externe 2.5" hdd of usb stick voor windows 8 to go

Pagina: 1
Acties:

• drbootygrabber
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
Beste tweakers,

Ik heb een vette PC op het werk waar ik graag windows 8 to go op zou draaien.
Enkel usb 3 is een optie, geen esata enz....

De twijfel zit hem in het aanschaffen van een externe usb 3 hdd/enclosure of een usb stick

De capaciteit van usb sticks is een nadeel, het voordeel is wel dat er snelle sticks bestaan maar die kosten aardig wat. Ik zou mij wel beperken tot een 32gb door de prijs...

Om toch voldoende capaciteit te hebben zou ik opteren voor een 2.5" enclosure , toch zijn de goedkopere enclosures maar met een SATA II interface binnenin :?
Want volgens wiki: USB 3.0 has transmission speeds of up to 5 Gbit/s
Bestaan er 2,5" enclosures met sata III support?
Toekomstig gericht zou ik dan ook misschien zelfs een SSD in dit enclosure kunnen proppen...

Wie weet er de meest performante oplossing? :9~

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
drbootygrabber schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:04:

Want volgens wiki: USB 3.0 has transmission speeds of up to 5 Gbit/s
Maar nu haal je dus dingen door elkaar. Die transmission speed van 5 Gbit ( =600 MB) haalt namelijk geen enkele USB stick. De snelste halen 250 MB, en dat is voor seq read large files.
Wat jij gaat gebruiken is vooral 4k. En dat doet een usb stickje misschien met 5 MB/s.

• drbootygrabber
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
Reepje schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:32:
[...]

Maar nu haal je dus dingen door elkaar. Die transmission speed van 5 Gbit ( =600 MB) haalt namelijk geen enkele USB stick. De snelste halen 250 MB, en dat is voor seq read large files.
Wat jij gaat gebruiken is vooral 4k. En dat doet een usb stickje misschien met 5 MB/s.
ik had in dit stuk niet over de USB sticks maar over SATA 2 samen met USB 3.0
Aangezien SATA 2 maar 3Gbits/s (300MB/S) limiet heeft en SATA 3 heeft 6 Gbits/s (600MB/S)

Een USB 3 enclosure met SATA 2 internal support heeft dus maximaal de snelheid van de 'traagste' bus... in dit geval sata 2

en wat bedoel je met 4k?