Toon posts:

Videokaart keuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Binnenkort wil ik mijn game pc gaan kopen en samenstellen. Voor advies hiervoor heb ik eerder een topic gestart en het resultaat is het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 132,91€ 132,91
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 72,99€ 72,99
1MSI N760 TF 2GD5/OC€ 234,50€ 234,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 55,-€ 55,-
1TP-Link TL-WN851N€ 12,45€ 12,45
1LG IPS237L Zwart€ 152,-€ 152,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,-€ 53,-
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,99€ 14,99
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 783,84

Een schitterende pc, maar ik heb toch een wat kleinere budget. Vandaar overwoog ik om eerst alle onderdelen te kopen (behuizing is trwns 2dehands) behalve de videokaart. en deze later toe te voegen. Maar misschien moet ik voor een goedkopere videokaart gaan, is deze niet een wat overkill? Ik wil graag mooi en zonder gestotter spellen als Assassin's creed Black Flag IV willen spelen, maar dit hoeft niet het mooiste van het mooiste te zijn. Dus mijn vraag is: weet iemand een goedkopere videokaart die wel aan mijn wensen voldoet, en misschien wel nipt aan de huidige (zie tabel).

Alvast ontzetttend bedankt voor de hulp tweakers!!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe groot is je budget dan wel? Natuurlijk zijn er prima goedkopere videokaarten maar de vraag is hoeveel euro's er afgeschaafd moeten worden. En de vraag is of er op de videokaart bespaart moet worden natuurlijk ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 29-08-2013 08:10 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Oja sorry!!

Het budget is ongeveer 700 euro...

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Later een videokaart toevoegen heeft weinig zin aangezien je dan nu tijdelijk op de igp van de processor bent aangewezen en die presteert vrij matig. Het is niet mogelijk even wat langer door te sparen en de huidige pc te kopen? Want 80 euro inleveren op die videokaart betekent dat je er wel flink op achteruit gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
@Tsurany waarom is het niet mogelijk om later een videokaart toe te voegen? Want uiteraard werk je dan even op de igp van je processor, maar dit is toch, los van de kwaliteit, voor korte termijn niet zo'n punt toch?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het kan wel, maar ik zie niet direct een reden om dat te doen. Dan heb je een behoorlijk snelle pc staan die ondertussen enkel in waarde zakt terwijl je de dure componenten amper benut. Hangt natuurlijk van je tijdsplanning af maar als die videokaart er pas over een paar maanden kan komen is nu de rest aanschaffen in mijn ogen niet heel zinnig.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar heb je inderdaad wel een punt. En er is geen vergelijkbare videokaart maar dan binnen mijn budget? Want om mijn wensen te vervullen moet je echt €220,- uitgeven aan videokaart?

EDIT: om een voorbeeld te geven, is dit niet wat: pricewatch: Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5 of kan ik dan niet rekenen op spellen als FIFA 14 etc te spelen op kwaliteit normaal? (waarbij alles nog soepel verloopt)

EDIT: ik ga nu google en vergelijken of deze wat is: pricewatch: MSI N660 TF 2GD5/OC
Stukken goedkoper in iedere geval.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 09:26 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oh er is wel een vergelijkbare videokaart, maar dan lever je gewoon in op prestaties. Dat is op zich geen probleem. Alleen als je met een maand sparen wel die videokaart kan kopen die je nu hebt uitgekozen heeft dat natuurlijk de voorkeur.

Als je gaat besparen zou ik bezuinigen op de processor, daar kan nog een euro of 30 verdiend worden (FX-6300 bijvoorbeeld), en een goedkopere videokaart nemen.

Bijvoorbeeld een GTX 650 Ti Boost of een GTX 660. Beiden opzich prima videokaarten en passen wel binnen je budget. Door de GTX 660 te nemen kan een euro of 50 besparen en door de goedkopere processor te nemen een euro of 30. Dat tezamen brengt het totaal omlaag naar 700 euro.

Verwijderd

Topicstarter
@Tsurany , en dan kan ik wel nog spellen die komend najaar uitkomen gewoon met mooie kwaliteit spelen? of vergis ik me dan ernstig?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

(jarig!)
Tja enige wat je kan doen is geen 8Gb maar 4Gb erin stoppen. -20 euro
Daarbij kun je de DVD rom weglaten (desnoods installeer je hem via usb stick (spellen haal je via steam binnen) - 15 euro

Eventueel pak je in plaats van de FX-8320 de FX-6300. Je levert 2 cores in en betaald ook 30 euro minder.
En kijk anders even voor een 2de hands HD van min 250 gb die nog goed is. - 30 euro

Nu heb ik niet heel je configuratie nagekeken maar sommige zaken schrappen of iets minderen levert je toch zo een winst op van grofweg 90 euro.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Want ik lees nu over de GTX 660 dat deze videokaart geschikt is voor gamen op 1920x1080. Aangezien dit ook voor mijn beeldscherm de resolutie is, klinkt dit goed. Nietwaar?

EDIT: (sorry dat ik dit niet bij mijn vorige reactie deed, vergat even dat ik als laatste had gereageerd!)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 09:35 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je zal ze prima met mooie kwaliteit kunnen spelen. Je kan wellicht niet alle grafische opties op maximaal zetten maar het zal gewoon prima draaien. Je kan inderdaad ook het advies van Sc0rPi0N opovlgen en zaken zoals de DVD speler weglaten en slechts 4GB geheugen nemen met in de achtergrond hier op een later moment wat bij te steken. Dit tezamen met een mindere processor betekent dat je wellicht de videokaart niet hoeft aan te passen.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

(jarig!)
Ja maar je moet gewoon even kijken hoe deze kaart presteert t.o.v. andere kaarten. Zo heb ik gisteren een nieuwe GTX760 HAWK besteld voor paar tientjes meer dan die jij in je configuratie hebt staan. De reden is dat deze al standaard hoger is geclocked + de onderdelen Military class 4 zijn waardoor ik later nog kan overclocken. Ik had ook mijn hd5870 erin kunnen laten zitten maar die kan ook mooie plaatjes laten zien op mijn scherm (1920x1200) maar heeft het wel flink taaier om dat voor elkaar te krijgen.

Zoek gewoon eens op google naar de prestaties van de gtx660 vs gtx760 en dan met name de kaart die jij in gedachten hebt. Ik zou persoonlijk liever besparen op de extra zaken (hd / dvd / monitor enz) en voor de core zaken (cpu/gpu/ram/psu) juist iets meer uitgeven.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
@Sc0rPi0N bedankt voor de tips!! Ga ik zeker doen!

@Tsurany Ik denk op het moment (heb inmiddels al wat benchmarks bekeken van de MSI GTX660) voor deze ga: pricewatch: MSI N660 TF 2GD5/OC , ga nu nog wat vergelijkenissen bekijken, tevens reviews en ervaringen van andere gebruikers!

Als je nog suggesties of ideeen hebt of gewoon wat wilt zeggen, ik ben gewoon online en vind het ontzettend leuk om wat te horen! Dus blijven posten als je wilt hoor!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

(jarig!)
Even wel een kanttekening dat je je spullen zoveel mogelijk bij 1 leverancier kan bestellen. Anders betaal je je scheel aan verzendkosten + het feit dat je straks op 1 onderdeel moet wachten als het er toevallig niet meer is.

De Pricewatch is een goede indicatie met minimale prijzen, dus het kan best zijn dat je videokaart bij Pixmania 30 euro goedkoper is dan bij een 'normale' webshop.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
@Sc0rpi0N Bedankt voor je tip. Keek inderdaad ookal waar ik mijn onderdelen in een keer kon bestellen. Azerty.nl heeft, dankzij zijn grote assortiment, al mijn gewenste onderdelen. Erg fijn dus. Zal nog even checken waar de videokaart het goedkoopste is, want stel het is 30€ goedkoper en verzendkosten zijn €5 euro bij beide maatschappijen dan heb je alsnog 20€ bespaart!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-02 16:33

Bolletje

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies, verplaatst naar CAA.

Verwijderd

Topicstarter
Bolletje schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:34:
Aankoopadvies, verplaatst naar CAA.
ow sorry, misunderstanding. Heeft namelijk zowel met videokaart als aankoopadvies te maken :P

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-02 10:36
Sc0rPi0N schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:41:
Even wel een kanttekening dat je je spullen zoveel mogelijk bij 1 leverancier kan bestellen. Anders betaal je je scheel aan verzendkosten + het feit dat je straks op 1 onderdeel moet wachten als het er toevallig niet meer is.

De Pricewatch is een goede indicatie met minimale prijzen, dus het kan best zijn dat je videokaart bij Pixmania 30 euro goedkoper is dan bij een 'normale' webshop.
Hou er dan wel rekening mee dat veel mensen hun bestelling bij Pixmania niet binnen een paar dagen in huis hadden (check de shopreviews KLIK). Dat was voor mij reden om niet bij hun te bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
Gadgeteer schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:17:
[...]

Hou er dan wel rekening mee dat veel mensen hun bestelling bij Pixmania niet binnen een paar dagen in huis hadden (check de shopreviews KLIK). Dat was voor mij reden om niet bij hun te bestellen.
oeoeoeoeoe, niemand heeft een goed woordje over voor pixmania.com daar ga ik dus mooi niet mijn producten kopen!!
Pagina: 1