Laptop gebruiken als display voor PS3

Pagina: 1
Acties:

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Topicstarter
Ik heb een aantal maand geleden een PS3 aangeschaft voor enkele exclusives, en aangezien ik vakantie had kon de PS3 gewoon in de woonkamer staan waar een fatsoenlijke TV staat.
Inmiddels is mijn vakantie voorbij en ik wil de PS3 nu op mijn kamer hebben, alleen staat daar een dikke beeldbuis waar ik af en toe alleen wat TV op kijk. Ik ben voorlopig niet van plan om een grote HD TV op mijn kamer neer te zetten, omdat die best wel prijzig zijn en ik m toch niet zo heel veel ga gebruiken.

Nu heb ik onlangs wel een laptop voor school aangeschaft waar een mooi 1080p scherm in zit, en nu vroeg ik me af, kan ik die niet gebruiken als display voor m'n PS3?
Ik heb wel een VGA en een HDMI poort op m'n laptop, maar die zijn alleen om op een beeldscherm aan te sluiten.

Ik heb zelf natuurlijk al even gekeken of dit mogelijk was, en de goedkoopste optie is om een Easycap (of een andere capture card) te kopen, die op de laptop aan te sluiten en dan het beeld wat je opneemt op de laptop afspelen als je aan het gamen bent. Het enige probleem hiermee is dat deze goedkope capture card geen HD opneemt, en capture cards die dat wel doen aardig aan de prijs zijn.

Dus, weet iemand of het ook mogelijk is om voor niet al te veel geld (laten we zeggen onder de 50 euro), mijn PS3 te gebruiken op de display van mijn laptop in HD?

hoidoei

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 21:33
Dit kun je beter uit je hoofd zetten.

Je bent zelf al achter de meest realistische optie gekomen, capture hardware. Zoals je zelf al aangeeft, dat is vrij prijzig. Maar daar komt nog iets bij: lag.

Deze apparatuur is er niet op gebouwd om beelden real-time weer te geven. In hun normale functie is een vertraging van een paar honderd ms geen probleem. Echter, met gamen geeft dat behoorlijke problemen.

Ik denk dat je nog een kansje hebt met echte dure capture hardware die via PCI-Express aangesloten wordt.
(Dus niet de goedkopere Expresscards die stiekem alsnog via USB werken). Dan is theoretisch de videokaart van je laptop direct aan te spreken. De vraag is echter of die kaarten dat daadwerkelijk doen, want hun doel is niet weergeven maar opnemen. Het zou me verbazen als dat soort kaarten op de markt zijn en al helemaal als die betaalbaar zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Nijn op 29-08-2013 14:43 ]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Of je kijkt naar zoiets: http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/1102397#prijzen

Iets duurder, maar wel 22 inch full HD.

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 23:11
Of een nieuwe VAIO kopen met Remote Play erop.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

In het ps2/gamecube tijdperk heb ik nog met een capturekaart gegamed. Je grootste vijand is lag, en die kan je enkel proberen minimaliseren, nooit elimineren. Ik gebruikte toen dscaler als software omdat je daarmee alle post-processing kon bypassen en de directe videofeed van je capture kaart kreeg. Als je deze route wil opgaan raad ik je aan dit te doen.

Rond de tijd dat ik me men eerste HD console aanschafte ben ik voor een meer realistische oplossing gegaan: Ik heb me toen deze hybride monitor gekocht. Het was een goede upgrade voor men vorige pc monitor en had DVI, VGA, composiet, SCART en component connectors: Ik had mijn PC, xbox en ps2 allemaal tegelijk aan mijn monitor hangen en dat ding is meegegaan tot ik verhuisde en ik men consoles permanent aan men 42" televisie kon hangen :).
Mijn advies? Koop een tweede scherm, toen was het lastig zoeken (component aansluitingen op een pc-monitor), maar tegenwoordig is alles HDMI, wat heel veel schermen ook ondersteunen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 29-08-2013 15:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Topicstarter
Anders toch maar een tweede monitor kopen, ook handig omdat ik wel wat aan het photoshoppen/producen ben, en ik kan er m'n laptop aanhangen.
Misschien dat ik er ook wel een Easycap bij koop, voor die 5 pond kan er niet veel mis gaan.

hoidoei

Pagina: 1