[Mediaspeler] Gezocht: leuke speler voor weinig

Pagina: 1
Acties:

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-04 19:33

Gast1981

room with a moose!

Topicstarter
Gezocht:
Mediaspeler die zo veel mogelijk formaten aankan, niet al te duur.
Gebruik nu vooral PS3, maar begin de beperkingen zat te worden.

Budget:
100 tot 200 Euro.

Aansluiten op:
Panasonic Full HD plasma tv (via HDMI).
In de toekomst wellicht een NAS, maar eerst externe USB-schijf voor data.
Data komt meestal vanaf Mac OSX, dus mogelijk is formattering een issue.

Wensen:
Afspelen avi (divx, xvid), mkv, h.264, BR/HD. Ook iso zou leuk zijn, maar geen must.
Jidder- en stuttervrij!
Ondersteuning voor NL subs (*.srt / *.sub / etc).
Ondersteuning voor fotoweergave.
Sickbeard (torrent/nzb) is leuk meegenomen, geen must.
Fancy gui is aardig, maar ook geen must.
Hoe stiller, hoe beter.
3D ondersteuning niet nodig…

Vragen:
Snelheid usb-schijf van belang bij afspelen blu-ray/1080p full HD?
Formattering usb-schijf van belang? (ivm ps3, mac osx)
Sickbeard schrijft naar usb-schijf? (in toekomst nas)

E.e.a. bekeken:
Raspberry Pi 75 euro
- lijkt me te licht en meer hobby-achtig
(wel value for money, maar of het voldoende is?)

Boxee (D-Link DSM-380) 100 euro
- lijkt prima, maar is wel al 3 jaar op de markt, misschien al wat verouderd?

Mede8er 600X3D (WP) 130-170 euro (zonder/met wifi)
- goede kanshebber, vooral benieuwd naar ervaringen en alternatieven
(en de meerwaarde van de 800 en 1000 serie tov de 600, voor mijn doeleinden)

PCH-A400 200+ euro
- leek me ook een goeie (aanbieding iBood), maar na wat reviews kwamen toch wat kinderziektes naar voren… bovendien duurder, dus grote twijfels

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
Gebruik zelf meerdere Pi's en ben er erg tevreden over, maar interface is in vergelijking met een volwaardige HTPC wat aan de slome kant. Niet onwerkbaar traag, maar wel iets langzamer. Het afspelen van content, subs e.d. is geen enkel probleem, maar DTS wil soms nog wel eens wat te veel van het goede zijn.
Prettig voordeel ervan is XBMC (waarmee oa je bij gebruik van MySQL database je library centraal kan plaatsen bij gebruik van meerdere spelers, er veel add-ons te vinden zijn en grote support te verkrijgen is) en de ondersteuning van CEC waardoor je de remote van je TV voor de Pi kan gebruiken. Daarbij 100% passief gekoeld dus absoluut stil. Hoe de performance icm een USB-HDD is kan ik niet zeggen; ik gebruik alleen de netwerk-interface, maar het zou goed horen te functioneren.

De Boxee is inderdaad al behoorlijk aan het verouderen en het project is min of meer dood en door Samsung over genomen.

De Mede8er is prima device, maar vrij prijzig voor hetgeen je ervoor krijgt.

De PCH-A400 ken ik verder niet, dus kan ik weinig nuttigs over vertellen.

Overigens is streaming kijken via Wifi (voor de toekomst als je een NAS gaat toepassen) vaak geen optie; de bandbreedte en stabiliteit schieten meestal te kort hiervoor.

Alternatief is een "volwaardige" HTPC of een Zotac ZBox

iRacing Profiel

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-04 14:58
Ik heb zelf pas de Mede8er 600X3D (WP) gekocht.
Ben er tevreden mee. Speelt alles af en ook draadloos kan ik zonder stotteren 720p .mkv files kijken. Heb geen 1080p files, dus kan niet testen.
Na de laatste update kan je via de mediaplayer ook metadata ophalen en Uitzending gemist kijken.
Interface is wel sloom, maar hopelijk vinden ze daar nog wat op.
Geen harde schijf, dus geen lawaai. Weet niet hoe het zit met Sickbeard ondersteuning, want dat gebruik ik niet. Heb alles op mijn NAS staan.
3D zit er bij, maar dat gebruik ik niet.
Updates gaan niet altijd zonder problemen, maar niets wat je zelf niet kan oplossen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Topicstarter
kroegtijger schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:58:
... Het afspelen van content, subs e.d. is geen enkel probleem, maar DTS wil soms nog wel eens wat te veel van het goede zijn.
DTS heb ik al vaker problemen mee gehoord. Komt dat puur door de hoge bitrate, dus extra traffic en verwerking voor de mediaplayers?
Hoe de performance icm een USB-HDD is kan ik niet zeggen; ik gebruik alleen de netwerk-interface, maar het zou goed horen te functioneren.
Uitgaande van usb 2.0 (moet nog nakijken of mijn schijf ook 3.0 support) is het sowieso sneller dan een normale 100mbit lijn. Gigabit zou wel sneller zijn, maar zulks netwerk heb ik (nog) niet liggen thuis. Zal er nog wat dieper induiken.
Overigens is streaming kijken via Wifi (voor de toekomst als je een NAS gaat toepassen) vaak geen optie; de bandbreedte en stabiliteit schieten meestal te kort hiervoor.
Dat merk ik nu al met streamen vanaf laptop via PS3MediaServer naar de PS3.
Xyphoid schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:16: en ook draadloos kan ik zonder stotteren 720p .mkv files kijken. Heb geen 1080p files, dus kan niet testen.
Dat klinkt op zich goed! Zoals gezegd heb ik via de PS3 hier wel problemen mee, maar wat nu precies de oorzaak is... don't know. Hopelijk gaat dit met de toekomstige mediaplayer beter.

Boxee en Popcornhour lijken toch wat minder t.o.v. de Mede8er's.
Nieuw op mijn shortlist is de Xtreamer Sidewinder3.
Zelfde prijs range als de Mede8er 600 serie. De specs en reviews moet ik nog effe naast elkaar leggen :)

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-04 14:58
Gast1981 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:40:
[...]

Dat klinkt op zich goed! Zoals gezegd heb ik via de PS3 hier wel problemen mee, maar wat nu precies de oorzaak is... don't know. Hopelijk gaat dit met de toekomstige mediaplayer beter.
Moet wel zeggen dat ik de Asus RT-N66U heb (max Wifi Snelheid 450Mbps), dus bandbreedte zat. NAS is met kabel verbonden aan de Asus RT-N66U en de MED600X3D is draadloos.
PS3 had bij mij ook haperingen. Kon ook geen ondertitels in .mkv files aan. Ben na een week al overgestapt op een HTPC en nu dus een mediaplayer, omdat ik de HTPC om heb gezet naar een desktop.
PS3 gebruik ik nu alleen als Bluray speler.
Maar als je een USB schijf gebruikt, dan heb je natuurlijk helemaal geen probleem meer met files afspelen.

Het is alleen jammer dat de Mede8er met infrarood werkt. Je kan hem dus niet achter je tv hangen of in een dichte kast zetten. Achter je tv kan makkelijk, want hij is superklein.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 12:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Heb zelf onlangs via iBood de PCH A400 gekocht om mijn HDX1000 te vervangen. Het is nu de iBood hunt en heb de Mede8ter 600x3d als voorbij zien komen voor dacht ik 100 euro.

Ik twijfelde zelf over de pch en de mede8ter. Volgens de ibood productexpert is de pch er een van de laatste serie die de eerste kinderziektes al niet meer heeft. De pch krijg ik morgen binnen als het goed is.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• kroegtijger
Gast1981 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:40:
[...]

DTS heb ik al vaker problemen mee gehoord. Komt dat puur door de hoge bitrate, dus extra traffic en verwerking voor de mediaplayers?
In het geval met de Pi is het een simpele kwestie van te weinig rekenkracht.
[...]

Uitgaande van usb 2.0 (moet nog nakijken of mijn schijf ook 3.0 support) is het sowieso sneller dan een normale 100mbit lijn. Gigabit zou wel sneller zijn, maar zulks netwerk heb ik (nog) niet liggen thuis. Zal er nog wat dieper induiken.
Het probleem zit eerder in de interface op de Pi dan op de theoretische maximale doorvoersnelheid van USB2; dat is snel genoeg namelijk.
[...]

Dat merk ik nu al met streamen vanaf laptop via PS3MediaServer naar de PS3.

[...]

Boxee en Popcornhour lijken toch wat minder t.o.v. de Mede8er's.
Nieuw op mijn shortlist is de Xtreamer Sidewinder3.
Zelfde prijs range als de Mede8er 600 serie. De specs en reviews moet ik nog effe naast elkaar leggen :)
Op 720p over Wifi gaat het meestal nog wel; daar is (aanzienlijk) minder bandbreedte voor nodig. 1080p is wat kritischer en gaat soms wel goed, maar helaas (te) vaak niet goed.

iRacing Profiel

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Topicstarter
Sc0rPi0N schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:50:
Het is nu de iBood hunt en heb de Mede8ter 600x3d als voorbij zien komen voor dacht ik 100 euro.
Dat (plus opnieuw geouwehoer met ps3 streaming) deed mij ook besluiten zo snel mogelijk op zoek te gaan naar een mooie mediaplayer. Voor de 600X3D was ik net te laat... durfde niet direct toe te happen, omdat ik die mede8er's niet goed ken. Gezien wat ik nu weet koop ik hem direct voor die 100 Euro, mocht ie weer voorbij komen. De PCH-A400 zag ik ook, maar ook die reviews zag ik direct. Mede gelet op de prijs (2x zo duur als die Mede8er 600) heb ik de PCH laten lopen ;) Desalniettemin benieuwd naar de ervaringen met de versie na de kinderziektes.
kroegtijger schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:58:
[...]In het geval met de Pi is het een simpele kwestie van te weinig rekenkracht.
[...]
Vermoedde ik al gezien het formaat, de specs en wat reviews. Absoluut leuk speelgoed zo'n Pi, maar misschien niet ultiem als htpc-variant.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
kroegtijger schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:58:
[...]

In het geval met de Pi is het een simpele kwestie van te weinig rekenkracht.

[...]
DTS wordt op de RPi door de cpu gedecodeerd, daar kan de RPi zich in verslikken. Maar als de TV DTS kan decoderen, dan kan je dat via pass-trough doorgeven en dan heeft die er geen problemen mee.

Verder heeft mijn RPi ook problemen met een bepaalde film, waar een DTS stream inzit. Echter heeft die alleen moeite als ik van netwerk, USB3.0 HDD of een USB2.0 stick afspeel. Speelt de film af vanaf een Kingstong USB3.0 stick, dan is deze film wel gewoon vloeiend. Waardoor ik vermoed dat het eerder een kwestie van IOps is.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 10:37

woutur

Klauwtjes uit!

Marktplaats heeft zo ook nog wel eens Popcornhour A300's voor €100. Goede apparaten met redelijke firmwares. Ikzelf heb een A200 en heb er niet veel problemen mee. Heel af en toe wil een thirdparty app niet lekker werken en loopt de boel vast (shoutcast). Verder speelt het apparaat alles en is het ook als downloadstation te gebruiken (usenet en torrents). Heeft een usb aansluiting aan de voorkant die je voor opslag van films en muziek kan gebruiken (ipv interne HD). Voor je budget is dit wel een redelijke oplossing.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 12:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

http://www.ibood.com/nl/n..._bad_ass_3D_Mediaplayer//

bam hier.

-en weg-

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 29-08-2013 16:31 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• kroegtijger
kluyze schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:20:
[...]
DTS wordt op de RPi door de cpu gedecodeerd, daar kan de RPi zich in verslikken. Maar als de TV DTS kan decoderen, dan kan je dat via pass-trough doorgeven en dan heeft die er geen problemen mee.
:Y Alleen ondersteunen de meeste TV's dit niet ivm licenties.
Verder heeft mijn RPi ook problemen met een bepaalde film, waar een DTS stream inzit. Echter heeft die alleen moeite als ik van netwerk, USB3.0 HDD of een USB2.0 stick afspeel. Speelt de film af vanaf een Kingstong USB3.0 stick, dan is deze film wel gewoon vloeiend. Waardoor ik vermoed dat het eerder een kwestie van IOps is.

iRacing Profiel

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-04 16:41
600X3d is al een paar keer voorbij gekomen in de IboodHunt!
100,-

Topding, pakt alles. Heb hem ook.
Review:
http://nl.hardware.info/r...or-elk-wat-wils-conclusie

[ Voor 33% gewijzigd door DeBaroN op 29-08-2013 16:57 ]

• kluyze
  • Niet online
kroegtijger schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:54:
[...]

:Y Alleen ondersteunen de meeste TV's dit niet ivm licenties.

[...]
Ik had eens vluchtig gekeken op de Panasonic site (random plasma bekeken), en daar stond wel iets van DTS 2.0 ofzoiets.
Gast1981 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:23:
Aansluiten op:
Panasonic Full HD plasma tv (via HDMI).
Welke type is dit?
Aansluiten op:
In de toekomst wellicht een NAS, maar eerst externe USB-schijf voor data.
Een QNap TS-269L (2 disk NAS) heeft ook een HDMI aansluiting en heeft XBMC geinstalleerd. Dus een NAS en Mediaplayer. Elke TS-x69L/Pro heeft deze ondersteuning. Die TS-269L kost wel al onmiddellijk €400 zonder harde schijven.

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Topicstarter
Volgens mij.. de TH-42PZ80. Jaartje of 3 a 4 oud inmiddels.

• kluyze
  • Niet online
Die lijkt inderdaad geen DTS ondersteuning te hebben. Dan wordt de RPi wat lastiger. Heb je er nog iets van een Home Cinema/Decoder/... tussen hangen die eventueel wel DTS aankan en HDMI input heeft?

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Topicstarter
Nope. Heb een heel oud beestje staan, zonder HDMI en alles... dus niet eens meer aangesloten :-(
Ooit komt er misschien wel een nieuwe te staan. Nog geen aandacht aan geschonken eigenlijk.
Pagina: 1