Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mdaemen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06-2022
Beste forum leden.

Ik ben al een tijd opzoek na een speaker set.

Nu ben ik me al een aantal maanden blind aan het staren op de Teufel thx 5.2 cinema á 1600 euro.

Ben na Hobo hifi geweest in Den bosch hier werd me duidelijk gemaakt dat die speakers niks te maken hebben met goed geluid kwaliteit.

Het geen waar de speaker set voor gebruikt moet worden is 50% film 50% muziek dus ik zoek een beetje een compromis.

Ik lees de recenties op internet over de teufel speakers dat ze voor de film aardig goed moeten zijn.

maar nu het volgende mijn budget is maximaal 1700 euro hiervoor wil ik een sub, center, voor (vloerstaand of boekenplank) en achter boekenplank of dipool luidsprekers.

Is het verstandig voor de teufels te gaan?

Krijg ik bij een ander merk meer waar voor me geld en is het haalbaar wat betreft budget ?

Of toch beter 2e hands kijken ivm budget ?

Kunnen jullie wat ideen van merken series aandragen om ook eens na te kijken ?

Ik had bijvoorbeeld deze gezien

http://www.hifiklubben.nl...e-12f_luidspreker-set.htm

http://www.hifiklubben.nl...luidspreker-set_zwart.htm

of deze maar die zijn al van de ouder serie volgens mij en 2e hands is deze prijs reëel
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Ik heb overigens een Onkyo TX-NR616 Zwart (7.2 AV-Receiver)

Alvast bedankt

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-11 12:22

Apache

amateur software devver

Kon je de speakers daar beluisteren?

Teufel verkoopt voornamelijk rechtstreeks, waardoor de "tussenhandel" er niets op kan verdienen. Vandaar dat ze prijs/kwaliteit ook wel goed zitten.

Je kan mss naar de teufel 5.1 500 mk2 kijken, die heeft grotere zuilen waardoor ze misschien beter geschikt zijn voor stereo muziek dan de thx set.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

mdaemen schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:18:
Ben na Hobo hifi geweest in Den bosch hier werd me duidelijk gemaakt dat die speakers niks te maken hebben met goed geluid kwaliteit.
Was dat echt hun antwoord op die manier? Ik heb Hobo Den Bosch redelijk hoog staan qua klantvriendelijkheid en vooral eerlijkheid.
Is het verstandig voor de teufels te gaan?
Altijd lastig aangezien je van te voren dus niet kan luisteren en meteen tot aanschaf over moet gaan. Al kan je ze wel thuis proberen, maar dat gaat toch een stapje verder dan in de winkel luisteren. Laatste is nu eenmaal wat makkelijker. Al is thuis luisteren wel weer een voordeel aangezien je met je eigen akoestiek zit. Luisteren is hoe dan ook het advies: zo'n Dali-set die je aanhaalt is een dag en nacht verschil met bijvoorbeeld de Klipsch.
Of toch beter 2e hands kijken ivm budget ?
Welk budget je ook hebt, tweedehands (of demo) haal je altijd meer in huis voor je geld.
Kunnen jullie wat ideen van merken series aandragen om ook eens na te kijken?
Jamo S6xx serie heb je compleet voor jouw budget (al vind ik die speaker geluidstechnisch een behoorlijk rommeltje), Boston Acoustics A-serie heb je ook compleet binnen je budget en zo zijn er eigenlijk nog wel veel meer dingen te verzinnen van merken als KEF, Wharfedale, JBL, et cetera.
Mooie set, vooral die Lektor. Enige "nadeel" is dat de subwoofer van hetzelfde merk is als de speakers. Persoonlijk heb ik liever een subwoofer van een dedicated merk dan van het merk zelf. Niet dat de merk-eigen subwoofer per definitie slecht is, maar je kan voor het geld meer in huis halen. Een BK of SVS levert over het algemeen meer.
of deze maar die zijn al van de ouder serie volgens mij en 2e hands is deze prijs reëel
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
Ik zou eerst eens informeren of dit de eerste versie van de speakers is of de MKII, dat maakt qua prijs behoorlijk uit namelijk. Verder moet de sound van Klipsch je aanstaan, door de hoorntweeter kan het hoog nogal schel worden. Plus het blijven Amerikaanse speakers waardoor het midden nogal wegvalt tegen een aangezet laag en hoog. En een subwoofer zal altijd een meerwaarde zijn mits je maar een goede weet te kopen. Maar logisch dat een verkoper dat er bij zet. Idem met het "High End"...

Edit:
Owja, ik schop je topic even richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat :)

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 29-08-2013 16:00 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mdaemen
Apache schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:31:
Kon je de speakers daar beluisteren?

Teufel verkoopt voornamelijk rechtstreeks, waardoor de "tussenhandel" er niets op kan verdienen. Vandaar dat ze prijs/kwaliteit ook wel goed zitten.

Je kan mss naar de teufel 5.1 500 mk2 kijken, die heeft grotere zuilen waardoor ze misschien beter geschikt zijn voor stereo muziek dan de thx set.
de teufel speakers heb ik daar natuurlijk niet kunnen beluisteren je kunt ze idd alleen rechtstreeks bestellen.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-11 12:22

Apache

amateur software devver

En vandaar vind ik dat statement van die winkel redelijk twijfelachtig, dat zou ik ook zeggen over een set die ik niet heb staan en niet kan laten beluisteren :)

Ik heb zelf toevallig recent teufel gekocht en wil niet meteen een fanboy lijken maar ik ben zeer tevreden met wat ik in huis gehaald heb, en met de 8 weken luistergarantie zit het wel goed. De reviews op internet zijn ook over het algemeen zeer positief waardoor ik de stap heb gezet.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• mdaemen
Was dat echt hun antwoord op die manier? Ik heb Hobo Den Bosch redelijk hoog staan qua klantvriendelijkheid en vooral eerlijkheid.
misschien niet met zoveel worden maar het kwam er wel op neer.
Mooie set, vooral die Lektor. Enige "nadeel" is dat de subwoofer van hetzelfde merk is als de speakers. Persoonlijk heb ik liever een subwoofer van een dedicated merk dan van het merk zelf. Niet dat de merk-eigen subwoofer per definitie slecht is, maar je kan voor het geld meer in huis halen. Een BK of SVS levert over het algemeen meer.
de lektor set staat er ook bij zonder sub het scheelt 125 euro hier heb ik geen subje van een ander merk voor.
k zou eerst eens informeren of dit de eerste versie van de speakers is of de MKII, dat maakt qua prijs behoorlijk uit namelijk. Verder moet de sound van Klipsch je aanstaan, door de hoorntweeter kan het hoog nogal schel worden. Plus het blijven Amerikaanse speakers waardoor het midden nogal wegvalt tegen een aangezet laag en hoog. En een subwoofer zal altijd een meerwaarde zijn mits je maar een goede weet te kopen. Maar logisch dat een verkoper dat er bij zet. Idem met het "High End"...
Dit had ik dus ook al gevraagd ik ga hem hier straks voor bellen de set was van 2011 .
verkeerd in nieuw staat en had toen der tijd 2100 euro gekost het was toen een zeer scherpe aanbieding had die het over.
de sub heeft die later aangeschaft.

• mdaemen
En vandaar vind ik dat statement van die winkel redelijk twijfelachtig, dat zou ik ook zeggen over een set die ik niet heb staan en niet kan laten beluisteren :)

Ik heb zelf toevallig recent teufel gekocht en wil niet meteen een fanboy lijken maar ik ben zeer tevreden met wat ik in huis gehaald heb, en met de 8 weken luistergarantie zit het wel goed. De reviews op internet zijn ook over het algemeen zeer positief waardoor ik de stap heb gezet.
welke set heb je aangeschaft

als ik de teufel set ga kopen wacht ik toch tot ze weer zo'n mega actie hebben.

Kon de set toen een keer krijgen voor net geen 1300 euro

de set was toen tijdelijk afgeprijst van 1600 euro na 1400 euro
en ik had nog een voucher code waar ik nog 8 procent van de totaal prijs kon krijgen
en ik kon de kabelset op de site niet voor 150 hebben maar voor 100 euro.

Alleen was ik toen net aan het kijken voor een speaker set had toen nog niet na andere merken gekeken geluisterd.
Ook wilde ik niet een overhaaste beslissing maken.
Pagina: 1