Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vaio fit 15 annuleren?

Pagina: 1
Acties:

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-11 11:13
Ik heb een paar dagen gelede de vaio fit 15 besteld met de volgende configuratie:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/4dMEa.png

Nu las ik dat deze laptop wifi problemen kan hebben, iemand bekend daarmee? En over 2 weken is de ifa, is het beter om deze bestellig te anuleren en daarop te wachten of krijg ik voor dit geld bij Sony tegen die tijd ook niks gelijkswaardig?

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Je kunt hem na ontvangst toch gewoon retourneren binnen 14 dagen als hij niet bevalt.

Verwijderd

Ik heb een vaio fit 15 sinds ruim een maand en nog geen problemen met wifi gehad. Ik kan gewoon op volle snelheid down- en uploaden. Overigens bevalt hij me prima als multimedia laptop ;)

• AMARONE
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:05:
Ik heb een vaio fit 15 sinds ruim een maand en nog geen problemen met wifi gehad. Ik kan gewoon op volle snelheid down- en uploaden. Overigens bevalt hij me prima als multimedia laptop ;)
Goed om te horen, qua scherm ook prima?

Welke cofiguratie heb jij?

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:44

ChillPascal

In the end...

Niet om het een of het ander, maar als je inlogt via Surfspot krijg je vgm studentenkorting. Dit loopt dacht ik nog wel aardig op.

• AMARONE
ChillPascal schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:10:
Niet om het een of het ander, maar als je inlogt via Surfspot krijg je vgm studentenkorting. Dit loopt dacht ik nog wel aardig op.
Geen student meer haha, heb die Vaio Fit 15 met 10% korting via mijn broertje kunnen bestellen en een actie dat 8gb geheugen + de bluray brander gratis was. Zie net dat hij klaar is voor verzending dus annuleren is ook geen optie meer voor ontvangst dus ik kijk het wel even aan.

Denk niet dat de IFA verder nog schokkende dingen gata brengen waarbij ik iets veel beters kan krijgen voor dit bedrag bij Sony. Hoop wel dat de WIFI gewoon goed werkt.

Verwijderd

AMARONE schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:22:
[...]

Goed om te horen, qua scherm ook prima?

Welke cofiguratie heb jij?
Zonder touchscreen, 256 gb SSD, en 735M 2GB, verder hetzelfde.

Het scherm bevalt me goed, maar ik kan het alleen vergelijken met de macbook pro van mijn vrouw en een hp (even vergeten welke) van haar werk, dus daar heb je waarschijnlijk niet veel aan. Ik had hiervoor ook een vaio en had goede ervaringen met zowel de kwaliteit als de service (in tegenstelling tot wat ik van vele andere hier lees). En hoewel niet het allerbelangrijkste, vind ik hem qua uiterlijk mooier dan zowel de asus n56 als de Dell 15R SE, die voor mij de concurrenten waren.

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-11 12:23
AMARONE schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:03:
Ik heb een paar dagen gelede de vaio fit 15 besteld met de volgende configuratie:

[afbeelding]

Nu las ik dat deze laptop wifi problemen kan hebben, iemand bekend daarmee? En over 2 weken is de ifa, is het beter om deze bestellig te anuleren en daarop te wachten of krijg ik voor dit geld bij Sony tegen die tijd ook niks gelijkswaardig?
Ik dacht dat de wifi problemen alleen bij de Haswell generatie aan de hand was. En de processor die jij hebt is nog van de vorige generatie.

Maar dont shoot me als ik het verkeerd heb.

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:46
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:47:
[...]

Zonder touchscreen, 256 gb SSD, en 735M 2GB, verder hetzelfde.
Dit is dan de configuratie waarvoor ik wat info had gevraagd in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1559813

Hoe zit het eigenlijk met de warmte productie en de fan noise als je wat aan het gamen bent?

Verwijderd

Ik heb league of legends, the witcher 2 en deus ex 3 gespeeld (beetje gedateerd I know). De fan gaat dan aan, maar klinkt zeker niet luid en is al helemaal niet storend. Na een uurtje gamen merk je wel dat hij iets warmer wordt, maar dat is niet indrukwekkend. Ik ben er heel tevreden mee ^^

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 16:41
Valt een configuratie niet onder het kopje speciaal besteld ?, dus niet onder koop wet afstand gebeuren.

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb de vaio FIT 14 en deze heeft de wifi problemen. Ik ga straks eens bellen of er hiervoor een oplossing is. Ik heb al Windows 7 geinstalleerd maar heeft geen verbetering opgeleverd.
Echt heel appart bepaalde websites werken goed maar bvb youtube moet ik continu wachten om te bufferen. Ik heb een samengestelde vaio.

@weirdstuffs heb jij ook een samengestelde vaio?

Verwijderd

Yup, maar ik heb die problemen niet. Ook als ik in HD kwaliteit kijk hoef ik niet te wachten om te bufferen. En ik gebruik ook internet via wifi en mijn connectie is niet eens heel erg snel.

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-11 22:47
Heb mijn Viao sfv15 terug gestuurd vanwege wifi problemen met de BCM43142 netwerk kaart.
Was er niet gerust op dat Sony dit probleem nog weet op te lossen.
Overigens zonder problemen geretourneerd.

• AMARONE
Bugs4Bugs schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:56:
Heb mijn Viao sfv15 terug gestuurd vanwege wifi problemen met de BCM43142 netwerk kaart.
Was er niet gerust op dat Sony dit probleem nog weet op te lossen.
Overigens zonder problemen geretourneerd.
Ik krijg hem vandaag binnen en zal dan even kijken of ik wifi problemen heb, mocht dit zo zijn dan komen vanmiddag al hopelijk de nieuwe Vaio's op de IFA naar buiten..? en stuur ik hem retour. Dan maar even een toetsenbord aan mijn oude Vaio hangen om die tijd te overbruggen.

[ Voor 27% gewijzigd door AMARONE op 04-09-2013 08:30 ]

• AMARONE
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/4iLM9.pngonzin...was gewoon thuis :( :'( :? :?

• AMARONE
Hij is vandaag bezorgd, prachtige laptop moet ik zeggen! Wifi werkt beneden goed en is op mijn kamer 2 verdiepingen hoger boven de router iets minder als mijn vorige laptop (FW51jf). Ikmoet even een extender plaatsen, zonde van het glasvezel op deze manier.

Ik vergelijk eigenlijk alles met die laptop en in alles is de Fit beter behalve het scherm lijkt het. Op mijn FW zijn de kijkhoeken sowieso een stuk beter maar dat kan ook door de touchlaag komen, daarnaast lijkt de FW wat scherper beeld te weergeven wat raar is in mijn ogen omdat die laptop een 16,4 inch scherm heeft waardoor de Fit dus met dezelfde resolutie scherper moet zijn...weet iemand wat dat kan zijn?

Mis mijn 'draaiende beweging) scroll functie :P ( megasnel scrollen met je vinger op hetzelfde punt draaiende bewegingen maken...

Nog iets. schakelt de latop zelf op de Geforce kaart bij het kijken van films? Windows lijkt op die intel gpu te draaien..?

[ Voor 4% gewijzigd door AMARONE op 06-09-2013 03:54 ]

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:46
Kan je ook iets zeggen over de warmte productie en fan noise als je er een tijdje mee bezig bent geweest?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Films kijken gebeurt denk ik ook op de IGP aangezien die dat gemakkelijk aankan. Wat is FW en welke scrollfunctie? Je kan toch snel met 2 vingers scrollen?

• AMARONE
Letsnow schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:41:
Kan je ook iets zeggen over de warmte productie en fan noise als je er een tijdje mee bezig bent geweest?
Tijdens de eerste opstart bij het instellen van Windows begon die heel even te blazen maar daarna niet meer gehoord. Ook nog even een 1080P film gekeken en ook toen ging de fan niet aan.Links aan de onderkant werd die warm maar niet heet want kon hem gewoon op mijn schoot houden. Ik weet niet hoe ze het doen maar er zit een mooi ontworpen koelsysteem in :) Ideaal dat de warme lucht ook bij je scherm wordt weggeblazen zodat je er niks van merkt.
lucash schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:44:
Films kijken gebeurt denk ik ook op de IGP aangezien die dat gemakkelijk aankan. Wat is FW en welke scrollfunctie? Je kan toch snel met 2 vingers scrollen?
De Vaio FW51JF was een serie die 4 jaar geleden uitkwam, de eerste met Windows 7 dacht ik in het prijssegment van 900 euro ongeveer. Dat touchpad heeft geen multi-touch maar ze hadden wel rechts op het touchpad de scrollfunctie zitten. Als je dan met je vinger daar een cirkel draaide erop naar links op recht sop dezelfde plek kon je heel snel scrollen zonder je vinger telkens te moeten verplaatsen wat wel moet bij het scrollen van boven naar beneden, werkte echt heel goed :P

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/152/75724.jpeg

- Intel Core 2 Duo Processor P7450 2.1 GHz 800 MHz FSB
- Mobile Intel® PM45 Express-chipset
- 4GB DDR2-800
- 500GB 5400rpm (10GB voor Recovery)
- Double Layer DVD+/-RW
- Blu-ray Speler
- X-Black Double Lamp LCD 16.4" TFT 1920x1080 WXGA
- 512MB GDDR3 VRAM ATI Radeon HD4650 1770MB gedeeld
- Wireless LAN 802.11A/B/G/N
- LAN 10/100/1000 Mbit Ethernet
- Bluetooth
- Ingebouwde 'Motion Eye' Digital Camera 1.3MP
- Windows 7 Home Premium E(zonder IE)(64-bits)
- HDMI
- Levensduur batterij: 2 Uur 10 Min.
- 24 Maanden garantie
- Gewicht: 3.1 KG

Dat scherm van die FW serie is echt onehoord goed dus jammer dat deze kijkhoeken wat minder zijn wat ik wijt aan die touchlaag, geen heel groot probleem. Die onscherpte is trouwens doordat Windows qua tekstgrootte standaard op 125% stond wat alles dus vergroot, ik heb het nu op 100% gezet en alles is nu veel scherper en komt overeen met een FW, wat denken ze nou, dat er een oude lul van 80 dit koopt. :+

[ Voor 93% gewijzigd door AMARONE op 06-09-2013 20:44 ]

Pagina: 1