Toon posts:

Slechte textures PS3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al in het ervaringentopic gepost, maar die zijn een beetje ondergesneeuwd, vandaar dit topic..Het gaat om het volgende:

Ik heb al lang een ps3 en speel dus al langere tijd met dit op mijn scherm, maar de aantoch van GTA V zou ik het toch graag opgelost zien (als het niet gewoon slechte graphs van het spel zijn)

Anyway, het gaat om lijnen die niet op het scherm komen en wat dus best lelijk is. Ik heb een paar foto's genomen (van GTA 4)om het duidelijk te maken. In de 1e foto zie je duidelijk een reling wat niet recht is, maar onderbreekt. In de 2 andere foto's zie je ook dat het grafisch beter kan...Wat kan ik hieraan doen?

http://imageshack.com/scaled/large/823/0itq.jpg
http://imageshack.com/scaled/large/716/lnzk.jpg
http://imageshack.com/scaled/large/22/o3yc.jpg

- Ik heb al meerdere HDMI kabels geprobeerd...geen verschil, maar daar kan het sowieso niet echt aanliggen volgens mij?
- Ik heb 2 schermen, 1 (HD 1080p) tv en een computer scherm. De PS3 zend 1080p uit naar mijn tv en die accepteert dat dus ook...
- Het is bij alle spellen, niet alleen bij GTA 4

alvast bedankt!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:51
Is het niet je TV ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht, maar wat bedoel je precies? Ik heb met de instellingen zitten spelen maar kom niet echt tot een beter resultaat, al weet ik niet echt wat ik doe :)

Kan het probleem zijn dat ik geen Full HD heb maar "gewoon" HD?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 15:16 ]

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Weet je wel zeker dat je PS3 een HD signaal (720 of 1080p) geeft en niet per ongeluk lager ingesteld staat? Bijvoorbeeld op 480p of misschien dat 1080i voor problemen zorgt.

Als alle resoluties aangevinkt staan, probeer dat dan eens 1080p en 1080i uit te vinken en alleen 720p aan te zetten. Ik weet niet welke tv je hebt, maar misschien accepteert die maximaal 1080i wat niet altijd goede resultaten oplevert?
hier vind je uitleg over hoe je dat doet: https://support.us.playst...change-ps3-video-settings

Welke TV heb je trouwens?

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
De oorzaak hiervan zou ik niet weten, maar een zoekterm die je wellicht een heel stuk verder kan helpen is aliasing. Het is een vrij bekend fenomeen in de digitale grafische wereld en meestal word er ook een stuk anti-aliasing toegevoegd in games. (Voorbeeldje van HL2 wat het doet)

Wat voor resolutie zijn je schermen, echt volledig 1080p? Of is het zo'n mooi HD ready scherm wat in werkelijkheid een stuk lager ligt. Typenummertje oid zou handig zijn om die in ieder geval uit te sluiten.

Verder ben ik niet echt thuis in de PS3 wereld dus durf ik ook niet te zeggen of er gewoon geen anti-aliasing in GTA 4 zit en dat het wellicht gewoon zo hoort.

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:06
Ik ben geen CG expert, maar volgens mij is dit normaal voor GTA 4 op de PS3/XBOX360. Lage of geen antialiasing en anistropische filtering.

Oplossing is denk ik wat verder weg van je beeldscherm zitten, zodat het niet opvalt.
Kan me in ieder geval niet voorstellen dat het een hardware of software probleem is.
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:16:

Nee, ik denk het niet. GTA 4 draait op de PS3 op een resolutie van 1120×630 ..
Ik weet niet of het door upscalen naar 1920 x 1080 je last kan krijgen van verslechterde graphics.

[ Voor 36% gewijzigd door seez op 29-08-2013 15:27 ]

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
ja GTA4 is nou niet echt het mooiste spel, maar hij zegt dat alle spellen het hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:16:
Wellicht, maar wat bedoel je precies? Ik heb met de instellingen zitten spelen maar kom niet echt tot een beter resultaat, al weet ik niet echt wat ik doe :)

Nee, want 99% van de PS3 games zijn niet native full HD en worden vaak zelfs onder 720p gerendered. Je moet grafisch gezien niet al te veel van een PS3 verwachten.

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 23:57

4bit

Onward, to futility!

Zoals seez al zei: Komt gewoon omdat de meeste PS3/XBOX360 nauwelijks/geen AA gebruiken. Is iets wat consoles nooit hadden, maar vroeger zag je dankzij composiet ingang toch niet genoeg details om zoiets op te merken.

[ Voor 6% gewijzigd door 4bit op 29-08-2013 16:27 ]

I'll do what I can, but expect very little.

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Heb je je videoinstelling van ps3 al gereset?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tv is een samsung 32 inch. modelnr: ue32c6740ss Type: ue32c6740 (dit staat allemaal achter op mijn tv..)

Ik heb het bij andere spellen dus ook ja, maar daar lijkt het toch minder dan bij GTA...

TV draait nu GTA op 1280 x 720 60hz.. miss daar iets aan veranderen? ik ga het ff proberen
Als alle resoluties aangevinkt staan, probeer dat dan eens 1080p en 1080i uit te vinken en alleen 720p aan te zetten.
Dit net geprobeerd, geen resultaat

Thanks all

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 19:53 ]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:08
Probleem ligt in dit geval bij het spel, GTA 4 wordt op de PS3 met een resolutie van 1120x630 gerenderd en vervolgens opgeschaald naar de resolutie waarop je je playstation hebt ingesteld (720p of 1080p). Door het ontbreken van anti-aliasing i.c.m. het opschalen van het beeld heb je meer dan normaal last van kartelrandjes (aliasing). Overigens is de Xbox360 versie van GTA4 ook niet geheel vrij van aliasing (daar draait ie wel op 1280x720) en de PC variant is een behoorlijk brakke consolepoort en daar werkt anti-aliasing niet out-of-the-box.

Gelukkig zijn de geluiden voor GTA5, want de graphics en onstabiele framerate van de vorige versie waren toch wel een minpuntje.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorick op 29-08-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik 720 en 1080 uitzet lijkt het ook niet echt te helpen, hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet in je tv instellingen scherpte op 0, en activeer game mode. Update tevens de tv naar de laatste firmware.

In je PS3 gewoon de HDMI instellingen op automatisch laten staan beter wordt het niet.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeerenburgCola
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 14:18
Het probleem met mijn Philips (full) HD was dat ik expliciet "PC Modus" aan moest zetten.

Anders gaat de TV scalen, hij zoemt een beetje in, en krijg je extra aliassing artifacten.

Scherpte op "0" zetten, wat TjaGerben zegt, maakt op sommige TVs juist het beeld wazig.
I.i.g bij mij.
Ik kan tussen 0-10 kiezen en heb 'm op 5 want bij 10 verhoogt de TV kunstmatig de 'scherpte' en bij 0 is alles wazig (bij 1080p).

Anders gewoon veel installingen proberen.

O nog een tip. Sommige spellen worden inderdaad niet op 1080P gerenderd.
Kies een spel dat wel 1080p of in jouw geval 720p is en stel je TV daar op in.
Twee spellen die in 1080p haarscherp eruitzien zijn Stardust HD en LocoRoco Cocoreccho!

[ Voor 19% gewijzigd door BeerenburgCola op 30-08-2013 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen PC-modus op mijn beeldscherm. Alleen iets van Dynamic,normal, movie (en nog iets, maar lijkt alleen kwa belichting uit te maken)

Scherpte veranderen schijnt helemaal geen zin te hebben.

Als ik software update probeer te doen dan zegt ie dat ie al de laatste versie heeft.

Iemand die nog een idee heeft? Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2013 16:29 ]

Pagina: 1