Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Zo nu en dan: videobewerking, 3D CAD (inventor)
Films downloaden/uitpakken en afspelen via TV
Cd's / Dvd's branden
Wat mag je laptop gaan kosten?
700-900 euro.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Niet veel, wel zo nu en dan. Dus een 15 inch lijkt me prima.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb goede ervaringen met HP, maar lees hier overal dat de bouwkwaliteit en de warmteontwikkeling slechter zijn t.o.v. Asus en Dell.
Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat voor deze laatste twee merken.
Ik dacht zelf dus aan een N56 van Asus of de 15R SE van Dell.
De N56 vind ik qua ontwerp vele malen mooier dan de 15R SE. Maar volgens mij is de Dell met (vip)korting wel stukken goedkoper.
Het lijkt me prettig dat er een 3e generatie I7 in zit. Wel vraag ik me af of het verschil met een I5 echt merkbaar is bij uitvoeren van bovenstaande programma's?
Verder wil ik dat hij lekker snel opstart, dus toevoeging van een SSD binnen het budget zou mooi zijn.
Mijn huidige/defecte 8510W kan in een docking station. Ik heb alleen begrepen dat laptops die geschikt zijn voor een dockingstation 1000+ kosten.
Ik vraag me dus af of zo'n USB3.0 docking (van diverse merken te krijgen) een goede vervanging zijn hiervoor?
Zo nu en dan: videobewerking, 3D CAD (inventor)
Films downloaden/uitpakken en afspelen via TV
Cd's / Dvd's branden
Wat mag je laptop gaan kosten?
700-900 euro.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Niet veel, wel zo nu en dan. Dus een 15 inch lijkt me prima.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb goede ervaringen met HP, maar lees hier overal dat de bouwkwaliteit en de warmteontwikkeling slechter zijn t.o.v. Asus en Dell.
Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat voor deze laatste twee merken.
Ik dacht zelf dus aan een N56 van Asus of de 15R SE van Dell.
De N56 vind ik qua ontwerp vele malen mooier dan de 15R SE. Maar volgens mij is de Dell met (vip)korting wel stukken goedkoper.
Het lijkt me prettig dat er een 3e generatie I7 in zit. Wel vraag ik me af of het verschil met een I5 echt merkbaar is bij uitvoeren van bovenstaande programma's?
Verder wil ik dat hij lekker snel opstart, dus toevoeging van een SSD binnen het budget zou mooi zijn.
Mijn huidige/defecte 8510W kan in een docking station. Ik heb alleen begrepen dat laptops die geschikt zijn voor een dockingstation 1000+ kosten.
Ik vraag me dus af of zo'n USB3.0 docking (van diverse merken te krijgen) een goede vervanging zijn hiervoor?