Toon posts:

Welke videokaart kan ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Medion MD8860 maar wanneer ik de computer opstart heb ik geen beeld. Dus ik vermoed dat de videokaart stuk is. Nu wil ik graag een nieuwe videokaart kopen maar welke passen in mijn computer, en welke video kaarten kan ik allemaal kopen?

Op deze link kan je alles zien van de computer:
http://aldi.medion.com/md8860/be_nl/?refPage=aldi

type videokaart: ATI Radeon™ HD 5670 DirectX® 11.

Alvast bedankt,
Siemen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens volledige specs. Met name je voeding is van belang, als die niet sterk genoeg is (grote kans in een OEMsysteem) of niet de juiste aansluitingen heeft moet je die vervangen, of in elk geval de juiste verloopkabeltjes halen.

Verder zal 't ding gewoon een PCIeslot hebben, en dat zijn 99% van de videokaarten op de markt tegenwoordig.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zou eerst eens de videokaart eruit halen en in een andere PC proberen. Dan weet je zeker waar het aan ligt.

• Frostbite
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

"Hallo ik wil een stuk gaan rijden, welke auto moet ik kopen ? "

Siemen,

We verwachten hier dat je zelf wat voorwerk doet en zelf het hardste loopt.

Vragen die je je eerst moet stellen zijn: Wat ga ik ermee doen en hoeveel wil ik ervoor uitgeven.
Dan kun je pas een geschikte videokaart gaan zoeken die aan jouw wensen voldoet.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
https://plus.google.com/p...oid=108459097260474856565

Dit is een foto van mijn computer, zelf weet ik niet meer dan er op die link te zien valt. http://aldi.medion.com/md8860/be_nl/?refPage=aldi

Testen kan ik niet want ik heb hier nergens een video kaart liggen die daar inpast. Enkel een paar oude videokaarten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Trek die PC open en kijk wat erin zit en post dat hier. Daar hebben we meer aan dan aan een foto waarop je net de belangrijkste info weglaat.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Op zich is er al wel iets over te zeggen. De HD 5670 trekt 61w dus iets met een vergelijkbaar TDP past er wel in.

Maar inderdaad, specs zeggen al wat meer en ik zou de kaart ook eerst eens in een ander systeem testen.
Heb je het PCI slot al schoongeblazen? Dat kan ook wonderen doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Vayra op 29-08-2013 14:56 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb totaal geen verstand van computers, ik wil gewoon ongeveer dezelfde grafische kaart. Ik heb alles al eens goed uitgeblazen maar dat hielp jammer genoeg niet.

meer foto's: https://plus.google.com/p...0474856565/albums/profile

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 15:03 ]

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:09
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:57:
Ik heb totaal geen verstand van computers, ik wil gewoon ongeveer dezelfde grafische kaart. Ik heb alles al eens goed uitgeblazen maar dat hielp jammer genoeg niet.

meer foto's: https://plus.google.com/p...0474856565/albums/profile
Dan moet je hem op sturen naar Medion of Aldi..

Je kunt toch niet verwachten dat, met zo weinig info, wij een oplossing voor je kunnen bedenken?

Ik zou proberen bij een elektronica zaak (bijvoorbeeld Mycom of Dixons) te vragen of je even een gebruikte grafische kaart mag proberen. Ik heb dit ook gedaan met mijn PC, om te kijken of mijn voeding kapot was of dat het aan de PC lag. Dan weet je gelijk wat er mis is, en kunnen zij jou in de meeste gevallen een passend advies geven.

[ Voor 10% gewijzigd door Noctonix op 29-08-2013 15:09 ]

Freedom for everyone..

Verwijderd

Topicstarter
Noctonix schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:07:
[...]

Dan moet je hem op sturen naar Medion of Aldi..

Je kunt toch niet verwachten dat, met zo weinig info, wij een oplossing voor je kunnen bedenken?

Ik zou proberen bij een elektronica zaak (bijvoorbeeld Mycom of Dixons) te vragen of je even een gebruikte grafische kaart mag proberen. Ik heb dit ook gedaan met mijn PC, om te kijken of mijn voeding kapot was of dat het aan de PC lag.
Hier staat heel wat informatie op, ik zou gewoon graag een soortgelijk type van videokaart hebben dat in mijn computer past en werkt.

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:09
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:09:
[...]

Hier staat heel wat informatie op, ik zou gewoon graag een soortgelijk type van videokaart hebben dat in mijn computer past en werkt.
http://lmgtfy.com/?q=+ATI+Radeon%E2%84%A2+HD+5670+kopen

Freedom for everyone..

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

[...]

Ja ... dezelfde link blijven posten dat gaat niet echt werken. Ja het is wat er in je PC zit...
Zoek zelf gewoon hetzelfde type op en koop die.

Je geeft ook niet aan of je een betere kaart wil en of die nieuw moet zijn of tweedehands en wat je budget is.

Je zal toch zelf iets meer info moeten geven en actie moeten ondernemen. Je loopt figuurlijk nu een garage binnen met een schroefje en vraagt of we dit probleem op kunnen lossen. Als we dan vragen hoe of wat geef je ons een foldertje van jouw auto. You get my point ?! :F
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:17:
[...]

Jammer genoeg verkopen ze die nergens appart.
Dat is omdat het een aangepaste kaart is speciaal voor Medion. Maar is niets bijzonders want er kan makkelijk een andere in.

De HD6570 heb je nu al voor 50 euro en dat lijkt me een prima kaart.

Kopen erin, in je PC prikken en gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Frostbite op 29-08-2013 15:24 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Maar niet de info die juist belangrijk is, namelijk die van je voeding.

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-12-2025

roboreaper

Collecting your robots

houd er wel rekening dat gebrande pc's het neit toestaan om andere hardware erin te prikken

specs van je voeding staan meestal op de voeding zelf

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Maar zelf even opgezocht:
De Medion Akoya P7350 D is een multimediapc die is uitgerust met een Phenom II X4 925 Quad-Core processor. Voor de grafische kaart koos Medion voor een product van ATI: de Radeon HD 5670 DirectX 11. De CPU ondersteunt DDR2 en DDR3 SDRAM. Gelukkig koos Medion voor twee Samsung modules van elk 2 GB DDR3 SDRAM. Een klein stukje van deze 4 GB ga je standaard niet kunnen gebruiken, want de pc wordt geleverd met Windows 7 - 32 bit voorgeïnstalleerd. Je zult de meegeleverde 64 bit versie moeten installeren om de volle 4 GB te benutten, maar wanneer je toch die nogal drastische stap wenst te zetten, adviseren we je ineens nog 4 GB meer te installeren. Er zijn nog twee banken vrij en zoveel kost dat nu ook weer niet.

Grafische kracht De ATI Radeon grafische kaart is voorzien van 1024 MB GDDR5 geheugen. De kaart heeft een D-Sub VGA-, DVI-I- en HDMI-aansluiting. Nog een aardigheidje: heel wat videokaarten ondersteunen twee monitors, maar deze ATI Radeon ondersteunt er zelfs 3! Volgens testen is het met deze kaart mogelijk om 3D spelletjes te spelen, zij het dan wel niet altijd in de hoogste resolutie. Het is een opvallend energiezuinige kaart (64 W maximaal, 15 W (!) in rust). De keuze voor energiezuinige componenten is de laatste tijd een steeds terugkerend aspect bij Medion. Of dat met milieubewustzijn te maken heeft, dan wel dat ze willen vermijden een zwaarder voedingsblok te moeten gebruiken laten we in het midden. De geïnstalleerde FSP voeding van 400 W lijkt ons anders wel voldoende ruim bemeten.

Opslag en audio Op de harde schijf werd al evenmin beknibbeld: het is een Western Digital WD15EARS van maar liefst 1,5 TB. Ook op audio-gebied kan deze Medion Akoya P7350 D (MD 8860) zijn mannetje staan: 8 kanaals High Definition Audio, daar zit muziek in. Voor de luidsprekers moet je wel zelf zorgen natuurlijk. Het enige wat eigenlijk niet klopt in dit succesverhaal, is de dvd-brander. Geen slecht woord over de ingebouwde LG GH22NS50: dual layer, dvd-r en dvd+r - maar geen Blu-ray. Daar Aldi deze Medion Akoya P7350 D (MD 8860) in zijn reclame het predicaat "Multimedia PC" toebedeelt, had Blu-ray naar onze mening niet mogen ontbreken.
400W dus.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

roboreaper schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:23:
houd er wel rekening dat gebrande pc's het neit toestaan om andere hardware erin te prikken
Zo'n Medionding heeft gewoon een MSIplankje erin zitten, die dingen doen verder heel weinig bijzonders als het aankomt op hardwarelock-in of iets dergelijks. Ik moet de eerste moderne OEMbak nog meemaken waar je niet zomaar iets anders in kan zetten.

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Ik zou in dit geval niet de vraag stellen welke videokaart je moet kopen maar of je een videokaart moet kopen, In mijn beleving gaan videokaarten niet vaak stuk, vooral niet als ze gewoon in een kast zitten. (of het moet een nvidia 8/9 serie zijn ;))

Speedydown.nl !!!

Verwijderd

Topicstarter
speedydown schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:35:
Ik zou in dit geval niet de vraag stellen welke videokaart je moet kopen maar of je een videokaart moet kopen, In mijn beleving gaan videokaarten niet vaak stuk, vooral niet als ze gewoon in een kast zitten. (of het moet een nvidia 8/9 serie zijn ;))
Hij is stuk gegaan nadat ik hem een nacht had laten opstaan om verschillende zware programma's te downloaden.

• monstertje.xyz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 16:01
Maar hoe weet jij nou zeker dat je videokaart stuk is? als je die conclusie wel kan trekken (door goed te testen) kun je neem ik aan ook zelf een nieuwe uitzoeken...

De tip is dan ook, neem je pc mee naar een computerwinkel test daar een andere videokaart, werkt? -> nieuwe kopen anders verder zoeken.

Dan kom je hier terug en zegt: "Lieve tweakers, Ik heb mijn pc meegenomen naar een computerwinkel, heb daar geconstateerd dat mijn videokaart niet/wel werkt. Wat kan ik allemaal nog meer doen om tot een oplossing te geraken?".

[ Voor 56% gewijzigd door monstertje.xyz op 29-08-2013 16:46 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

^
... en ik heb maximaal ...euro te besteden / ervoor over.

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 29-08-2013 22:30 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 10:23
roboreaper schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:23:

specs van je voeding staan meestal op de voeding zelf
Plank..... MIS.

Wat is dit voor vage reactie?

Ik heb in mijn leven nogal wat "Branded" machines onder handen gehad (zowel voor werk als prive) en bovenstaande was op niet een van die machines van toepassing. Je kunt rustig de hardware vervangen, zolang je aansluitingen beschikbaar hebt.
Pagina: 1