TL-WDR4300 usb storage

Pagina: 1
Acties:

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-12 06:51
Ik heb onlangs de tplink TL-WDR4300 aangeschaft. Ben er erg blij mee maar zit met wat dingetjes waar ik niet uit kom.

Ik heb een externe usb hdd aangesloten op de router. Deze wordt ook netjes herkend en ik zie hem in de webinterface van de router verschijnen.

Via mijn mac kan ik er ook netjes naar bladeren via smb://192.168.0.1/volume1
mijn xbmc machine herkend het pad ook en ik kan er netjes films van streamen. So far so good.

Echter via mijn android device kan ik er niet naar toe. Ook niet via de ipad. Op android gebruik ik FX file explorer en op mijn ipad mini gebruik ik Filebrowser. beide apps zijn gekocht en hebben netwerk functionaliteit. Ook via Nplayer op de ipad kom ik er niet bij. Hij blijft verschillende meldingen geven. Soms vraagt ie non stop om user en ww. Soms timeouts maar wat ik ook doe ik kom er niet bij vanaf deze 2 devices.

Ik heb de laatste firmware op de router staan.

Ook kan ik soms niet meer connecten via de macbook tot ik opnieuw de schijf scan in de webinterface van de router. Ik kan me niet voorstellen dat de HDD in sleep gaat oid waardoor deze niet meer te benaderen is. Het lijkt me dat als deze aangesproken wordt de schijf uit idle sleep komt.

Wat me ook niet lukt is om via sabnzbdplus die op mijn xbmc is geinstalleerd de download map op de externe usb hdd te linken die dus gekoppeld is via de router.

Korte opsomming problemen:

- geen ipads android devices kunnen connecten om bijvoorbeeld foto's of video's te kijken
- is soms niet meer benaderbaar vanaf macbook
- sabnzbdplus mappen niet in te stellen naar pad van usb drive op router

Ik snap dat de router geen volwaardige nas is maar het leek me zo handig als het goed en stabiel zou werken.

Iemand ervaring met deze situatie?

[ Voor 7% gewijzigd door z0rk0l op 29-08-2013 10:06 ]

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11 21:50
Voor het sharen van de mappen maakt de router gebruik van samba sharing.
Deze maakt gebruik van het smb protocol om de bestanden te delen.

Als je de router kan bereiken via je mac, dan moet je met alles eraan kunnen.
Er zal dan gewoon een foutieve instelling staan of je verwijst misschien naar de verkeerde url.

Moest het niet lukken kunnen we je verder helpen als je ons meer uitleg geeft hoe je het precies probeert in te stellen op de verschillende apparaten.