RJ9 -> 3.5mm jack; waar onderdelen halen?

Pagina: 1
Acties:

• Martijnvc
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 22:13
Beste tweakers,

een ietwat afwijkende vraag in dit topic, omdat ik me radeloos zoek. Ik heb het idee opgepikt om een RJ9 naar 3,5mm female jack aansluiting te creeëren. Hierdoor kan ik mijn iPhone headset op mijn Cisco landline gebruiken. Ik kan een dergelijke adapter niet vinden via de voor mij bekende webshops zoals Conrad/ Redcoon/ Allekabels en de plaatselijk offline store, enkel bij Amazon.com zonder verscheping naar NL.

Echter de eerder genoemde winkels hebben niet alle onderdelen in het assortiment die ik nodig heb, zoals bijvoorbeeld een 3,5mm female jack met 4 aansluitingen (vanwege microfoon). Nu ben ik erg benieuwd naar tips en suggesties voor online & offline winkels (bij voorkeur in de regio 1. Den Bosch, 2. Utrecht, 3. Almere, 4. Rotterdam) waar ik dergelijke benodigdheden kan kopen. Zeker offline winkels kan ik bijna niets vinden.

Jawel, ik heb al vaak en veelvuldig via het anders heilige Google gezocht, maar ik denk dat ik gezien mijn nieuwigheid op dit gebied mijn weg (nog) niet kan vinden. Daarom hoop ik op jullie hulp en input.

Alvast bedankt!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:16

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dickbest heeft een plug met 4 aansluitingen, noemt trouwens Jack 3,5mm Plug Stereo + Video, maar jij zoekt het vrouwelijk deel ervan :| misschien eens een mail sturen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
amazon.de geprobeerd? Die versturen wel naar nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvc
Dickbest mail gestuurd. Amazon heeft het ook niet, wel verlengkabel 3,5 mm jack 4-polig, waarvan ik dus het male gedeelte af kan knippen...'t overwegen waard!

Verder nog suggesties voor grote offline stores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Even googlen: "4 polig 3.5mm"
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/736714/

[ Voor 10% gewijzigd door alexandersamson op 30-08-2013 11:07 ]

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvc
Dickbest heeft het niet. Conrad schijnbaar wel maar weer geen RJ9, of ik zoek echt fout. Maar die heb ik elders wel al gevonden. Dank jullie, ik blijf open staan voor goede electronica winkel suggesties :)
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
RJ9 is toch gewoon een telefoonstekkertje?
Volgens mij is dat vrijwel het zelfde als RJ10, alleen de RJ11 is weer groter.
RJ9/10 wordt gebruikt voor hoorn naar toestel en 11 voor toestel naar landline.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/740129/

voor 30 9 cent kan je er makkelijk eentje meebestellen. Ik denk dat ie wel past :)

Nog even nagezocht en inderdaad een RJ9 (net als RJ10) is een foute benaming voor een 4P4C connector (RJ11 is een 6P4C of 6P2C connector bij telefoons). http://en.wikipedia.org/wiki/Modular_connector#4P4C

[ Voor 111% gewijzigd door alexandersamson op 31-08-2013 01:47 ]

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Met wat moeite dit gevonden qua fysieke winkels:
http://www.vego.nl/6/4/6_4.htm

Ziet eruit als een goeie lijst, de winkels die ik ken (Technica en Brigatti) sta ik er tussen, maar Display zie ik ook nog staan, dat is Distrelec tegenwoordig en doet niks fysieks meer... check dus ff of de winkel in kwestie nog bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb je topictitel wat verduidelijkt.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beetje tweaker knijpt/soldeert zo'n kabeltje toch gewoon zelf in elkaar? Componenten kosten bij een (dure) lokale electronicaboer misschien een Euro totaal.

Pin-Out

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:36
Beste Wimmel, dat is dan ook exact wat de TS gaat doen. Hij is dan ook (winkels die) de componenten (verkopen) aan het zoeken ;)

Martijn: Waar je bij het zoeken naar dat soort kabels (en volgens mij was Cisco zo'n bedrijf dat er moeilijk mee doet) is dat niet altijd het 'lipje' precies in het midden zit...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Conrad is één van die toko's welke dat soort spul op grote schaal verkopen echter moet je daar vaak per "dozijn" bestellen om er voor te zorgen dat de verzendkosten niet een factor 100 hebben van 't bestelde materiaal. Volgens mij heeft ieder dorp met meer dan "x" inwoners tegenwoordig ook nog wel een zaakje wat je vaak niet eens kunt vinden op 't internet maar waar ze wél van dat soort meuk verkopen.

In den Bosch zát vroeger "Display Electronics" (daarvoor "Mulders") .... Maar weet niet of ze nog steeds bestaan :o

Mulders bestaat overigens nog steeds maar hebben niet meer het winkeltje wat ze vroeger hadden in de Vughterstraat. Leveren nog wél aan particulieren: Klikje ... en bellen maar :P

[ Voor 47% gewijzigd door Will_M op 02-09-2013 16:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvc
Dank voor alle tips & suggesties alsook aangepaste topic titel :) inderdaad ga ik zelf proberen dit kabeltje in elkaar te zetten.

Inmiddels de hele zooi bij Conrad bij elkaar gevonden & besteld inclusief soldeerstation e.d., RJ10 stekkertjes ipv RJ9, we zullen zien. Nog even afwachten, net kerst.

@Flake dank voor lijst fysieke zaken, binnenkort eens wat straten langslopen. Kan de tips die je in fysieke winkel krijgt en mist bij online aankopen goed gebruiken ;)
@Paul dank voor de tip betreft het lipje, zal er met de stekkertje eens naar kijken.

Jullie worden bedankt, zal nog even laten weten als ik dit project met succes af rond 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wimmel_1 schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:39:
Conrad is één van die toko's welke dat soort spul op grote schaal verkopen echter moet je daar vaak per "dozijn" bestellen om er voor te zorgen dat de verzendkosten niet een factor 100 hebben van 't bestelde materiaal. Volgens mij heeft ieder dorp met meer dan "x" inwoners tegenwoordig ook nog wel een zaakje wat je vaak niet eens kunt vinden op 't internet maar waar ze wél van dat soort meuk verkopen.
Dat is precies de reden dat ik tegenwoordig spul wat je normaal gesproken bij Conrad haalt, uit het verre oosten bestel. Duurt wat langer, maar vaak geen of weinig verzendkosten. Scheelt nogal met Conrad en haast heeft het voor mij niet.

Hier in Enschede is er volgens mij maar 1 zaak waar je voor zoiets misschien terecht kan. Van Alstede aan de Hengelosestraat als die er nog zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 03-09-2013 10:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1