• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 14:53
Heeft er iemand ervaringen met het plaatsen van een Corsair H100i voorin de Fractal Design Define R4?

Momenteel heb ik de H100i bovenin de Define R4 (als outtake) en ik zit er over na te denken om deze voorin de kast te plaatsen. De kast is ontworpen om stil te zijn en met de H100i bovenin heb je naast het rad een open ruimte welke de stilte redelijk om zeep helpt. Daarnaast ziet het er ook niet zo strak meer uit en door de open ruimte is er ook kans op meer stof binnen in.

Daarom mijn vraag of er mensen zijn die de H100i voor in de kast hebben geplaatst. Het lijkt er op dat het met mijn configuratie moet passen, maar zouden de koelprestaties hierdoor minder worden? Door de minimale ruimte voorin en het stoffilter kan ik mij voorstellen dat de luchtdoorstroming op die plek minder is. Het is logisch om hem dan als intake te gebruiken, maar is dan de voorkeur om hem in push of pull te installeren?

Is het ook mogelijk om de onderste drivebay dan te behouden in de alternatieve stand? Of is dit te negatief voor de airflow?

Hieronder een willekeurig voorbeeld (dus niet mijn build).

Afbeeldingslocatie: http://i1281.photobucket.com/albums/a517/FollowKeagan/20130319_140958_zps72984bcd.jpg

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:50
op deze manier blaas je wel warme lucht je behuizing in...

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Er zijn zat water koeling builds met een radiator voorin. Als je maar genoeg fans heb die de boel door luchten lijkt me geen probleem.

En als je een stille PC wilt hebben zul je moeten investeren in goeie fans en niet van die goedkope LED fans.

Ik zou hem persoonlijk bovenin houden en goeie fans aanschaffen.

• henwy
Het plaatje is een willekeurige uit google, Zal het er even bij vermelden. Momenteel heb ik nog de standaard Corsair SP fans er op zitten, maar de Noctua's zijn al besteld.

Ik wilde in eerste instantie onderin nog een intake zetten (ivm stoffilter) met daarbij boven en in het zijpaneel een outtake. Ben er nog niet helemaal overuit, aangezien onder in waarschijnlijk niet meer gaat lukken als ik de drivebay op zij moet verplaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door henwy op 29-08-2013 14:18 ]

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik zie dat je ook al SLI draait met Twin Frozr, die blazen ook al 90% van de warme lucht je kast in.

En met die radiator aan de voorkant komt er nog meer warmte bij.

Je kan nog experimenteren met Pull of Push en kijken wat voor jou stiller overkomt. Kwa performance maakt Push of Pull niet super veel uit.

• henwy
Daarom zat ik ook te denken om in het zijpaneel een outtake te plaatsen. Waarschijnlijk trekt die warmte dan grotendeels daar weg.

Misschien krijg ik onderin nog een kleine fan die de warme lucht uit de h100i meteen naar boven kan drukken en achter/boven weer wegzuigt. Ben bang dat ik het gewoon moet uitproberen.

Update: Ik heb inmiddels de H100i voorin zitten. Het is even knoeien omdat er aardig wat spanning op de kast staat. Mocht je het CPU blok er nog niet op hebben is het makkelijker eerst de radiator te plaatsen (zou je anders wss ook doen :)). Jammer genoeg moesten de fans er wel in als push. Had ze liever achter de radiator gehad als pull, dan schijn je de fans minder te horen.

H100i als intake voorin
140mm in zijpaneel als intake
140mm top/achter als outtake

To zover lijkt het met benchmarken dat de kast 1 a 2 graadjes warmer word, maar ik heb geen thermometer hier staan dus het kan net zo goed ook wat warmer op zolder zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door henwy op 30-08-2013 23:11 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-06 00:17
Heb een corsair h100, en een NZXT lexa S, maar radiotor past niet in m'n kast. Fractal R2 midi vind ik erg mooi alleen past de H100 bij deze kast ook voorin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 336701

Heb een Fractal R2 Midi en daarin past de H100-H100i en de H110 gewoon voorin, zowel in push, in pull en push/pull optie.

http://i948.photobucket.c...DSC015122_zps123d616d.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 336701 op 07-09-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-06 00:17
Aaah nice man! FF sleeved kabeltjes en de kast bestellen binnenkort dan maar! :)
Pagina: 1