Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[GamePC] Loopt 'vast' in Windows 8

Pagina: 1
Acties:

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Beste medetweakers.

Hopelijk kunnen jullie met mij meedenken. Sinds een week heb ik met mijn gamepc dat die in Windows 8 als die een tijd idle is geweest blijft 'hangen'. Het rare is hij hangt niet helemaal want de muis kan ik dan nog wel gebruiken. En ik kan dan ook nog wel een actie uitvoeren zoals bijvoorbeeld rechts klikken op "Deze Computer" maar op het moment dat hij dan moet gaan denken blijft hij hangen. Hij is dan wel echt vast gelopen want PC is dan ook niet extern bereikbaar meer via bijvoorbeeld TeamViewer.

Als ik hem dan hard via de power button uit doe en op start werkt hij weer perfect. Ik dacht eerst zelf dat het aan mijn Windows 8 installatie lag (vanwege het ge-experimenteer met capture programma's). Dus ik heb besloten om een herinstallatie te doen, maar ook dat heeft niet mogen helpen. Na een verse herinstallatie en alleen Windows Update gedraaid te hebben had ik hetzelfde probleem weer.

Uit voorzorg heb ik mijn bios van mijn pc gereset, maar ook dit bood geen soelaas. Verder dacht ik dat het misschien nog mijn 2e harde schijf te maken kon hebben. Als hij idle is ging die schijf in slaapstand, en als hij dan na 2 uur bijvoorbeeld weer gebruikt werd kwam hij uit slaapstand (je hoort hem dan opspinnen) en kon je de pc weer perfect gebruiken. Ik heb dan ook uitgezet dat de schijf in slaapstand gezet mag worden maar weer na een tijdje idle hangt Windows ook dan weer.

In het windows eventlog kom ik ook niets tegen waarom Windows zou kunnen blijven hangen.

Samenvatting
- 3D Mark gedraaid voor stress test van GPU (heb geen overclock)
- Bios gereset (geen CPU overclock)
- HD Idle stand uitgezet
- Windows 8 herinstallatie (originele installatie + originele activatie (geen loaders))

PC
Asrock P67 Extreme4 Gen3
Intel Core i5 2500K Boxed
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Scythe Mugen 2 Rev. B
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
MSI Geforce GTX 670 Power Edition

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Na wat speurwerk heb ik denk ik de oplossing gevonden.

De Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB heeft last van de zogenaamde 5200 uren bug. En mijn SSD zat daar net overeen. Na het flashen van nieuwe firmware zou dit over moeten zijn. Ik heb net de firmware geflashed en zal eens aankijken of hij nu nog steeds vastloopt. Maar het symptomen van het probleem lijkt wel heel erg op die van mij.