Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
http://www.zdnet.nl/achte...-op-android-te-vermijden/

http://www.zdnet.nl/achte...een-de-jaren-geevolueerd/

Wat vinden jullie want ik heb zelf dik 4-5 jaar android gebruikt en maar de klachten over meer verbruik en problemen kom wel steeds meer voor door custom roms welke soms inderdaad erg fout zijn of internpagina;s welk speciaal gericht zijn op android toestellen.

Wat is jullie ervaringing op het gebied van android en gebruiken de mensen hier ook een virusscanner.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:26
Zolang je gewoon de google playstore gebruikt en geen alternatieve manieren zoekt om apps te installeren, kan het prima zomder.
Ook daarin is het niet te garanderen dat 100% veilig is, maar de kans dat je malware binnenhaalt met de 'normale' apps die je bijvoorbeeld in de lijst "beste gratis" en dergelijke tegenkomt is vrijwel uitgesloten.

Zo'n virusscanner kan ook pas scannen op apps waarvan al bekend is dat ze schadelijk zien; die zul je dus ook niet in de playstore vinden.

Zelf downloadde ik nog wel eens een app die betaald was omdat ik geen creditcard heb en dus de betaalde apps anders niet kon gebruiken. Op die sites moet je wel oppassen, want daar kun je wel schadelijke of geinfecteerde bestanden mee binnen halen. Daarvoor is een virusscanner wel een vereiste.
Sinds kort heb ik echter een manier ontdekt om wel betaalde applicaties aan te schaffen, dus laat ik die sites achterwege.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik heb vooral last van applicaties die zichzelf teveel rechten toekennen, meer dan nodig, zonder te verklaren waarom. Dat is strikt genomen niet eens malware. Alle platformen hebben hier last van.

Verder als je root gebruikt, moet je je heel goed afvragen of een app root nodig heeft, en dan de reviews doorlezen dat ze gesponsde apps niet een of andere pop up advertiser, of seach installeren.

Virusscanner op android doe ik niet. Dit kostte te veel performance voor te veel onduidelijkheid wat gescand kon worden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Is een telefoon niet gewoon zo veilig als de gebruiker ?

Beetje het idee van "je kan nog zo veel sloten op je deuren hebben, als je hem niet op slot doet..."

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Elk besturingssysteem heeft veiligheidslekken, kijk ook maar eens naar Wndows (en in beperkte mate Linux). Niets voor niets brengt Microsoft altijd beveiligingsupdates uit.

Malware-makers of hackers zijn natuurlijk het meest actief in besturingssystemen die meest gebruikt worden, zoals Android voor smartphones en Windows voor pc's.
Daarmee bereiken ze de grootste groep gebruikers.

Ik denk dus niet dat Android minder veilig is dan andere mobiele besturingssystemen, ze zijn alleen voor Android actiever.

[ Voor 13% gewijzigd door speedme op 29-08-2013 16:12 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dutchgio schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:59:

Sinds kort heb ik echter een manier ontdekt om wel betaalde applicaties aan te schaffen, dus laat ik die sites achterwege.
Als je alternatieve markets bedoeld, dan snap je wel dat je daar ook veel geïnfecteerde software kunt vinden.

Maar ook op google play zit er softwareware met twijfelachtige functionaliteit. Alle software die je contact-gegevens leest moet je b.v. kritsch bekijken of dat nodig is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dutchgio
leuk_he schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:48:
[...]

Als je alternatieve markets bedoeld, dan snap je wel dat je daar ook veel geïnfecteerde software kunt vinden.

Maar ook op google play zit er softwareware met twijfelachtige functionaliteit. Alle software die je contact-gegevens leest moet je b.v. kritsch bekijken of dat nodig is.
Klopt.
Er zijn inderdaad apps die permissies nodig hebben die ze eigenlijk niet nodig zouden moeten hebben.
Zo ongeveer elke app heeft of reclame of maakt wel op een andere manier gebruik van internet; deze hebben dan allemaal 'volledige internettoegang' nodig.
Maar dat bijvoorbeeld een spelletje bij je contacten of foto's kan, is natuurlijk helemaal niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Whatsapp had vorig jaar microfoon aanstaan terwijl het toen helemaal niet gebruikt werd voor spraak.
Is toch ook vaag. De reclame's vindt ik zoiezo niks dus die installeerde ik zoiezo nooit.

Whatsapp is ook vreemd dat men het eerst op de server opslaat en dan nog eens doorzet naar je toestel.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 17:19 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Microfoon die aan staat? Wut? Of bedoel je de permissie? Zo ja, dan kijk je niet erg goed. Er zit gewoon een optie in WA om clips op te nemen (met.. de microfoon).

Berichten op een server opslaan is nodig omdat je niet kan garanderen dat het ontvangende apparaat altijd online is en als eindgebruiker kan je echt *niet* zeggen of een permissie wel of niet nodig is omdat veel kleinere (doch belangrijke) dingen toch bepaalde permissies nodig hebben, ook al lijkt het er in eerste instantie niets mee te maken te hebben.

En reclame werk je zelf aan mee door uit "alternatieve" bronnen te downloaden. Als een auteur er geld voor wil dan heb je dat te respecteren. Je bent niet de maker en dus ook niet de eigenaar van de app in kwestie. Je hebt er letterlijk he-le-maal niets over te zeggen (behalve dan of je het wel of niet installeert).

Weten jullie zeker dat dit topic serieus bedoeld is?

Dat zit wel Schnorr.

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-11 13:35
dutchgio schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:59:
Zal ik mogen weten wat die manier precies is? Ook ik zit namelijk met het probleem dat ik geen creditcard heb, maar toch graag betaalde apps zou willen gebruiken.

• dutchgio
4WardNL schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:46:
[...]

Zal ik mogen weten wat die manier precies is? Ook ik zit namelijk met het probleem dat ik geen creditcard heb, maar toch graag betaalde apps zou willen gebruiken.
Neteller.com
-acount aanmaken
- virtual creditcard toevoegen
- gratis geld toevoegen via iDeal.
Je moet wel elke keer minstens 21 euro 'opwaarderen'
Maar het werkt verder prima, vandaag meteen titanium backup pro aangeschaft. Hoef ik die niet meer te piraten. :9
Pagina: 1