Het was dinsdag een zwarte dag in huize Dervish want mijn geliefde Sony GDM-FW900 CRT monitor is overleden en repareren wordt veel te duur. Het was een super monitor met ongeevenaarde kleurweergave en geen input lag, de perfecte gaming monitor. Nu zal ik dus toch moeten overstappen op een LCD monitor maar de vraag is dan welke. Ik heb in een aantal winkels wat monitoren bekeken en weet al wel dat ik TN panelen ruk vind vanwege de van onder naar boven verlopende kleur, de uiterst beperkte kijkhoek en belabberde zwartweergave. IPS vind ik een stuk beter maar wat is nou een fatsoenlijke IPS gaming monitor? Dus een goede respons tijd, zo laag mogelijke input lag, liefst Full HD en minimaal 60Hz. Ook leuk om te weten, mijn budget is zo'n €250,-
Dit wordt trouwens mijn eerste LCD monitor. Ik heb me er tot nu toe nog nooit in verdiept omdat ik altijd CRT gebruikte en kan dus wel wat hulp gebruiken.
Dit wordt trouwens mijn eerste LCD monitor. Ik heb me er tot nu toe nog nooit in verdiept omdat ik altijd CRT gebruikte en kan dus wel wat hulp gebruiken.