• Decyphered
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 14:04
Sinds mijn broer een fx8350 set heeft gekocht blijft de computer onstabiel. Prime 95 kan niet langer als een uur op stock draaien totdat er problemen komen en kan niet fatsoenlijk een game spelen. Ik weet niet meer wat het probleem zou kunnen zijn.

Bij het moederbord heb ik de bios geupdate, maar dat heeft niks geholpen. Ook heb ik nog gekeken of het geheugen onstabiel was omdat het geheugen wat ouder was. Temperaturen bekeken, die zitten rond de 40 graden. Videokaart is gewoon stabiel want die heb ik in mijn pc getest.

Waar kan ik nog meer op testen om te kijken wat het probleem is?

CPU: FX8350**
CPU Koeler: Corsair Hydro H110
Moederbord: MSi 990FXA GD80*
Geheugen: Corsair Vengeance LP 1600Mhz cl11
Videokaart: MSi N770 Lightning*
Voeding: Coolermaster GX 750w bronze*
HDD/SSD: WD Caviar Black 1TB, Crucial M4 128GB

*: Nieuw
**: Is niet overgeclocked, processor is al een keer vervangen door azerty

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:25
Decyphered schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:51:
Ook heb ik nog gekeken of het geheugen onstabiel was omdat het geheugen wat ouder was.
Het eerste wat ik denk, is dat het probleem daar ligt. Ouder geheugen kan zeker problemen geven.
Krijg je trouwens een BSOD (Blue screen of death) en wat maakt het spel onspeelbaar ? Je kunt weinig fps hebben of misschien drops. Probeer het iets beter uit te leggen.

• Decyphered
Nou de ene keer stopt prime wat workers, andere keren freezed de hele computer, dan weer bsods. Het geheugen hebben we getest en is goed, we hebben zelfs geheugen uit mijn pc geprobeerd wat stabiel was dus daar ligt het niet aan.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23

BCC

Dingen eruit gaan trekken en kijken of het op is gelost. Zo ja => Dat ding is dan stuk. Heb je de oude CPU nog? Anders die ff terugzetten en kijken of het dan wel werkt. Ook nieuwe dingen kunnen helaas prima stuk zijn.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Decyphered
Helaas hebben we de oude processor niet, en geheugen bankjes eruit halen of in ander slot proberen helpt niet aan de stabiliteit van het systeem.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Misschien zakt de voeding weg na 1 uur zwaar gebruik.
Leen een voeding om te testen.

• Decyphered
Al met een andere voeding geprobeerd, daarna was de computer nog niet stabiel.

Verwijderd

doe de cpu voltage eens een beetje omhoog standaard is 1.35? doe eens 1.37

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 13:36

1Kb

Heb je of kun je evt. geheugen lenen?
ik heb zelf afgelopen weekend op een asrock extreme4 gewisseld tussen een 1100t naar een fx 8350. Op de 1100t werkte het vlekkeloos terwijl het met de fx8350 niet eens door de post heen kwam. Daarna ander geheugen gebruikt en al mijn problemen waren voorbij.

• Decyphered
Beide dingen heb ik al geprobeerd van lolliepop en 1kb. dat heeft niet geholpen dus hebben we moederbord en processor weer terug gestuurd en zijn we maar voor een paar euro meer voor een 3570k en MSi z77A GD65 gegaan.

Topic kan wel dicht gegooid worden deze set is wel stabiel.
Pagina: 1