Toon posts:

Welke van deze twee schermen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit te twijfelen tussen de volgende twee schermen.

- pricewatch: LG IPS237L Zwart
Dit is de LG IPS237L

- pricewatch: Asus VE247H Zwart
Dit is de ASUS VE247H

Beide hebben zo hun voor- en nadelen. Ik zal er een paar op een rijtje zetten!

LG IPS237L

+ IPS (grote kijkhoek) - Onstabiele poot
+ Audio poort aan de achterkant - Reactietijd is 5ms (i.p.v. 2 ms)
+ Super dun - Scherm is ietsje kleiner
+ Strak design - duurder
+ zuinig in verbruik

ASUS VE247H

+ Snelle reactiesnelheid: 2ms - Minder mooi design
+ Goedkoper - Dikke scherm (door speakers a/d achterkant die ik niet nodig heb)
+ Stabielere poot - Verbruikt meer energie
+ Contrastratio is 2x zo groot - Pixel pitch is iets minder
+ Betere helderheid - Maakt geen gebruik van IPS

Gegevens zijn gebaseerd voornamelijk op: http://www.vergelijk.nl/compare/24073673/19989290/

LET OP: prijzen op de bovenstaande link zijn niet up-to-date. Zie hiervoor:

- pricewatch: LG IPS237L Zwart

- pricewatch: Asus VE247H Zwart

Wat denken jullie, voor welke zal ik gaan? Of zeggen jullie: NEEE, Stijn niet doen, allebei niet! Je moet voor deze .... gaan!! Ik hoor het graag. Laat het me maar weten ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Merk jij het verschil tussen 5ms en 2ms echt?

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:58

Melkaz

Melkazar

Ik ben toevallig dit weekend van twee Samsung 2MS TN panels overgestapt naar een triple setup met de LG IPS237L. Ze waren dit weekend 139,- euro per stuk bij de Mediamarkt webshop, waarschijnlijk foutje geweest maar ach ze zijn binnen!

In het kort:

Verschil tussen 2ms en 5ms nog niet opgemerkt. Het IPS scherm is veel scherper en de kleuren kloppen meer.

De voet van de LG is inderdaad echt ongelovelijk slecht maar ik heb juist voor deze schermen gekozen vanwege de VESA 75x75 mogelijkheden. Mijn oude Samsungs hadden dit niet dus de voet is voor mij absoluut geen reden om ze niet te kopen. Er komt uiteindelijk één steun voor alle drie de schermen.

De audio port werkt prima voor de Xbox 360 maar in vergelijking tot de Samsung schermen heb ik wel last van ruis als er even geen geluid is, jammer maar niet storend aangezien dit alleen is bij het opstarten van de Xbox en de home screen. Ingame heb je altijd wel geluid.

Ik ben zeer tevreden met de LG schermen maar er is toch iets dat ik kwijt wil, alle drie de schermen hebben last van bleeding linksonder. Dit valt alleen op bij zwarte achtergronden maar het is wel iets om rekening mee te houden als je bijvoorbeeld veel films kijkt op je PC, als die dan een permanente zwarte balk hebben ga je er gegarandeerd aan storen.

Oude schermen waren 24 inch, nieuwe 23 inch. Merk je niet zoveel van, zet ze 2 centimeter dichterij en probleme opgelost ;)

Voor schermen waar ik slechts 139 euro voor heb betaald verwacht ik ook geen perfectie. De vorige schermen hebben mij zo'n 260 euro gekost en ik heb liever mijn IPS dan de TN panels van 4 jaar oud. Het is meer een test om te kijken of Eyefinity iets is, tot op heden nog niet totaal overtuigd maar dat staat los van jou aankopen.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:50:
Merk jij het verschil tussen 5ms en 2ms echt?
Ik heb daar geen ervaring mee. Maar misschien eventuele zogenaamde ''ghosting verschijnselen'' sluit ik niet uit ;)!
Melkaz schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:30:
Ik ben toevallig dit weekend van twee Samsung 2MS TN panels overgestapt naar een triple setup met de LG IPS237L. Ze waren dit weekend 139,- euro per stuk bij de Mediamarkt webshop, waarschijnlijk foutje geweest maar ach ze zijn binnen!

In het kort:

Verschil tussen 2ms en 5ms nog niet opgemerkt. Het IPS scherm is veel scherper en de kleuren kloppen meer.

De voet van de LG is inderdaad echt ongelovelijk slecht maar ik heb juist voor deze schermen gekozen vanwege de VESA 75x75 mogelijkheden. Mijn oude Samsungs hadden dit niet dus de voet is voor mij absoluut geen reden om ze niet te kopen. Er komt uiteindelijk één steun voor alle drie de schermen.

De audio port werkt prima voor de Xbox 360 maar in vergelijking tot de Samsung schermen heb ik wel last van ruis als er even geen geluid is, jammer maar niet storend aangezien dit alleen is bij het opstarten van de Xbox en de home screen. Ingame heb je altijd wel geluid.

Ik ben zeer tevreden met de LG schermen maar er is toch iets dat ik kwijt wil, alle drie de schermen hebben last van bleeding linksonder. Dit valt alleen op bij zwarte achtergronden maar het is wel iets om rekening mee te houden als je bijvoorbeeld veel films kijkt op je PC, als die dan een permanente zwarte balk hebben ga je er gegarandeerd aan storen.

Oude schermen waren 24 inch, nieuwe 23 inch. Merk je niet zoveel van, zet ze 2 centimeter dichterij en probleme opgelost ;)

Voor schermen waar ik slechts 139 euro voor heb betaald verwacht ik ook geen perfectie. De vorige schermen hebben mij zo'n 260 euro gekost en ik heb liever mijn IPS dan de TN panels van 4 jaar oud. Het is meer een test om te kijken of Eyefinity iets is, tot op heden nog niet totaal overtuigd maar dat staat los van jou aankopen.
Bedankt voor je uitgebreide bericht! Heb ik erg veel aan, want nu ga ik dan toch echt voor de LG! Super!!

Nog steeds als mensen aanraden mij een ander te kopen, laat het me weten, ik kan altijd of dat inderdaad een betere optie is!

EDIT: overigens wel een lekkere korting had je!! XD

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-02 16:05

NeHoX

Gamer + PV

Misschien ook eens aangeven waar je ze voor wilt gebruiken... Ik gok gaming maar dat is een aanname.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Verwijderd

Topicstarter
NeHoX schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:23:
Misschien ook eens aangeven waar je ze voor wilt gebruiken... Ik gok gaming maar dat is een aanname.
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Zowel gaming als wat internetten en tekstverwerking voor school. Overigens hoef ik niet het mooiste van het mooiste te gamen!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:06
LG handson, alleen vanwege IPS al :)
Pagina: 1