz9
Even een update.
Linksys heeft toegegeven dat de EA2700 al sinds release kampt met foutieve firmwares, en dat ik dus moet wachten op een nieuwe firmware

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

joeriz9 schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:58:
[...]

Hmm, die had ik nog niet gevonden, maar ik zal vanavond zeker even spitten, bedankt voor de tip!
http://downloads.linksys...._EA2700_1.0.14.129982.zip

gevonden op deze pagina:

http://support.linksys.com/en-eu/support/routers/EA2700

• BDHowner
  • Laatst online: 24-11 00:03
Ik heb zelf de E4200, en die is bij mij ook al eens defect geraakt. Bij mij ongeveer dezelfde symptomen: de snelheid werd totaal niet meer gehaald (60 Mbps in mijn geval), en buiten dat schommelde hij extreem. Eigenlijk was het internet gewoon onbruikbaar geworden. Een reset/reboot verhielp het soms tijdelijk, maar na enkele minuten trad het weer op.

Is door de winkel vervangen door een nieuwe E4200 (2e hardware revisie), deze werkt weer geweldig :).

[ Voor 3% gewijzigd door BDHowner op 02-09-2013 18:33 ]

Pagina: 1