Hallo allemaal,
Bij mijn stageplek ben ik gekroond tot nerd. Nu moet er een computer worden geconfigureerd voor video en fotobewerking en werd aan mij de taak over gelaten om dit zo goed mogelijk te doen. Maar ik heb nooit echt zo'n hoog budget gehad als deze keer, vandaar dat ik toch even wat hulp nodig heb!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Het nieuwe systeem gaat gebruikt worden voor grafische processen zoals photoshop en video editting.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1.000 (inclusief assemblage 50 euro en verzendkosten van Alternate)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee geen randapparatuur, de 1.000 euro is voor de computer zelf.
Suggesties over goede schermen zijn wel welkom
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goedkopere alternatieven. Mijn huidige calculaties komen uit op €1400 euro. Ik denk dat er een paar onnodige dure dingen bij zitten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het moet een intel i7 4770 zijn van mijn baas en er moet een flinke SSD in zitten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Dit maakt allemaal niets uit. Het moet dus een goedkope krachtpatser zijn. Energieverbruik en geluid is een kleine bijzaak.
Wel moet alles van alternate komen, want zij zetten de computer in elkaar!
Zeg €1.000, want alternate is duurder. Dan moet er nog Windows bij + 55,- +4,95 verzendkosten. Zo zou ik in totaal uitkomen op €1.250 ongeveer. Iemand tips?
Bij mijn stageplek ben ik gekroond tot nerd. Nu moet er een computer worden geconfigureerd voor video en fotobewerking en werd aan mij de taak over gelaten om dit zo goed mogelijk te doen. Maar ik heb nooit echt zo'n hoog budget gehad als deze keer, vandaar dat ik toch even wat hulp nodig heb!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Het nieuwe systeem gaat gebruikt worden voor grafische processen zoals photoshop en video editting.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1.000 (inclusief assemblage 50 euro en verzendkosten van Alternate)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee geen randapparatuur, de 1.000 euro is voor de computer zelf.
Suggesties over goede schermen zijn wel welkom
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goedkopere alternatieven. Mijn huidige calculaties komen uit op €1400 euro. Ik denk dat er een paar onnodige dure dingen bij zitten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het moet een intel i7 4770 zijn van mijn baas en er moet een flinke SSD in zitten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Dit maakt allemaal niets uit. Het moet dus een goedkope krachtpatser zijn. Energieverbruik en geluid is een kleine bijzaak.
Wel moet alles van alternate komen, want zij zetten de computer in elkaar!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 297,70 | € 297,70 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 72,39 | € 72,39 |
| 1 | MSI N660Ti PE 2GD5/OC | € 195,21 | € 195,21 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 75,40 | € 75,40 |
| 1 | Sharkoon Vaya | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Kingston HyperX Black KHX16C10B1BK2/16X | € 112,01 | € 112,01 |
| 1 | Cooler Master B Series B600 | € 46,70 | € 46,70 |
| 1 | Samsung 840 series 250GB | € 143,99 | € 143,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 971,35 | |
Zeg €1.000, want alternate is duurder. Dan moet er nog Windows bij + 55,- +4,95 verzendkosten. Zo zou ik in totaal uitkomen op €1.250 ongeveer. Iemand tips?
[ Voor 0% gewijzigd door brammetje1994 op 29-08-2013 11:51 . Reden: Foutje moederboard & kast ]