Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[feat PW] Prijs/Views grafiek

Pagina: 1
Acties:

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:35

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Heren,

Volgens mij bij allen wel bekend.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=340874

Het grafiekje waarbij de prijs en het aantal views zijn weggezet tegen de tijd.
Hierin wordt de tijd mooi aangegeven door een aantal intervallen en het zelfde geld voor de prijs.

Nu vroeg ik mij al een tijdje af waarom er geen getallen worden gehangen aan het aantal views. Het gaan niet eens om het exacte aantal view's, maar meer om een idee te geven. Ik durf niet te gokken of er 10 mensen per dag naar bijv de Samsung 840 EVO 250GB zoeken, of dat het er 100 of misschien wel 10.000 zijn.

Hierdoor geeft de grafiek slechts hoogte en diepte punten van het aantal views weer.

Waarschijnlijk ben ik niet de eerste die dit vraagt en ik denk ook niet dat ik de laatste zal zijn, toch wil ik jullie vragen om hier eens over na te denken en eventueel toe te voegen aan de PW.

Bedankt!

Met vriendelijke groet,
Pascal

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je bent inderdaad niet de eerste :P

Tot nog toe was het antwoord altijd dat we inderdaad niet dat het enigszins concurrentiegevoelige informatie is. Maar het maakt grafieken onderling wel lastig vergelijkbaar als je dat zou willen. Een indicatie van de schaal zou wellicht mooi zijn, dus we zullen bij onszelf te rade moeten gaan of e.e.a. echt zo concurrentiegevoelig is.

Ik verplaats dit topic trouwens gelijk even van Pricewatch naar Lieve Devvers.

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:35

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
ACM schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 07:57:
Je bent inderdaad niet de eerste :P
Hehe dat had ik al wel gedacht.
Tot nog toe was het antwoord altijd dat we inderdaad niet dat het enigszins concurrentiegevoelige informatie is. Maar het maakt grafieken onderling wel lastig vergelijkbaar als je dat zou willen. Een indicatie van de schaal zou wellicht mooi zijn, dus we zullen bij onszelf te rade moeten gaan of e.e.a. echt zo concurrentiegevoelig is.
Hm, in principe snap ik wat je bedoelt. Maar concurrentiegevoelig?
Het is toch bij iedereen wel bekend dat het ene product meer bekeken en vaker verkocht wordt dan een ander product?
Daarnaast kun je zelf al een vergelijking maken, een grafiek die vloeiender loop is over het algemeen minder bekeken dan de grafiek die allerminst vloeiend loopt.
Ik verplaats dit topic trouwens gelijk even van Pricewatch naar Lieve Devvers.
Ik twijfelde al in welke van de twee het moest. Verkeerd gegokt |:(

In ieder geval bedankt voor het doornemen van mijn vraag/advies. Ik zie een antwoord graag tegemoet!