Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[google cloud print] Waar vind ik error logs?

Pagina: 1
Acties:

• ventilatorr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-11 21:57
Ik ben bezig met een android app die moet kunnen printen. Daarvoor gebruik ik google cloud print maar helaas werkt het niet. Ik gebruik de code voor android integratie die hier staat.

Mijn app genereert een pdf met iText en geeft deze mee aan het print Intent:
Java: aanroep PrintIntent
1
2
3
4
5
6
7
public static final String FILE_URI = Environment.getExternalStorageDirectory().getPath() + "/Storingsrapport.pdf";

Uri uri = Uri.parse("file://"+FILE_URI);
Intent printIntent = new Intent(MainActivity.this, PrintDialogActivity.class);
printIntent.setDataAndType(uri, "application/pdf");
printIntent.putExtra("title", "Storingsrapport");
startActivity(printIntent); 

zover gaat alles goed, bestand bestaat, wordt ontvangen door google en aan de printwachtrij toegevoegd. In de printwachtrij komt er een foutmelding te staan met als informatie de bestandsnaam en datum maar geen reden van de fout o.i.d.

Mijn vraag is of iemand weet waar ik error logs kan vinden of dat iemand misschien weet wat ik fout doe?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je al geprobeerd om te kijken of de PDF überhaupt valide is? Aan de code lijkt weinig op te merken en aangezien het ook daadwerkelijk bij het cloudprinten in de wachtrij aankomt lijkt dat deel gewoon te werken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ventilatorr
Ik heb via DDMS de pdf uit de emulator gehaalt en bekeken. Ook heb ik de app op mijn telefoon gezet en daar de pdf bekeken. De pdf rechtstreeks printen via windows is ook geen probleem.

Volgens mij doe ik ook alles goed. Ik kan zelfs de pdf vanaf mijn telefoon printen via de cloudprint app 8)7

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kun je via de GCP api niet meer informatie krijgen?

https://developers.google...t/docs/appInterfaces#jobs

ALs ik trouwens verder loop te lezen zie ik in de voorbeeldcode dat ze daar daadwerkelijk het bestand zelf helemaal inlezen en opsturen. Zou het kunnen zijn dat de intent de URL doorgeeft en dat het printen niet werkt omdat het een lokale URI is waar de server natuurlijk niet bij kan?
Oh wacht, het was niet echt de voorbeeldcode, maar de daadwerkelijke implementatie van het intent zo te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Janoz op 29-08-2013 15:59 ]

• ventilatorr
De api geeft inderdaad informatie maar ik gebruik de android integratie die dat niet doet. En die documentatie geeft aan dat ik een URI moet gebruiken. Het versturen gaat dan via de printDialogActivity.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat ik bedoel is dat je met die API meer informatie over een printjob op kunt vragen. Je zou dus even snel iets kunnen schrijven wat die job informatie uitleest om te zien wat voor errorcode er bij je android pdf job precies staat.

• ventilatorr
Beetje omslachtig maar het moet maar. Ik hoopte de hele authenticatie over te kunnen slaan :)
Pagina: 1